Bio-methanisatie aan het Agricultural College van Obernai

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/09/14, 15:45

Neen. Niet helemaal.

Er is een schema. Ik moet inchecken bij de manager. We probeerden verschillende invalshoeken / verschillende diëten...

Uit het geheugen is het ongeveer 50% van de tijd. We proberen het te verminderen, omdat het een van de belangrijkste "grijze energieën" is...

Maar inderdaad, het feit dat deze stations 24 uur per dag ongeveer 24 dagen per jaar draaien, betekent dat er een kolossale multiplier is.

Voor de motor kregen we bijvoorbeeld feedback van het onderhoudsteam. In de "leeggelopen" versie, met 180 kW elektrisch, hebben bijna alle geïnstalleerde motoren de 100 uur overschreden. Voor een Diesel, die een auto zou rijden die gemiddeld 000 km/u zou rijden, zou dat 60 miljoen km op de teller zijn!

Met 240 kW wordt de motor natuurlijk wat meer belast, hij "klopt" wat meer en dat versnelt de slijtage [als ik zeg "klopt", bedoel ik dat het geluid van binnen iets meer uitgesproken is; het draait natuurlijk perfect "rond"! Er was een update van de software die de motor aanstuurt en we merkten dat dit het geluidsniveau verlaagde!!!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 07/09/14, 17:58

Roestvast staal is vooral gericht op corrosiebestendigheid en daarvoor verlagen we het koolstofgehalte. Hierdoor zijn er weinig RVS legeringen waarop een effectieve warmtebehandeling kan worden uitgevoerd.

Ik weet alleen:
AISI 17-7PH
AISI 15-7PH

Dan moet je de verhouding kosten/levensduur zien...
Ook kunnen we denken aan een oppervlaktebehandeling, zoals verchromen in een dikte van 0.2-0.3 mm. Het is niet duur en het kan lonend zijn;) op voorwaarde dat het onderdeel erg stijf is, anders zal het chroom barsten en vervolgens afbrokkelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/09/14, 18:06

Ik denk dat ze dat allemaal weten bij SUMA???

Ze zijn niet de enigen op de markt... Ze hebben er dus geen belang bij om hun klanten te belazeren...

Vooral omdat we bij dit soort projecten een beroep doen op een bouwer... Dus de ervaring, als die slecht is, zal noodzakelijkerwijs "terugkeren" en toekomstige verkopen beïnvloeden...

Maar ja, RVS is niet hard. Ik koop mijn Opinels altijd met de bekende "carbon" mesjes, die oxideren maar snijden! Nooit roestvrij staal gevonden dat permanent snijdt (tenzij er "inkepingen" zijn...

De vervanging van de twee propellers staat gepland voor 22 september. Ik zal je op de hoogte houden. + foto's, als ik erover nadenk!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/09/14, 19:03

voor gewone messen hebben we de keuze tussen gewoon roestvrij staal dat niet hard genoeg is om goed te snijden, en gewoon koolstofstaal dat beter snijdt maar roest

door de prijs te zetten zijn er zowel hard als roestvrij staal

nu zijn er zelfs keramische messen die heel goed snijden en nog onveranderlijker zijn dan roestvrij staal

maar we moeten redelijk blijven: de mengpropellers van een methaniseerder zijn grote onderdelen die niet in edele materialen te vervaardigen zijn: we moeten het economisch optimum vinden tussen slijtage en kostprijs

roestvrij staal is vrij duur: daarom handig als het mogelijk is om duurzame stukken te maken... als het 2 jaar meegaat, wat heb je dan aan roestvrij staal? het geeft me de indruk dat ezels van staal tot schoen dezelfde tijd zouden hebben geduurd ... of zelfs meer omdat dezelfde prijs in gewoon staal het mogelijk zou hebben gemaakt om dikkere

zie ook gietijzer dat nogal verrassende eigenschappen heeft: er is speciaal gietijzer, zowel slijtvast als corrosiebestendig, en veel goedkoper dan roestvrij staal... maar gietijzer vereist meer onderdelen dik, zwaarder, dus de rest van de mechanica moet het gewicht
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 07/09/14, 19:27

het draait allemaal om compromissen, in de mechanische onderdelen. Moet kijken wat er te zien is.
Mijn broer had me een legeringssamenstelling gegeven voor mijn koude stempels en ze zijn al 20 jaar niet versleten. Ja, we komen heel dicht bij gietijzer, en machinale bewerking wordt gevolgd door warmtebehandeling. het is onmogelijk om daar een stempel te drukken met een stoot. Ik kan hem nog eens vragen welke legering als het iemand kan helpen.
Omgekeerd zijn de ponsen die ik koop van een veel minder resistente legering en bevatten ze niet meer dan 10000 gaten, zelfs niet bij het oliën.
de keramische mesjes zijn kwetsbaar. Ik maak liever bot dan dat ze breken.

Tegenwoordig is er een sterke tendens om warmtebehandelingen te verminderen of te vereenvoudigen, bijvoorbeeld op beitels doof ik ze in olie en ze gaan 3 keer langer mee voordat ze opnieuw geslepen worden. En blijkbaar weet niemand meer hoe je een 3-staps dip moet doen. Idem voor het verchromen, in onbruik geraakt mijns inziens een kwestie van mode...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/09/14, 20:40

Philippe Schutt schreef:Tegenwoordig is er een sterke tendens om warmtebehandelingen te verminderen of te vereenvoudigen, bijvoorbeeld op beitels doof ik ze in olie en ze gaan 3 keer langer mee voordat ze opnieuw geslepen worden. En blijkbaar weet niemand meer hoe je een 3-staps dip moet doen. Idem voor de verchromen, in onbruik geraakt mijns inziens een kwestie van mode..


Voor een HSE-kwestie zijn de beperkingen op het gebied van gezondheid, veiligheid enz. Te zwaar om te beheren, plus een laag met de Reach-voorschriften

http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/ ... dex_fr.htm

REACH is de verordening over de registratie, evaluatie, autorisatie en beperking van chemische stoffen. Het is op 1 juni 2007 in werking getreden. REACH stroomlijnt en verbetert het oude regelgevingskader van de Europese Unie (EU) voor chemische stoffen.

De belangrijkste doelstellingen van REACH zijn het waarborgen van een hoog niveau van bescherming van de gezondheid van de mens en het milieu tegen de risico's die chemische stoffen kunnen opleveren, het bevorderen van alternatieve testmethoden, het vrije verkeer van stoffen binnen de markt en het versterken van concurrentievermogen en innovatie.

REACH legt de verantwoordelijkheid bij de industrie om de risico's van chemische stoffen te beoordelen en te beheersen en om adequate veiligheidsinformatie te verstrekken aan hun gebruikers. Tegelijkertijd kan de Europese Unie aanvullende maatregelen nemen met betrekking tot extreem gevaarlijke stoffen, wanneer aanvullende actie op Europees niveau noodzakelijk blijkt.


Er zijn tal van oppervlaktebehandelingen om corrosie / slijtage tegen te gaan, maar als ze "betaalbaar" zijn voor grote series, zijn ze vaak niet concurrerend op eenheidsbasis....: Cry:


http://www.bodycote.com/fr-FR/services/ ... tings.aspx

Keramische coatings

Chroomoxide keramisch materiaal thermochemisch gebonden aan door de klant gespecificeerde delen van een onderdeel, inclusief buitendiameters, binnendiameters en enkele verborgen gaten en holtes. De individuele keramische deeltjes zijn submicron groot en bestaan ​​uit mengsels van een selectie van keramische materialen die met elkaar en met het substraat zijn samengevoegd.

voordelen
Toepassingen
Proces

hardheid
Verminderde wrijving
Absoluut dichte, porositeitsvrije corrosiebarrières
Verhoogde montagesterkte
Buitengewone slijtvastheid
Van toepassing op boringen met complexe en interne geometrieën
Geen meetbare opbouw bovenop fineer/coating
Voorslijpen is niet nodig
4 tot 10 keer langere levensduur van de plating/coating in de meest corrosieve omgevingen
Weerstand tegen thermische cyclus/schok
Elektrische weerstand
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 07/09/14, 21:13

Niet gezegd. Bij galvanische behandelingen en in het algemeen de baden hangen we het onderdeel aan de ketting en gaat het mee met de grote series. Eindelijk zolang we maar +- in dezelfde maten en gewichten blijven.
Maar de school gaat niet in op deze details, ze laat het aan de leverancier over.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/10/14, 10:23

Ik heb de foto's nog niet ontvangen!

Maar alvast een paar dingen:

- kleine blunder van het studiebureau, die RVS propellers in de vergister plaatste waar het niet nodig was; deze propellers zijn altijd onder water; ze worden niet blootgesteld aan H²S; de roestvrijstalen propellers zijn gemaakt voor rijpers, waar ze "in de lucht" kunnen zijn, waardoor er kans is op corrosie door H²S

- we hebben daarom vervangen door het juiste model, in "gehard" staal (ik weet niet welke legering), maar niet in roestvrij staal; levensverwachting van minimaal 3 jaar a priori...

Sindsdien hebben we een overproductie van gas gehad, met af en toe het afgaan van de veiligheidsfakkel. De vergister, beter geroerd, produceert veel meer gas met ongeveer hetzelfde (inmiddels verlaagde) rantsoen.

Momenteel behandeling van druivendraf, in overleg met de vereniging van lokale wijnbouwers. We kuilen ze ook in om de consumptie te spreiden, waarbij ons doel altijd is om het rantsoen heel geleidelijk te veranderen (een vergister moet worden behandeld als de maag van een herkauwer; dus indien mogelijk geen plotselinge veranderingen in het rantsoen; hoe meer "we" de productie van gas, en hoe meer de vergister "gevoelig" is voor indigestie!)
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 147 gasten