Campagne Eva Joly 2012. Kandidaat en voorzitter ... op een dag?

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79459
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 29/03/12, 11:08

Het is goed en wel klopt voor Joly!

Eva Joly, autopsie van een crash

Nu de peilingen nog steeds halfstok staan, werpt de milieuactiviste kandidaat twijfel over haar kamp… en geeft zelf toe dat ze ‘erg slecht’ is geweest. Maar ze verzekert dat ze het tot het einde zal volhouden.


Voor het eerst erkende Eva Joly gisteren hoe moeilijk het is om ecologische thema’s op het platteland te laten bestaan: “Als ik zie dat koopkracht de eerste zorg van de Fransen is en ecologie de laatste, zeg ik tegen mezelf dat ik heel slecht was en dat Het is mij niet gelukt om mensen de ecologische problemen te laten begrijpen, betreurde ze, op een verbazingwekkende mea culpa.
Als Joly ondanks alles volhardt in bravoure en “de lat hoog houdt”, drukken drie zwakke punten zijn campagne. (...)


http://www.leparisien.fr/election-presi ... 929380.php

En de economische koopkracht hè?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2492
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 365




par Forhorse » 29/03/12, 11:20

Ik heb niet de gewoonte om over politiek te praten, maar eerlijk gezegd: als je je campagne begint met voorstellen als 'onderdruk de parade van 14 juli', laat dat het 'niveau' van de kandidaat zien.
Alsof in de huidige staat van de samenleving (crisis, werkloosheid, enz.) de parade van 14 juli de grootste zorg van de Fransen was. :schok: en het heeft niets met ecologie te maken! Kortom, naast de zorgen van de Fransen, naast de zorgen over het milieu, missen we dubbel het punt...
Voor mij was ze vanaf het begin gebrand op dit soort onzin
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79459
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 29/03/12, 11:24

Het is zeker dat zijn openhartigheid hem niet heeft geholpen...dat is wat ik hierboven voorspelde in hetzelfde onderwerp: openhartig en politiek = KO!!!

Het “fuck hem” (tegen Corinne Lepage) schokte me nog veel meer!!

Voor de parade werd ze in brand gestoken door de merdias die haar boodschap inkortten omdat ze wilde het vervangen door een parade die niet uitsluitend militair was...

Maar het is waar dat Frankrijk nog steeds de tweede of derde wapenverkoper ter wereld is... dus als je ballen hebt, moet je die laten zien, toch? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2492
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 365




par Forhorse » 29/03/12, 11:33

Zelfs als we kijken naar de essentie van de boodschap, namelijk het samenvatten van de parade van 14 juli, blijft dit nog steeds de minste zorg van de Fransen.
Het is niet met dit soort voorstellen dat een kandidaat geloofwaardig is.
Dit is de grootste blunder die ik me kan herinneren, maar er zijn er nog meer geweest.
Omdat ik geen diep milieuactivist ben, heb ik nog steeds enkele ecologische overtuigingen en stem ik soms "groen". Maar met zo'n kandidaat is het duidelijk: ik zou bij de volgende verkiezingen niet Groen stemmen. En ik denk dat ze meer mensen walgde dan dat ze hen overtuigde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 29/03/12, 12:00

Het probleem met ecologen is hun totale gebrek aan gezond verstand.
Ideologisch gezien is het Yves Cochet die het meest geloofwaardig is als vertegenwoordiger van de partij.
Vanuit strategisch oogpunt is het vervolgens Nicolas Hulot die het meest waarschijnlijk een goede score zou hebben behaald, ongeacht of hij een "eco-tartuffe" is, het doel heiligt de middelen.

Het andere probleem met ecologen is dat ze...links zijn!
Ecologie moet apolitiek zijn.
Veel linkse maatregelen zijn ogenschijnlijk sociaal, maar niet echt ecologisch.
Wat betreft de rechtse ecologie... je hebt het resultaat gezien!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79459
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 29/03/12, 12:01

Natuurlijk, maar laten we toegeven dat de Merdias de zaak groter hebben gemaakt...om er bijna een "staatsaangelegenheid" van te maken!!!

Eva Joly (en de Groenen, waarvan ik je eraan herinner dat ze bijna 20% van de Europeanen behaalden!) hebben veel mensen bang gemaakt... dus ik denk dat ze het slachtoffer was van waardeloze meedogenloosheid (elke fout wordt breed gepubliceerd)... zeker meer dan andere kandidaten!

Mélenchon spreekt ook openhartig!! Hij was niet zo zwaar belast...

Deze campagne is hoe dan ook schrijnend... door de aard van de debatten... onbestaande of nutteloos! (we hadden het erover dat het vat van $150 over een paar weken zou komen?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 29/03/12, 12:20

Christophe schreef:Natuurlijk, maar laten we toegeven dat de Merdias de zaak groter hebben gemaakt...om er bijna een "staatsaangelegenheid" van te maken!!!

Eva Joly (en de Groenen, waarvan ik je eraan herinner dat ze bijna 20% van de Europeanen behaalden!) hebben veel mensen bang gemaakt... dus ik denk dat ze het slachtoffer was van waardeloze meedogenloosheid (elke fout wordt breed gepubliceerd)... zeker meer dan andere kandidaten


De opkomst van een echte politieke ecologie – en niet het groenwassen van multinationals – is het ergste dat het huidige economische systeem kan overkomen.
Eva Joly was de enige onder de kandidaten die het idee van groei niet steunde.
Het zet zich ook in voor de strijd tegen geplande veroudering... wat betekent dat het van tevoren op de zwarte lijst stond!


Mélenchon spreekt ook openhartig!! Hij was niet zo zwaar belast...

Hij is openhartig, maar hij is ook een vrijmetselaar, een lid van de Grand Orient, hij belooft de lonen te verhogen door de groei te vergroten door middel van de consumptie van huishoudens... super anti-systeemkandidaat! : Lol:

Deze campagne is hoe dan ook schrijnend... door de aard van de debatten... onbestaande of nutteloos!


Absoluut, alle strategische vragen worden ontweken!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79459
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 19/04/12, 16:12

CV van Eva Joly VS CV van Sarkozy

Beeld

Dun, niet leesbaar, dus hier is het origineel: http://www.elysezvous.com/images/infogr ... ow_res.jpg

Gevonden op voucher: http://www.elysezvous.com/
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 19/04/12, 20:37

dank u Christophe voor dit vergelijkende document; Dit is de eerste keer dat ik zie dat het UMP-logo een paddestoelwolk bevat!

Sen-no-sen, wanneer je zegt:
Ecologie moet apolitiek zijn.

Ik zou erop willen wijzen dat ‘apolitiek’ alleen betrekking heeft op partijpolitiek en niet op echt apolitiek in de strikte zin van het woord.
Dit komt ook naar voren uit een van je andere zinnen: “De opkomst van een politieke ecologie, een echte...”
Door deze beknopte formulering mag er geen betreurenswaardige verwarring ontstaan.

Aan de andere kant, als je zegt over N. Hulot:
...het maakt niet uit of hij een "eco-tartuffe" is, het doel heiligt de middelen.
Ik kan het niet goedkeuren, omdat de middelen snel in doelen veranderen
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 28/04/12, 18:05

Ahmed schreef:
Aan de andere kant, als je zegt over N. Hulot:
...het maakt niet uit of hij een "eco-tartuffe" is, het doel heiligt de middelen.
Ik kan het niet goedkeuren, omdat de middelen snel in doelen veranderen


Sorry dat ik je idealisme verbreek, maar in het huidige systeem stemmen mensen vooral op telegenieke mensen...
Als Hulot was komen opdagen, zou EELV zonder al te veel moeite bijna 10% hebben verdiend.

Ik hoop echter dat Éva Joly in de volgende regering een positie als minister van Ecologie zal krijgen.

Ik zou erop willen wijzen dat ‘apolitiek’ alleen betrekking heeft op partijpolitiek en niet op echt apolitiek in de strikte zin van het woord.

Met apolitiek verwees ik naar de beroemde kloof tussen links en rechts.
Is een boom links of rechts?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 152 gasten