Nog steeds een windgenerator project en persoonlijke

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH

Nog steeds een windgenerator project en persoonlijke




par hurl22 » 16/11/11, 13:11

Hallo! Nieuw op deze site, ik blader er al lang naar voor verschillende projecten. Ik knutsel aan mijn kant van de kachels in gasflessen (zie informatiesite hier: http://poeleabois.perso.sfr.fr), maar daar gaat het niet om!
Ik begin met de bouw van een windturbine met verticale as met behulp van een 200 liter blik en daarvoor begin ik ook met het maken van een generator.
Ik weet het, het onderwerp wordt breed uitgelegd, maar hier is het: alle antwoorden zijn wijd verspreid en in drie dagen van intensief onderzoek geef ik toe dat het een beetje pijnlijk wordt om alles te lezen om een ​​of twee concrete informatie te verzamelen!
Dit zijn dus mijn vragen:

1-Zou het mogelijk zijn om deze informatie een beetje verspreid te heroriënteren?
2-Zou het mogelijk zijn om een ​​concreet voorbeeld van A tot Z te "zien" zonder naar wiskundebanen te gaan?

Berekeningen en andere elektronische tests zijn essentieel, maar in mijn geval zijn mijn projecten vooral een ervaring van terugwinning, recycling, ik probeer een concrete ervaring te "reproduceren"!

voorbeeldvragen:

1-hoeveel beurten op een generator van 9 beurten en 24 magneten?
2 - of heb je je magneten gevonden (te veel sites, die je kunt vertrouwen!)

Alstublieft! Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en dankzij jullie allemaal om te slagen in mijn project en dankzij dit om het met andere mensen te delen ...

Bedankt allemaal voor je projecten die dingen mogelijk maken en een goede dag voor jullie allemaal ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/11/11, 13:38

1-Zou het mogelijk zijn om deze informatie een beetje verspreid te heroriënteren?
2-Zou het mogelijk zijn om een ​​concreet voorbeeld van A tot Z te "zien" zonder in wiskunde te gaan

groot ondankbaar en erger eindeloos werk op google !!!
Veel moeilijker dan eenvoudige wiskunde, essentieel om grootteordes te identificeren en grote fouten te vermijden !!
hoeveel beurten

een max die in het veld van de magneet de grootst mogelijke bevat, vooral bij lage snelheid en een min bij oneindige snelheid zeer zeldzaam.
De diameter van de draad legt de stroom vast en in tegengestelde richting, het aantal windingen vermenigvuldigd met hun oppervlak en de snelheid van de magneten, de spanning

Kopieer anders wat echt identiek werkt.
0 x
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH

het is duidelijk!




par hurl22 » 16/11/11, 13:53

Ik vermoed dat deze berk ondankbaar is, ik heb het "mogelijk" over het samenvatten van de conclusies van bepaalde experimenten hier, niet van Google!

Het antwoord vinden kan veel mensen ontmoedigen! Ik, ik ben koppig, Bretons, koppig wat ... Veel pagina's om te lezen (135 zeker!),

Een soort conclusiepagina zou interessant zijn!

Te veel info krijg je de info zoals ze zeggen!

Het is verre van mij om hier ieders enorme berk te kleineren, alleen om de toegang tot de resultaten te vereenvoudigen, het hoe is essentieel en verdient daarom onderzoek!

Maar op de vraag: "werkt het?", Worden we geconfronteerd met teveel informatie voordat we een antwoord vinden!

In ieder geval bedankt voor het beantwoorden!

Mijn grootste probleem blijft om magneten te krijgen!
Ze terugwinnen in recycling lijkt mij onwaarschijnlijk en ik verdrink voor het aantal wederverkopers ... louche!
0 x
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 16/11/11, 16:58

Voor magneten heb ik er een besteld bij Supermagnet of iets dergelijks. Goede prijs-kwaliteitverhouding en levering OK.
Voor de rest kan ik je niet helpen.
0 x
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 16/11/11, 20:11

Dank je wel! Hoe sterk waren je magneten? Kortom, ik voel mezelf ... Ik vond 21 kg bij 40 roro's de 24 ... Ik aarzel om minder krachtig te nemen, we zijn met z'n tweeën op dit project, hoe minder we uitgeven, hoe beter!
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 16/11/11, 21:21

Hallo hurl22.
Ik geef je geen antwoord op je project, maar ik zie dat we dezelfde afleiding hebben: een beetje herstel en afleiding van objecten.
Hier is een foto gemaakt met de middelen bij de hand.
Beeld

jlg
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/11/11, 21:48

Dank je wel! Hoe sterk waren je magneten? Kortom, ik voel mezelf ... Ik vond 21 kg bij 40 roro's de 24 ... Ik aarzel om minder krachtig te nemen, we zijn met z'n tweeën op dit project, hoe minder we uitgeven, hoe beter!

Het is raadzaam om het project goed te ontwerpen en het te begrijpen met enkele berekeningen om spijt te voorkomen:
Magneetkracht is niet zijn kracht en deze kracht is evenredig met het oppervlak van de magneet.
Inductie kenmerkt het materiaal en er moet voor worden gezorgd dat er geen ongeval ontstaat met deze kracht tussen magneten die losraken, zelfs niet door een afgevlakte vinger of iets anders vast te klemmen !!

Het is essentieel om te weten hoe snel de magneten zullen draaien bij lage wind, anders grote spijt met een te kleine dynamo die niets geeft !!
Experimenteer zelfs met een magneet en een spoel en een oscilloscoop om je te oriënteren !!
0 x
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH

Pouhouuuuuah!




par hurl22 » 16/11/11, 21:56

Wat valt er nog meer te zeggen! Na wat testen, hacken en ander herstel, de "Hot tip" en niet te vergeten ... Stond op mijn DIY-lijst voor de winter!
Bravo, het is schitterend!
Vraag:

1- Plexiglas raam (asbaktype)?
2- Muur voor dubbele verbranding?

Nee eerlijk gezegd, jij me, je toeval, herstel '... Je scheurt het allemaal daarboven!
Hmmm, goed daarna is het buit maar eh! Kunst, er zijn mensen die een hekel hebben, en degenen die artiseren ...
Nee, ik buig echt!
0 x
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH

Als we houden van ...




par hurl22 » 16/11/11, 21:59

En deze slang ... Boa constrictor? Mijn vriend is er dol op!
Heeft u een site of zoiets?
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 16/11/11, 23:11

De inspiratie komt van de hete dingen. Omdat ik alle elementen had, heb ik het 15 dagen geleden gedaan en het werkt goed.
Ik plaatste een keerschot erin om de dampen naar beneden te laten komen voordat ik naar achteren ging.
De basis is een kleine gasfles, de haard is een gietijzeren sleutelmond die ik heb doorboord, ik heb de inscriptie EAU achtergelaten. De bovenste plaat is gemaakt van roestvrij staal, de patrijspoort is gemaakt van een flens van de watertoevoerleiding en een Pyrex-schotel en voor de rest van de leidingen.
Ik ben niet de eigenaar van de koninklijke python, ik heb hem voor de foto genomen omdat het een prachtig dier is en ik vind dat de kleuren goed bij de kachel passen, anders heb ik geen site.
De huidige projecten, gereedschap van tolier, Engels wiel, vouwmachine dan een raketkachel van een hoed van brandkraan uit aluminium waarop goed is gemarkeerd bij brandweer.

jlg
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 299-gasten