Decoding: psychopathie (Lie-vernederingen-manipulatie)

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Decoding: psychopathie (Lie-vernederingen-manipulatie)




par Obamot » 21/02/13, 03:26

Met deze thread wilde ik reageren op Capt'aine Maloche, die - ondanks de gewiste katapulten - me wil aanmoedigen om nieuwe threads te maken. Ik bedank hem daarvoor en vroeg me af wat hier nog echt nuttig zou kunnen zijn!

Sinds enige tijd is het sociale klimaat in de wereld aan het verslechteren en veel mensen van "goede wil" proberen de oorzaken te vinden. Een daarvan is de angst die wordt gebruikt en uitgelokt om degenen die sommigen zouden willen domineren te manipuleren, te intimideren en te dwingen hun superioriteit te laten gelden, of erger nog: ze te vernietigen.

Bovendien verschijnen er nieuwe takken van de studie van gedrag, zoals alles wat met 'cognitief gedrag' te maken heeft (het wordt niet voor niets bestudeerd!) het doel om het opgehoopte geweld uit te drijven – simpelweg door erover te praten – en ook om te proberen uit de vicieuze cirkel te komen: slachtoffer = dader (waarschijnlijk erfgoed van de joods-christelijke cultuur). Als voorbeeld: het paradigma van "Oorlog tegen terreur" bijgewerkt en helemaal opnieuw uitgebuit, de verschrikkelijke H1N1-virussen waarvan we een slachting verwachtten, het einde der tijden of wat dan ook. En hoewel ze allemaal een deel van de werkelijkheid hebben, wordt deze uitvergroot voor obscure belangen, en het is buitengewoon ongelukkig voor sociale relaties in het dagelijks leven, omdat het xenofobe angsten of andere iatrogene waanzin onthult die geen plaats hebben om te zijn.

voorzichtig
— Deze thread is bedoeld om te proberen niet in het spel van een agressor te komen, door zijn scenario's onschadelijk te maken en ze door zoveel mogelijk mensen te laten begrijpen. En eventueel om diegenen te helpen die het nodig hebben. En luister naar ze.
— Deze thread is niet bedoeld om rekeningen te vereffenen, het is er alleen om ons te helpen vechten tegen bepaalde plagen die de moderne samenleving meer dan ooit teisteren! Door ze hier te plaatsen.
— Je moet uiterst voorzichtig zijn om kwalificaties van psychologie/psychiatrie niet klakkeloos te gebruiken, in het bijzonder om op te passen dat je anderen niet bestempelt als een of andere pathologie als je daartoe niet bevoegd bent, als trainer in preventie of als arts. Bovendien zijn mannen niet perfect, ze moeten de kans krijgen om rond te komen.
— Deze thread is ook bedoeld om de gebruikers van de forum - over de gevolgen van wat ze posten voor zichzelf en voor anderen - zodat ze zich beter kunnen "positioneren": ofwel als welwillende mensen of, omgekeerd, mogelijk in kwaadaardigheid vervallen door regelmatig misbruik te maken van de vrijgevigheid van de vrijheid van meningsuiting hiervan forum, om anderen pijn te doen (of te liegen, te kleineren, te manipuleren). En om hen bewust te maken van de ernst van hun aanvallen op anderen, terwijl ze probeerden hen te laten begrijpen dat de eerste slachtoffers over het algemeen niet hun "doelwit" zijn, maar niemand anders dan zijzelf.


De definitie van wikipedia (in de hoop dat niemand het zal herkennen):

Wikipedia schreef:Psychopathie (van de Griekse woorden: psyche ψυχή (geest, ziel) en pathos πάθος (lijden, toevallige verandering) is een persoonlijkheidsstoornis, gekenmerkt door oppervlakkige emoties (vooral verminderde angst), gebrek aan empathie, egocentrisme, impulsiviteit, onverantwoordelijkheid, manipulatie en asociaal gedrag, beschreven als iemand met een criminele en onstabiele levensstijl. Er bestaat geen consensus over het symptomatische criterium en er is veel discussie over mogelijke oorzaken en mogelijke behandelingen.


Henri Houlmann (van de coöperatieve krant "Zeit-Fragen") schreef:Begrijp de leugens
Dus laten we beginnen met te proberen de leugens te begrijpen.

Er zijn grofweg twee soorten leugenaars: de cynische, bewuste leugenaar die liegt om er beter van te worden; de harpspeler: die om allerlei redenen (door vooroordelen – door loyaliteit aan een organisatie, aan een ideologie – door roddels) de gehoorde leugens herhaalt. In de politiek hebben we te maken met deze twee soorten leugenaars. We kunnen inschatten dat elke bewering die niet bewezen is, die niet gebaseerd is op een onbetwistbare realiteit, vals is, dat wil zeggen in strijd is met de waarheid.

Om te onthouden: “Het eerste (voorschrift) was om nooit iets als waar te accepteren, dat ik natuurlijk niet weet dat het zo is; dat wil zeggen, om neerslag en preventie zorgvuldig te vermijden; en om niets meer in mijn oordelen te begrijpen dan wat zich zo duidelijk aan mijn geest zou voordoen dat ik geen gelegenheid had om eraan te twijfelen. (René Descartes, The Discourse on Method)

bashen
In de politieke strijd zijn we getuige van een dubbele strategie die erin bestaat sommigen te demoniseren, door middel van kleinering (leugens – laster – laster) en anderen te engelen door hun werkelijke kwaliteiten te overdrijven, door niet-bestaande kwaliteiten te verzinnen door te zwijgen of zelfs hun fouten te verbergen. , hun tekortkomingen, hun tekortkomingen. Maar ook door de termen van de taal te verdraaien, zelfs door ze te vervormen.

Bronnen: http://fr.wikipedia.org/wiki/Psychopathie
http://www.atoute.org/n/forum/forumdisp ... une=-1&f=9
http://www.horizons-et-debats.ch/11/Men ... ements.htm

Bedankt dat je probeert deel te nemen met een minimum aan ethisch besef.

... wordt vervolgd!
0 x
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 21/02/13, 09:30

Super opgeblazen Obamot !!
bashen
In de politieke strijd zijn we getuige van een dubbele strategie die erin bestaat sommigen te demoniseren, door middel van kleinering (leugens – laster – laster) en anderen te engelen door hun werkelijke kwaliteiten te overdrijven, door niet-bestaande kwaliteiten te verzinnen door te zwijgen of zelfs hun fouten te verbergen. , hun tekortkomingen, hun tekortkomingen. Maar ook door de termen van de taal te verdraaien, zelfs door ze te vervormen.


Aan wie doet dit me denken? Eens kijken.....
ik kijk ik kijk......
iemand die moderne wetenschap op een voetstuk zet,
en probeert alles te vernietigen dat ook maar de geringste andere aanname doet.
Ik heb het op het puntje van mijn tong.....!!!!!!

zodra het bij mij terugkomt, laat ik het je weten.

Een van de doelen van de psychopaat is om ten koste van alles gelijk te krijgen.

Het sleutelwoord let op ons!
Het geheim van onderscheidingsvermogen bij dit alles is om nederig te blijven, te luisteren naar de naaste,
wees zeker van wat je weet, maar wees je ervan bewust dat je heel weinig weet.
Sluit nooit dwingend af dat er soms konijnen in de hoed zitten.
We hebben het recht om het oneens te zijn met iets of een woord,
we kunnen onszelf uiten, het is geen reden om degene te verpletteren met wie we het niet eens zijn.
een gesprek kan maanden of jaren open blijven zonder dat er noodzakelijkerwijs een conclusie nodig is.
Soms zijn de elementen niet nauwkeurig of talrijk genoeg om een ​​zekere mening te vormen.
krachtig is de man die erkent dat hij niet kan beslissen.

weten dat men niet weet, is al iets weten.
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.
YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 21/02/13, 09:44

kwarts schreef:weten dat men niet weet, is al iets weten.
+1
Psychopaat: iemand die het lef heeft om niet zoals ik te denken en die zichzelf toestaat mijn mening te bespreken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 21/02/13, 10:31

Cuicui schreef:Psychopaat: iemand die het lef heeft om niet zoals ik te denken en die zichzelf toestaat mijn mening te bespreken.
In de politiek is een bekeerling iemand die zijn partij verlaat om naar de mijne te komen en een verrader is iemand die de andere kant op gaat. : Mrgreen:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 21/02/13, 10:39

of zelfs resistent en terroristisch! :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 21/02/13, 11:12

De egoïst is iemand die niet aan mij denkt! (Ik weet het, ze is bekend, maar ze is prima in het schilderij)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/02/13, 11:16

Ja. dit draadje is er ook om jezelf in vraag te stellen! Niemand is perfect...!

Iedereen zal zichzelf herkennen, gegeven zijn eigen affiliatie (!)

Gaston schreef:
Cuicui schreef:Psychopaat: iemand die het lef heeft om niet zoals ik te denken en die zichzelf toestaat mijn mening te bespreken.
In de politiek is een bekeerling iemand die zijn partij verlaat om naar de mijne te komen en een verrader is iemand die de andere kant op gaat. : Mrgreen:

Inderdaad Gaston, schizofrenie (onderwerp) is een punt dat moet worden aangepakt!

Iedereen kan het bij het verkeerde eind hebben, maar in dit stadium, voor degenen die zich zorgen maken en die de moed hebben tot zelfkritiek - en om het te vereenvoudigen - ofwel "I" mogelijk lijdt:
1) omdat dat hij" maakt zich echt zorgen, maar dan als slachtoffer.
2) (of anders) omdat"Hij" is de agressor (om redenen besproken in de intro, "hij lijdt onder de schade die 'hij' anderen toebrengt»)
3) van beide, omdat dat hij" lijdt aan een gespleten persoonlijkheid.
4) (ander scenario als je die hebt...)

Maar ik kan het niet helpen dat ik denk dat typen "2" en "3" - die vallen onder perversie(s) - er geen zoektocht is naar "bevrediging" of een mechanisme van compensatie bij het schade toebrengen aan anderen - zoals mogelijk genieten pijn terwijl je sadomasochistisch bent of het dan niet direct merkt omdat het een geval van schizofrenie zou zijn? Dat laat ik aan uw overpeinzing over, hoewel het een het ander niet verhindert, kan een subject ook als schizofreen EN sado-maso worden aangemerkt.

Alles hangt af van het vaststellen van de "wil om kwaad te doen", aangezien het nodig is technieken te ontwikkelen om anderen te manipuleren, die nauwelijks anders dan bewust kunnen worden gerealiseerd. Dat is precies wat "toestaan" schizofrenie, in een toestand van onderbewustzijn verkeren en daaruit komen om de vorige toestand te "vergeten" en zich in een andere toestand van onderbewustzijn te presenteren om een ​​agressor in staat te stellen zich in zijn beste kleding te presenteren (wees voorzichtig, in dit geval de onderbewustzijn mag niet in verband worden gebracht met wat we over het onderbewustzijn horen, in de zin zoals we het gewoonlijk definiëren).
Dit is met name het geval bij narcistische perverselingen.

Dus ja, en het staat in de titel, vergeet het laatste woord niet: "manipulatie»

En bedankt aan sommigen (ze zullen zichzelf herkennen) voor het geven van een eerste voorbeeld in deze draad...!

Zoals bij dit eerste voorbeeld: wanneer iemand wordt bekritiseerd voor opmerkingen waarvan hij niet de auteur is.

kwarts schreef:Super opgeblazen Obamot !!
bashen
In de politieke strijd zijn we getuige van een dubbele strategie die erin bestaat sommigen te demoniseren, door middel van kleinering (leugens – laster – laster) en anderen te engelen door hun werkelijke kwaliteiten te overdrijven, door niet-bestaande kwaliteiten te verzinnen door te zwijgen of zelfs hun fouten te verbergen. , hun tekortkomingen, hun tekortkomingen. Maar ook door de termen van de taal te verdraaien, zelfs door ze te vervormen.



Hoewel het niet zo hoeft te zijn, aangezien ik de auteur heb genoemd zonder me zorgen te maken over ethiek en bescheidenheid (dank u, geen applaus) : Cheesy:

... volgen: voorbeelden van verschillende toegepaste manipulaties, niet specifiek "menigten" (aangezien er al threads zijn, waarvan er één los staat van de realiteit, vandaar de noodzaak om deze te doen), maar eerder manipulaties gericht op individuen.
Dernière édition par Obamot de 21 / 02 / 13, 11: 36, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 21/02/13, 11:19

Obamot schreef:Zoals bij dit eerste voorbeeld: wanneer iemand wordt bekritiseerd voor opmerkingen waarvan hij niet de auteur is.
Iemand verwijten dat hij kritiek levert, is dat ook geen kritiek?
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 21/02/13, 11:26

slet,

de psychopaat is ziek dus het is niet zijn schuld als hij in een crisis zit ... het is de samenleving die je gek maakt ;) ...

De leugenaar (die tegen zichzelf liegt zoals men zei), kan bewust tegen zichzelf liegen of niet... dit is ook een probleem van verantwoordelijkheid...

Aan de andere kant, later terugkomen op zijn gedachten en die van anderen wanneer er een probleem was, en echte goede trouw tonen door te erkennen (tenminste voor zijn "" fouten "" (het zijn ontsporingen)) is de beste manier om te markeren het "probleem", en daarom te accepteren om het te integreren en te herkennen als het terug zou komen...

eigenlijk hoe iemand te herkennen die dingen zegt die vals zijn omdat hij een idee te snel geloofde (die over het algemeen 'liegt'), en een bewuste leugenaar :) ....

Tot slot, bij veel problemen is de basis zelfrespect te hoog, er is zeker een minimum nodig (??? dit is een onderwerp dat ook kan worden gepauzeerd :) ), maar het is beter om te weten hoe je het moet beheersen om het je te kunnen veroorloven om te begrijpen...

Het is niet dom dat Descartes het moet toegeven....:p:p
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/02/13, 11:48

Ja, en het dateert van vijf eeuwen!

Over de vraag of aansprakelijkheid "pleine"Of"gedeeltelijk”, start de cursor zodra er volgens de wet een “slechte bedoeling” wordt vastgesteld. En daarvoor zou het noodzakelijkerwijs beter zijn om zelf niet bezorgd te zijn om op zijn minst een kritische zin te behouden die onpartijdig zou willen zijn (ik zou geneigd zijn te zeggen "noodzakelijk". iemands begrip op een "gezonde opvatting" van dingen, anders verliezen we snel de draad van wat we zoeken en zeggen. Je moet het nog oefenen en niet in ontkenning leven!).

Maar we moeten psychopathie ook niet verwarren met de psychopaat (in het bijzonder om de genoemde redenen, om op te passen dat we iemand niet te snel beoordelen en 'kwalificeren', ook al is het soms moeilijk om dat niet te doen ...). En door het feit dat we van ziekte naar 'acting out' gaan. Wat niet noodzakelijkerwijs duidelijk is (in de definitie van wikipedia is deze niet gekwalificeerd: ik heb het twee keer herlezen).

Achteraf zijn er juridisch soms verschillende redenen om zaken eerder in de ene categorie te plaatsen dan in de andere: het is de rechter die beslist!

Dus ik wil niet geloven dat het zo gemakkelijk is om agressie af te keuren als "geen schuld", onder het voorwendsel van psychopathie.
0 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten