Nog steeds een windgenerator project en persoonlijke

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH

Terug naar mijn punt...




par hurl22 » 17/11/11, 09:31

Op dit moment verwarm ik onze "loft" (oude schuur bedekt met hout), met een van mijn kleine OCNI's! 280 kubieke meter, 6 kwartblokken in 35 mm van 19 uur tot 1 uur, 20/22° gemiddeld!

maar hey, terug naar mijn schapen!

Iemand heeft een concrete ervaring om van begin tot eind te volgen!
Ik moet een concreet voorbeeld in handen krijgen dat werkt.
Daarna zal de tijd komen om te leren om mijn ideeën te begrijpen en te verbeteren, maar net als een kind moet ik het eerst zelf zien! (Ik ben al uitgeput!) Ik heb nieuw speelgoed nodig om te monteren, demonteren...
0 x
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 22/11/11, 09:23

Alstublieft! Vandaag begint ons grote windavontuur!
We hebben een model gevonden dat we kunnen volgen voor onze concrete ervaringen!
Van daaruit zullen we conclusies trekken en onze studies doen voor een meer "berekend" project en zo...

Het project:

- Een windturbine van het canistertype met verticale as met constante snelheid.
- Een generator van het type “Piggott” met 9 spoelen en 24 magneten.
- Een autodynamo.
- Een oude generator.

Het basisidee:

Heb concrete ervaring met de verschillende projecten die op internet te vinden zijn over generatoren of alternatoren. Alles met maximaal herstel.

Het komt neer op:

Te veel informatie, jij informatie! Mensen willen iets concreets dat werkt! Het aangaan van een riskant project kost geld en vaak hebben mensen die dit soort projecten nodig hebben er geen! Vandaar ons idee van dit moment (ja, we hebben er nog meer!): Bouw een windturbine tegen lagere kosten, en gebruik deze om de verschillende soorten generator of dynamo te testen!
Van daaruit kunnen we, met deze ervaring, zeggen:

- Het werkt of niet!
- Dat kost zoveel!
- Dat werkt beter!

Alstublieft! Vandaag een vat van 200 liter uitzagen en het “spoelpedaal” maken! Of een regenmeter maken... Het is een kwestie van omstandigheden...

Blikje: 0 euro/stuk X3: 0 euro
Koperdraden: 15 euro/kg: 15 euro
Hout voor wikkelmachine: 0 euro/ton X0.001: 0 euro
schroeven: 0 euro/schroeven X4: 0 euro

Kom op, laten we beginnen...0 later!
0 x
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 22/11/11, 11:25

"hurl22"]Voila! Vandaag begint ons grote windavontuur!
We hebben een model gevonden dat we kunnen volgen voor onze concrete ervaringen!
Van daaruit zullen we conclusies trekken en onze studies doen voor een meer "berekend" project en zo...

Het project:

- Een windturbine van het canistertype met verticale as met constante snelheid.
- Een generator van het type “Piggott” met 9 spoelen en 24 magneten.
- Een autodynamo.
- Een oude generator.

Het basisidee:

Heb concrete ervaring met de verschillende projecten die op internet te vinden zijn over generatoren of alternatoren. Alles met maximaal herstel.

Het komt neer op:

Te veel informatie, jij informatie! Mensen willen iets concreets dat werkt! Het aangaan van een riskant project kost geld en vaak hebben mensen die dit soort projecten nodig hebben er geen! Vandaar ons idee van dit moment (ja, we hebben er nog meer!): Bouw een windturbine tegen lagere kosten, en gebruik deze om de verschillende soorten generator of dynamo te testen!
Van daaruit kunnen we, met deze ervaring, zeggen:

- Het werkt of niet!
- Dat kost zoveel!
- Dat werkt beter!

Alstublieft! Vandaag een vat van 200 liter uitzagen en het “spoelpedaal” maken! Of een regenmeter maken... Het is een kwestie van omstandigheden...

[lijstBus: 0 euro/stuk X3: 0 euro
Koperdraden: 15 euro/kg: 15 euro
Hout voor wikkelmachine: 0 euro/ton X0.001: 0 euro
schroeven: 0 euro/schroeven X4: 0 euro
Neodymiummagneten: 2.10CHF/eenheid X50: 98.5 euro]

Kom op, laten we aan de slag gaan...0 later![/list]
0 x
Mijn projecten parallel: http://poeleabois.perso.sfr.fr
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 22/11/11, 11:27

Alstublieft! Vandaag begint ons grote windavontuur!
We hebben een model gevonden dat we kunnen volgen voor onze concrete ervaringen!
Van daaruit zullen we conclusies trekken en onze studies doen voor een meer "berekend" project en zo...

Het project:

- Een windturbine van het canistertype met verticale as met constante snelheid.
- Een generator van het type “Piggott” met 9 spoelen en 24 magneten.
- Een autodynamo.
- Een oude generator.

Het basisidee:

Heb concrete ervaring met de verschillende projecten die op internet te vinden zijn over generatoren of alternatoren. Alles met maximaal herstel.

Het komt neer op:

Te veel informatie, jij informatie! Mensen willen iets concreets dat werkt! Het aangaan van een riskant project kost geld en vaak hebben mensen die dit soort projecten nodig hebben er geen! Vandaar ons idee van dit moment (ja, we hebben er nog meer!): Bouw een windturbine tegen lagere kosten, en gebruik deze om de verschillende soorten generator of dynamo te testen!
Van daaruit kunnen we, met deze ervaring, zeggen:

- Het werkt of niet!
- Dat kost zoveel!
- Dat werkt beter!

Alstublieft! Vandaag een vat van 200 liter uitzagen en het “spoelpedaal” maken! Of een regenmeter maken... Het is een kwestie van omstandigheden...

Kan: 0 euro/eenheid X3: 0 euro
Koperdraden: 15 euro/kg: 15 euro
Hout voor wikkelmachine: 0 euro/ton X0.001: 0 euro
schroeven: 0 euro/schroef X4: 0 euro
Neodymium magneten: 2.10CHF/eenheid X50: 98.5 euro
50 voor twee windturbines natuurlijk!!!

Kom op, laten we beginnen...0 later!
0 x
Mijn projecten parallel: http://poeleabois.perso.sfr.fr
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 22/11/11, 13:11

De dynamo draait niet snel genoeg!!!
Zorg dus voor een snelheidsvermenigvuldiging door goed ontworpen tandriem of teruggevonden tandwielen!!!

Dit is het geval voor zeer grote windturbines !!!!!!
Evenals de koffer, kleine zaklampen die met een slinger kunnen worden opgeladen voor een paar €!!

Wetenschappelijke ordes van grootte zijn essentieel om te voorkomen dat je in het duister tast en op pijnlijke wijze herontdekt wat anderen al lang daarvoor ontdekten!!!
Faraday 1830!!

In te veel informatie moeten we op zoek gaan naar het gemeenschappelijke essentiële!!!!!
0 x
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 22/11/11, 22:22

Bedankt, maar zoals al gezegd, ik ben vooral op zoek naar concrete ervaring en een "oefening" van praktisch werk... Kortom, ik ga mezelf niet herhalen en volstoppen met berichten die ik hierboven heb bekritiseerd...

Resultaat van de dag:

-Magneten bestel hier: http://www.yxmagnetic.com

-Twee uur om een ​​wikkelmachine in elkaar te zetten.

-Vier uur om 9 spoelen van 70 windingen in 1 mm te “draaien”.

-Een reflecterend aperitiefuurtje over wat er daarna komt...

Conclusie:

-De opwinder is klaar, er moeten nog een of twee praktische details aangepast worden om de tape op te plakken...

-Het draaien van 9 rollen is heel, heel... Pfff, goed voor twee, maar eh...

Wordt vervolgd met de harsovergang zodra we de magneten ontvangen...volgende week!

Ondertussen blikjes doorknippen en de windturbinetest ontwikkelen!

Alstublieft! Goedenavond allemaal!
0 x
Mijn projecten parallel: http://poeleabois.perso.sfr.fr
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 22/11/11, 22:42

Sommige mensen haasten zich graag de mist in door berichten te bekritiseren in plaats van na te denken terwijl ze ze lezen!!!
Moeilijk te begrijpen !!
Groot risico dat de spoelen (1 mm draad 70 windingen) te groot zijn in vergelijking met de niet al te dure magneten!!
Bovendien zal de dynamo bij gewone wind niet snel genoeg draaien, tenzij er voortdurend cyclonen zijn die pijn doen22!!
0 x
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 23/11/11, 10:04

Ik hou van lieve kleine woordjes 's morgens vroeg!
Dus, aangezien we de vervuiling van berichten moeten doorstaan ​​om het onderwerp aantrekkelijk te maken, gaan we als volgt te werk:

Ik heb slechts twee dingen bekritiseerd: (ref. Ik! Ga gewoon terug naar pagina...1!)

1- Het feit dat er te veel nutteloze berichten zijn (zoals deze), die "helpen" om berichten van...135 pagina's te vormen (ja! Ik heb het gecontroleerd omdat ik veel lees!), die geen interessante conclusie bevatten voor beginners die op zoek zijn naar informatie!

2- Het feit dat er te veel berichten over dit onderwerp zijn en nooit een samenvatting! Laat me het (nogmaals) uitleggen: Op veel sites (zoals computerprobleemoplossing) wordt een voltooid probleem gemarkeerd als "opgelost", wat het een voorbeeld maakt om te volgen en vaak vergezeld gaat van een "samenvatting" in het laatste bericht!

Ik vroeg de aanwezige persoon gewoon of iemand zijn experiment had uitgevoerd en een samenvatting kon maken die gemakkelijk te vinden is voor beginners (zoals ik) die aan de slag willen zonder "de mist in te gaan" zonder wat voor gids!


Als je nu denkt dat mijn aanpak onzin is (mijn doel is om mijn ervaringen te delen, zie hierboven, hè...), dan hoefde je alleen maar niets te zeggen!
Ik ben hiermee begonnen forum om concrete antwoorden te krijgen zonder alles te vervuilen met nutteloze berichten!
Er zijn mensen die echt op zoek zijn naar informatie en die na dit alles gelezen te hebben ergens anders gaan zoeken!

Dus als een vriendelijke moderator of ander persoon deze berichten kan of wil verwijderen (in het beste geval mijn herhaalde ergernissen!), schaam je dan niet!

Als ik voor elk serieus antwoord dat wordt gevraagd alleen maar krijg: "zo doen wij het niet"... Wat heeft het voor zin om vragen te stellen?


En ter informatie: na het lezen van bijna tweehonderd berichten op ongeveer 200 sites, waarvan de meeste in het Engels zijn, denk ik dat ik er niet blindelings op inga!
Ik hoopte gewoon op wat steun van iemand die erbij was en niet van weer zo'n wijsneus die geen antwoord heeft op mijn vraag!
0 x
Mijn projecten parallel: http://poeleabois.perso.sfr.fr
gekleed
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/12/11, 20:36




par gekleed » 07/12/11, 22:07

Welnu, dit is mijn allereerste bericht over econologie en ik kan je verzekeren dat je mijn volledige aandacht hebt : Mrgreen:

Ik voer ook een op herstel gebaseerde test uit... gewoon om te sleutelen;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 07/12/11, 22:16

Welkom Clad, zou je ons een kleine topo van je DIY willen geven?

: Mrgreen:
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten