Natriumbicarbonaat (soda): tips, trucs gebruiken!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/08/13, 22:26

met 3% waterstofperoxide verkocht in apotheken, is er geen risico
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 22/08/13, 00:44

Ik las hierboven, was mijn haar droog, dat is wat ik doe, maar niet droog, een beetje rondkijkend ontdekte ik dat ik noch de eerste noch de enige was die zo oefende.

http://www.photo-coiffure.com/articles/ ... s-cheveux/
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/08/13, 11:22

In vergelijking met de "anti-oidium" -behandeling, raad ik in plaats daarvan zuiveringszout aan. kalium.

Hetzelfde effect maar natrium is niet goed voor de bodem (het is een destructurant) terwijl kalium een ​​meststof is...

Ik betwijfel of de olieschep olie zal verdwijnen zonder zeep, maar ik moet het eerst proberen... Misschien is de baking soda aan het "oplossen"??? Ik betwijfel het, maar ik kan het pas zeggen als ik het probeer.

Ik doe een theelepel zwarte zeep (zachte zeep) als "dispergeermiddel".

Pas op voor overdoses: bij de meeste planten zitten we aan de grens van "toxiciteit" op de bladeren - vaak kunnen de randen een beetje "verschroeid" zijn...

Maar zeer effectief!

[Ik maak een vergelijkend mengsel: zachte zeep + olie als behandeling tegen schildluizen; zeer goede resultaten]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 02/09/13, 18:37

Bicarbonaat doodt 100% van de huisstofmijten na 2 uur

Studies uit 2002 van Solvay toonden aan dat zuiveringszout een uitstekend acaricide is.


Bij 20 gr per vierkante meter, of 4 theelepels, is na 1 uur contact 80% van de mijten dood. En 100% uitval wordt bereikt na 2 uur!
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 02/09/13, 19:53

Tenzij u allergisch bent voor hun aanwezigheid, is het dan niet beter om hun aanwezigheid te verdragen?
Het moet een paar duizend jaar samenwonen zijn geweest, niets om over in paniek te raken en het is meer dan genoeg om verbanden te leggen! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/09/13, 21:26

Precies ! we leven zonder gevaar te midden van huisstofmijten en bacteriën

alles willen steriliseren laat de ruimte leeg voor de eerste bacterie, niet thogene maar bijna door de

nou, ik meng me een beetje met de man, niet tibular maar bijna coluche
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/09/13, 12:19

"Rode spintmijten" zijn een parasiet zoals elke andere op bepaalde gewassen. Zo klein dat je het alleen met een vergrootglas kunt zien.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Araign%C3%A9e_rouge

http://www.gerbeaud.com/jardin/fiches/a ... -rouge.php

Maar ze worden indirect "gezien" door sporen op de bladeren...

Dus wat betreft kevers, bladluizen en sommige andere beestjes, we zullen misschien moeten vechten!!! Behalve om al zijn werk te wijden aan biodiversiteit.

NB: alleen water laat rode spinnen los, die er een hekel aan hebben! Zodat we nog "biologischer" kunnen bestrijden: wat water geven/nevelen op de plant!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 03/09/13, 12:25

Verdomme die rode spinnen!

Ik had het op 2 citrusvruchten, wist nooit hoe ik er vanaf moest komen, zelfs niet met ultra gevaarlijke chemische shit (te verdunnen met factor 1000!)

Daarna had ik wolluis, en de 2 citrusvruchten gingen uiteindelijk dood... niets hielp (of ik ben er echt niet goed in... :( )

Ik heb het hier over gehad: https://www.econologie.com/forums/y-en-a-mar ... 11194.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/09/13, 12:51

Ik was het spoor bijster.

De ene en de andere (cochenille, rode spinnen), je moet volhardend zijn om ze kwijt te raken.

We hebben dus elke 15 dagen golven van "behandelingen" nodig, want er zijn altijd eieren, verborgen onder stukjes schors, die uitkomen en een nieuwe generatie voortbrengen!

Geen van deze remedies is de eerste keer 100% radicaal...

Ik ben er nooit in geslaagd om van wolluis af te komen met chemicaliën, maar wel met mijn "bullshit" olie/zeep/alcohol mix!

Het is noodzakelijk om te "verdrinken": zet de plant buiten, zodat hij druipt; goed draaien om van onderaf te benevelen...

Je citrus, hij moet weer een "shot of the blues" hebben gehad, want zelfs als hij wordt overgeheveld, zonder bladeren, begint hij normaal gesproken opnieuw!!! Of gewoon teveel water?

Voor de spinnen die je een kas hebt: je zet in de lente de kas in, je installeert een programmeur, een cirkelvormig circuit op de pot met misters, met twee mooie "vernevelingen" per dag, van onderaf, en 1 maand later, je zie niemand meer!
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 03/09/13, 23:22

Spintmijten en schildluizen ontwikkelen zich wanneer er te veel kunstmest, vooral stikstof, op planten wordt aangebracht. Stop met bemesten en dit ongedierte zal verdwijnen.
Wacht een jaar voordat u opnieuw bemest. Vernevelen is ook een goede manier om spintmijten weg te jagen.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 78-gasten