Powerline netwerk: echt bereik en elektrische meter EDF?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Powerline netwerk: echt bereik en elektrische meter EDF?




par Christophe » 11/09/17, 17:46

Ik denk aan het opzetten van een PLC-netwerk, het is eenvoudiger in te stellen dan een RJ45 die kabels moet trekken en pluggen moet installeren en efficiënter / stabieler dan Wifi ...

Ik heb 2-vragen over de feitelijke werking van een CPL-netwerk, de sites van de ontwikkelaars zijn niet erg precies op deze punten ... dus als iemand hier een gebruikt, heeft deze mogelijk het antwoord of de antwoorden. .

a) wat is de echte praktische reikwijdte? We kunnen hier of daar in de 300m lezen, maar het gaat om het theoretische maximale bereik, wat is het in werkelijkheid? De lengte van een RJ45-netwerkkabel is beperkt tot 100m ... ter vergelijking ...

b) gaat het signaal langs de elektriciteitsmeter of niet? De fabrikanten zeggen nee (waarschijnlijk om mensen gerust te stellen ???) ... Ik twijfel omdat ik niet zie wat fysiek de doorgang van het signaal kan voorkomen ... De wiki-pagina geeft hierover informatie, maar zonder de bron aan te halen:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Courants_ ... s_en_ligne

↑ Het signaal wordt gestopt door de digitale tellers. Maar het signaal verspreidt zich waarschijnlijk verder dan een "blauwe" meter of Foucault (elektromechanische meters).


Vatbaar voor? Wat betekent dat? Ja? Neen? Misschien? Kortom niet erg precies als antwoord ...

Ik begrijp dat een communicerende digitale teller het CPL-signaal stopt (om het te filteren en te vervangen door zijn eigen uitsparing ...) maar alle elektronische tellers communiceren niet ... dus?

Dit artikel dat er serieus uitziet, zegt nee, het signaal stopt niet: http://www.01net.com/actualites/pirater ... 33462.html

Er is zelfs een complete .pdf:
D1_03_Sebastien_Dudek_HomePlugAV_PLC.pdf
(6.11 miljoen) Downloaded keer 1258
op Qualcomm-gebaseerde CPL-beveiliging dat het vrij gemakkelijk zou zijn om te hacken (op voorwaarde dat je de CPL-aansluiting bij de hand hebt om de DAK ervan te lezen) ...

Als iemand hier PLC gebruikt, zou het leuk zijn om enkele "echte" tests te doen. :) Bedankt!

Subsidiary question: Kan het signaal een wijktransformator passeren?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: PLC-netwerk: actueel bereik en EDF-elektriciteitsmeter?




par Dirk Pitt » 11/09/17, 20:34

mijn ervaring is dat als je om stroming vraagt, de afstand erg kort moet zijn en er niet teveel "suikers" en andere aansluitdozen tussen de elementen mogen zitten.
Ik heb een CPL-verzending om HD-video te schakelen tussen een dvd-speler en mijn tv.
het werkte niet tussen de woonkamer en de slaapkamer :schok: terwijl 15m op max
Ik moest de zender op een stopcontact plaatsen waarvan ik weet dat hij op dezelfde lijn staat als de ontvanger. : Mrgreen:
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: PLC-netwerk: actueel bereik en EDF-elektriciteitsmeter?




par Christophe » 12/09/17, 01:07

15 alleen m? Ah bin is veel minder wonderbaarlijk dan op papier ...

Dus je moet de CPL-stekkers op dezelfde stroomonderbreker aansluiten als ik het goed begrijp?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: PLC-netwerk: actueel bereik en EDF-elektriciteitsmeter?




par Dirk Pitt » 12/09/17, 08:51

in mijn geval wilde ik veel snelheid spenderen (HD-video) en dus moest ik zender en ontvanger op dezelfde lijn zetten vanaf de tafel zodat het signaal niet eens naar de tafel ging. het gaat van de 1ere genomen op de regel naar de 3eme op dezelfde regel. Geschatte lengte 6 tot 8m en het werkt goed.
wanneer het slecht werkte, zender en ontvanger werden op dezelfde rij van automaten maar lijnen van verschillende stekkers en het signaal moest naar de tafel, steekt 2 brekers en naar achteren 2eme lijn. geschatte afstand 15 tot 20 m en het werkte heel slecht: video-hashes, onderbrekingen van het signaal, enz.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: PLC-netwerk: actueel bereik en EDF-elektriciteitsmeter?




par Gaston » 12/09/17, 10:50

Vanuit mijn (beperkte) ervaring werkt het goed genoeg voor een "bescheiden" snelheid (enkele MB / s) en enkele tientallen meters, maar je moet eigenlijk vermijden dat je teveel elektrische apparaten oversteekt.

Dus, de mogelijkheid voor de buurman aan te sluiten na het oversteken van ten minste 1 1 automaat + differentieel tellers 2 + + + 1 1 differentieelschakelaar is nogal theoretisch (tenzij de buurman werkt voor de geheime diensten).

Merk op dat in het geval van een driefasige installatie, de LC's moeten worden aangesloten op dezelfde fase (of fasekoppelaars moeten op de meter zijn geïnstalleerd).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: PLC-netwerk: actueel bereik en EDF-elektriciteitsmeter?




par Christophe » 12/09/17, 12:27

Ok bedankt voor deze feedback ...

Ik zal het proberen, dus ... het moeilijkste zal zijn om te bepalen welke takes "in aanmerking komen" ... : Cheesy:

Gaston schreef:Merk op dat in het geval van een driefasige installatie, de LC's moeten worden aangesloten op dezelfde fase (of fasekoppelaars moeten op de meter zijn geïnstalleerd).


Je doet er goed aan om het te specificeren want in België worden we geleverd in "driefasige 230V" dus 230V tussen elke fase ... geen nulleider en 130V tussen een fase en de aarde dus ...

125 € de koppeling, dus het maakt de installatie rekening zwaarder: https://www.domomat.com/20987-coupleur- ... 03608.html

Maar als ik jacks gebruik die op dezelfde stroomonderbreker zijn aangesloten (zonder koppelaar dus) of op 2 zelfs fasen zijn genomen (om het elektrische paneel zo in te checken) werkt het wel of niet?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: PLC-netwerk: actueel bereik en EDF-elektriciteitsmeter?




par izentrop » 12/09/17, 12:38

Hallo,
Ik heb weinig ervaring met CPL. Interessante informatie hier https://www.monpc-pro.fr/tuto/le-cpl-au ... lications/

Je hebt ook wifi met repeaters die klaar is : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: PLC-netwerk: actueel bereik en EDF-elektriciteitsmeter?




par Christophe » 12/09/17, 12:43

WiFi-repeaters Ja, maar ik zou zo veel mogelijk wifi willen uitgeven ... (maar voor smartphones is het goed ...)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: PLC-netwerk: actueel bereik en EDF-elektriciteitsmeter?




par izentrop » 12/09/17, 12:54

Om een ​​reden die niet praktisch of economisch is?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: PLC-netwerk: actueel bereik en EDF-elektriciteitsmeter?




par Christophe » 12/09/17, 13:28

De reden is praktisch: de wifi gaat moeilijk door mijn betonnen vloeren (modem in de kelder) Ik moest al 2 repeaters plaatsen zodat ik boven een drinksignaal heb en ik heb vreselijke en nul snelheden in 2 bovenkamers dus ik ben het zat en ik zou graag willen overschakelen naar CPL "om te vergelijken" (aangezien de prijzen van CPL behoorlijk zijn gedaald) ...

Maar als het gaat om de verplichte aanschaf van een fasekoppelaar, ben ik minder warm ... (deze voorwaarde hangt af van de bedrading van mijn elektrische netwerk ...)

Achteraf, zoals ik net zei, is Wifi essentieel voor smartphones ... daarom lijkt een CPL-Wifi koppeling mij een goede oplossing om "overal" een goed netwerk te hebben ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 198 gasten