Counter econometer inconsistent facturering of niet?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Tinevez
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 13/08/13, 15:49




par Tinevez » 22/08/13, 11:21

Did67 schreef:
tinevez schreef:
Ik zie mezelf niet een uur gaan bevriezen om de conso van mijn thuis-tv en doos aan te meten, enz.


Als je een goede vriezer hebt (geclassificeerd A of A + of zelfs A ++), kun je deze 12 uur lang zonder enig risico snijden [ze "houden" over het algemeen 48 uur "vast" zonder te openen! Zie instructies]

Vergeet niet om opnieuw te verbinden!

Precies, precies, daar ben ik bang voor (vergeten opnieuw verbinding te maken...)

Did67 schreef:
tinevez schreef:
(mijn econometer heeft enorme krachten, maar ik heb er niet precies notitie van genomen)


Bij het opstarten? Of de hele tijd? Hoeveel?

[bij het opstarten is het normaal voor een motor]

Ik weet het niet, maar over 12 uur heb ik gemiddeld 25W, wat mij correct lijkt voor een vriezer van 10 jaar oud. Het lijkt mij dat de piek 1000W was, maar ik kan het mis hebben.

PS: een A++ vaatwasser, hoeveel verbruikt deze per wasbeurt? Bij mij varieert een cyclus van 0,7kWh (inweekcyclus, genoeg voor de meeste wasbeurten mits je de resten niet goed wegschraapt en een wasmiddel gebruikt en geen tablet) en 1,4 kWh (zeer vuile cyclus, die ik heel weinig gebruik). Het waterverbruik heb ik niet gemeten.
PS 2: is het mogelijk om je vaatwasser (en/of wasmachine) aan te sluiten op warm water om te profiteren van je boiler (en in mijn geval van de toekomstige zonneboiler)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 22/08/13, 11:25

tinevez schreef:Heb je enig idee van het verbruik van je tv?


Het verbruikt 115 W en blijft nooit in stand-by (onderbroken door schakelaar)
Aan de andere kant is de oranje livebox nog steeds in dienst, ik moet hem repareren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/08/13, 11:35

1) Ter herinnering, er zijn "eenvoudige" methodes: een post-it op je koffiezetapparaat? een groot blad op de koelkast in de keuken? Enz...

2) Als uw vermogenspiek een piekopname is, kan het een fractie van een seconde zijn bij het opstarten. Zonder enige invloed op het verbruik !!!

25 W gemiddeld lijkt me niet veel vermogen voor een motor!!!

3) Ik heb de LV besteld. Ik heb alleen de handleiding en het "standaard" verbruik. Ik heb geen econometer - dus ik kan me niet verplichten om u echte metingen te geven!

4) Ja, mijn LV staat op de CESI. Conditie: zeer korte verbinding. Het waterverbruik is zo laag geworden dat anders het warme water gewoon de leiding vult!

Bij de nieuwe (6 l per cyclus) verwissel ik de leiding voor een pijp met een diameter van 10 mm.

Tweede voorwaarde: laat een thermostatische klep (normaal verplicht!) kalibreren op 60° aan de CESI-uitlaat (om de magneetklep niet te verbranden - noch de kinderen die het hete water per ongeluk volledig zouden openen - boven de 65 °, brandwonden gegarandeerd! )

Voor de LL is het ingewikkelder omdat de wascyclus wordt gevolgd door twee spoelcycli. Als je geen "systeem" hebt, verbruikt het je voor niets veel warm water (spoelen).

Ik had een bypass aangelegd, maar het was noodzakelijk om dichtbij te blijven. Werkte eigenlijk niet. Te beperkend.

Ik ga een LL kopen met een dubbele warm/koud water inlaat en deze naast de CESI plaatsen. Ter informatie, en zonder reclame, heb ik deze geïdentificeerd, te koop (een zoekmachine en je zou hem moeten vinden): Bosch Avantixx 8 VarioPerfect WAQ28311FF
0 x
Tinevez
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 13/08/13, 15:49




par Tinevez » 22/08/13, 11:46

Did67 schreef:2) Als uw vermogenspiek een piekopname is, kan het een fractie van een seconde zijn bij het opstarten. Zonder enige invloed op het verbruik !!!

Ja, ja, ik weet dat 25W oké is en het is maar een fooi. Aan de andere kant zijn de 25W ongelijk verdeeld, dus het vertekent bepaalde metingen, dat is alles.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 22/08/13, 12:26

tinevez schreef:
PS: een A++ vaatwasser, hoeveel verbruikt deze per wasbeurt? Bij mij varieert een cyclus van 0,7kWh (inweekcyclus, genoeg voor de meeste wasbeurten mits je de resten niet goed wegschraapt en een wasmiddel gebruikt en geen tablet) en 1,4 kWh (zeer vuile cyclus, die ik heel weinig gebruik). Het waterverbruik heb ik niet gemeten.
PS 2: is het mogelijk om je vaatwasser (en/of wasmachine) aan te sluiten op warm water om te profiteren van je boiler (en in mijn geval van de toekomstige zonneboiler)


Ik heb een LV Brant A++, het verbruik varieert volgens de programma's van 0,8 tot 1,8 kw.

Wij gebruiken het in ECO: voorwas, 55°C wassen, spoelen, warm spoelen, drogen, cyclustijd 130 tot 150 min; tablet wasmiddel; Dataverbruik: 1,3 tot 1,4 kw

Ik heb hem vanaf het begin aangesloten op warm water (gasboiler), maar ik heb het werkelijke verbruik nooit gemeten.

Ik laat de wasmachine liever op koud water staan ​​omdat we 80% van onze was doen op 30°C. Anders zou het nodig zijn om een ​​thermostatische klep toe te voegen met het risico dat u vergeet wanneer u van warm naar koud gaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/08/13, 12:49

Did67 schreef:25 W gemiddeld lijkt me niet veel vermogen voor een motor!!!


Ik zie vriezers waarvan de compressor 150 W is als hij draait: als hij goed geïsoleerd is en de thermostaat op een redelijke temperatuur staat, draait hij niet vaak

25/150 = 1/6 wat vrij waarschijnlijk is

het probleem is dat je het gewoon een beetje lang moet openen om iets aan de onderkant te zoeken om het verbruik enorm te verhogen

mijn favoriete oplossing is de kleine wattmeter op een stopcontact zoals deze
https://www.econologie.com/shop/prise-el ... p-238.html


houden ook de koelkast in de gaten, we denken dat hij minder verbruikt omdat hij minder koud is, maar we doen vaker de deur open, en er zijn vaker lekkages aan de deur
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/08/13, 14:02

Ja, daar ben ik het mee eens.

Met "grote macht" reageerde ik op de post van thivenez die deze term had gebruikt...

Het blijft dat het verbruik hoog is zonder erachter te komen waarom! Zijn verbruik van de vriezer lijkt normaal.

Ik denk dat we moeten beginnen met het installeren van een teller consommation (geen stroom) en doe de meting op een avond (bijv. 23 uur tot 6 uur) nadat u alles hebt gesneden (inclusief de vriezer die niets vreest / koelkast - leeg alles wat gevoelig is - gehakte biefstuk! - Voor).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/08/13, 14:31

de vriezer 12 uur uitzetten is een valkuil: hij verbruikt dan veel meer om weer op temperatuur te komen

het is beter om wattmeter-aansluitingen op de vriezer en op de koelkast te plaatsen en ze altijd aangesloten te laten

deze stopcontacten hebben in ieder geval de 2 handigste functies: momentane stroomindicatie, en energiemeting, zoals een edf-meter!
https://www.econologie.com/shop/prise-el ... p-238.html

het is niet omdat het gemaakt is om een ​​apparaat op een stopcontact te meten dat het het gebruik ervan in een elektrisch paneel verhindert: je kunt altijd 2 draden in een paneel loskoppelen en ze door een mannelijk stopcontact en een vrouwelijk stopcontact leiden, waar je dit in kunt steken watt

je kunt deze wattmeter ook tijdelijk op het hele bord plaatsen en controleren of hij hetzelfde getal geeft als de edf-meter, waarbij je oplet dat je niet te veel chaos tegelijk aanzet om de 16A van deze wattmeter niet te overschrijden
0 x
Tinevez
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 13/08/13, 15:49




par Tinevez » 22/08/13, 14:52

mijn econometer heeft al de functie om het totale verbruik te meten (naast het weergeven van het momentane vermogen). Dit is hoe ik het gemiddelde vermogen van mijn koelkast en mijn vriezer weet (ik heb 12 uur per dag getest op elk, met onregelmatige opening, maar toch met openingen)

niet echt in mijn geval, ik begrijp het niet, ik heb de indruk dat elke Wh verbruikt, mijn meter kost iets meer ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/08/13, 15:00

chatelot16 schreef:de vriezer 12 uur uitzetten is een valkuil: hij verbruikt dan veel meer om weer op temperatuur te komen


Het is gewoon om te weten of alles "fysiek" is losgekoppeld, de meter nog steeds loopt - of niet!

Kortom, om te weten of er storing is of niet!

Beweegt de meter niet, dan kan je lijn voor lijn nacht na nacht nagaan of het verbruik van het heraangesloten toestel overeenstemt met het verbruik geregistreerd door de EdF-meter.

Hoop dat het duidelijk is!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten