Ben wolluisluizen genoeg! Welke duurzame oplossing ??

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/10/11, 11:18

Vochtigheid (of liever gebrek aan vochtigheid), ik geloof het geen seconde! Vooral niet de "gepelde". Zelfs de "wollen", die gevoeliger zijn, verzetten zich in de woonkamer bij mij thuis. Wat is het droogst! De "carpace" ontwikkelt zich zonder enige andere ergernis. Ik heb deze rotzooi geïntroduceerd door een plant van een vriend te hosten om 5 of 6 jaar geleden op te fleuren - ik ben er nooit meer vanaf gekomen!

Want als vochtigheid de ontwikkeling bevordert (ongetwijfeld!), zou het verkeerd zijn om te denken dat omgekeerd (relatieve) droogte hen doodt... Irriteert misschien... een beetje... een klein beetje...

Het product waarvan je de afbeelding plaatst is ongetwijfeld zo'n olie/surfactant emulsies (die je zelf veel goedkoper kan maken met zwarte vloeibare zeep + tafelolie).

De methode van Clasou moet inderdaad radicaal zijn. Wel wat beperkend (hangt af van de grootte van de planten; bij oleanders van 2 m wordt het lastig!).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 20/10/11, 11:26

Aie aie aie, het stelt me ​​niet gerust je verhaal daar!

Moué, het leek me ook een beetje te goed als methode, vooral sinds afgelopen winter (waar een van de 2 bijna stierf), ze in dezelfde "lage" luchtvochtigheid zaten en daar was een grote ontwikkeling!

Dus moeten alle bladeren worden ingewreven met een emulsie van zeep en slaolie? Het insmeren heb ik deze week gedaan, dus misschien is één spray voldoende?
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 20/10/11, 12:15

Hallo,
Ik heb me misschien slecht uitgedrukt, het doel van het veranderen van de grond is dat er misschien eierlarven of andere in je pot zitten.
En dat ook al denk je er vanaf te zijn zodra aan de voorwaarden is voldaan.
De cyclus zal opnieuw beginnen.
claude
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 20/10/11, 12:20

Ah, wolluizen gaan ook de grond in?

Ja, ik begreep de precieze reden voor het verpotten niet echt (behalve om de plant te versterken)...
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 20/10/11, 12:32

Ik weet het echt niet.
Maar zoals ik al zei, voor slakken heeft iedereen zijn recept.
Maar hoevelen hebben zich gerealiseerd dat het nuttig zou kunnen zijn voor buitenlandse vrouwen, maar dat het niet gaat om degenen die zich in de roots hebben gevestigd.
En die alleen maar hun poot hoeven uit te strekken om zich vol te proppen.
nu zijn er aanvaardbare verliezen, die deprimerend voorkomen
: Cry:
a + claude
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/10/11, 13:09

De oleanders en citrusvruchten buiten hebben niet al te veel van die zwarte troep, maar binnen in de winter, vochtig heet zonloos, Het is chaos !!! maar de laurier verzet zich echter!!
Persoonlijke observatie binnen en buiten.
Zet ze ook zo lang mogelijk buiten zomer en herfst, de laurier is bestand tegen -5°C!!!! (april tot november).
Haal ze in de winter buiten, zelfs in de zon bij 0°C!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/10/11, 14:27

clasou schreef: in je pot zitten eieren of andere larven.
En dat ook al denk je er vanaf te zijn zodra aan de voorwaarden is voldaan.
De cyclus zal opnieuw beginnen.
claude


Het probleem is daar: uitbraken.

Ik weet ook niet of het in de grond overleeft. Maar hoe dan ook, er zijn "verborgen" eieren... Als het niet in de grond zit, zit het in de plooien van de bladeren, enz...

Dus sowieso minimaal twee behandelingen achter elkaar, met een tussenpoos van 15 dagen... Afhankelijk van de aard van het product kan je dit zelfs nog een tijdje volhouden, zonder pauze...

Een goed gemaakte en zeer goed geïnformeerde diavoorstelling (ik heb net geleerd dat schaalinsecten vijanden hebben): https://www.econologie.info/share/partag ... YgCsym.pdf depuis http://www.adalia.be/

U kunt de olie/zeep-emulsie "spuiten" of "verven" of borstelen met wattenstaafjes... Maakt niet uit. In ieder geval is het noodzakelijk om te "spuiten" chacune schaalinsecten, zodat de poriën van zijn schaal verstopt raken en hij "stikt"...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 20/10/11, 15:01

Ja ik zou dit doen! Geweldige doc, we gaan vooruit, we gaan vooruit!

Nou, ik heb wat overlevenden gevonden van de frottage van de week:

Beeld

We zien 2 middelgrote, 1 kleine en zeker 1 larve...

Het lijkt erop, zoals hierboven verondersteld, dat het inderdaad de variant is: Coccus hesperidum = gepeld = het moeilijkst te verwijderen!! :|

Jammer, ik had 2 dagen geleden een lieveheersbeestje in de woonkamer... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 20/10/11, 17:11

dedeleco schreef:De oleanders en citrusvruchten buiten hebben niet al te veel van die zwarte troep, maar binnen in de winter, vochtig heet zonloos, Het is chaos !!! maar de laurier verzet zich echter!!
Persoonlijke observatie binnen en buiten.
Persoonlijke observatie: mijn sinaasappelboom in pot die het hele jaar buiten staat, is (meestal) in het voorjaar aangetast.
De oleanders die ook in de grond zitten :?

dedeleco schreef:Zet ze ook zo lang mogelijk buiten zomer en herfst, de laurier is bestand tegen -5°C!!!! (april tot november).
Haal ze in de winter buiten, zelfs in de zon bij 0°C!!!
Het is in ieder geval een goed principe : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 20/10/11, 23:37

Ik weet dat mijn antwoord meer dan één sprong zal maken en dat je iets duurzaams wilde, maar je zou actara kunnen gebruiken, een echte efficiëntie voor je probleem.

Bonne soirée.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 173-gasten