Fukushima: informatie en verslag over het kernongeval

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/03/13, 22:24

Ik zag vanavond op de 7 een documentaire waarin we zien dat de Japanners niet wisten hoe hun kerncentrale werkte

de kleppen van de noodcondensor gingen dicht bij stroomuitval...ze moesten handmatig geopend worden...en gaan daar met combinaties heen, om niet terug te draaien door straling

erger nog, de waterniveau-indicator had een ontwerpfout die valse informatie gaf in geval van oververhitting ... defect dat al aan het licht kwam door het ongeluk op het Tree Mile Island! echt jammer dat het sindsdien niet meer is opgelost.

Ik vind het moeilijk om zulke vreselijke informatie te geloven ... het is niet omdat ik het op tv zag dat ik het echt aanneem ... de niveaumeting in een ketel is de belangrijkste zorg van elke bestuurder sinds de eerste stoommachine ... we zijn nooit tevreden met één niveau-indicator ... we willen altijd meerdere aanvullende indicaties voor een eenvoudige kolenketel

zijn die ook nutteloos voor een kerncentrale?

we zien in hetzelfde rapport de beslissing om de klep van de veiligheidscondensor te sluiten toen al het water kookte dat erin zat ... wat een grappig idee ... om de stoom in een maximale pijp te laten circuleren kan geen kwaad .. terwijl u wacht om brandweerlieden of een andere oplossing te brengen om water toe te voegen om deze condensor te koelen

we kunnen het gebrek aan stroom voor pompen van 100kW begrijpen ... maar gebrek aan stroom voor controle-indicatoren die voor 200 euro hadden kunnen worden gevoed door een klusjesman-generator, er is een serieus probleem!

Ik zou graag zeker weten dat ik alles begrijp... als ik deze documentaire zie, is het zeker dat hij ontplofte omdat de Japanners nutteloos zijn en alles verkeerd hebben gedaan... maar ik ben bang dat het propaganda is om te doen geloven dat de kerncentrale blijft draaien wanneer het wordt bestuurd door bekwame mensen ... zo'n fout zal in Frankrijk nooit voorkomen

Ik wil het graag zeker weten

Ik weet het niet zeker, maar ik denk nog steeds dat we in Frankrijk de zichtbare ontwerpfouten corrigeren, zoals dit verhaal van de niveau-indicatorfout die werd onthuld op Tree Mile Island, en nog steeds niet gecorrigeerd in Fukushima!

in Frankrijk hebben we douanebeambten om de Tsjernobyl-wolk te stoppen... Ik hoop dat we ook ingenieurs hebben om ontwerpfouten te voorkomen!

Ik durf niet eens te zeggen juiste ontwerpfouten ... want de niveauregeling van een ketel moeten we geen fout hebben om te corrigeren ... we moeten elke fout volledig vermijden voordat we beginnen
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 16/03/13, 23:41

Ook wij waren voorzichtig om de veiligheidsuitrusting in de overstromingsgevoelige kelders te plaatsen;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 16/03/13, 23:43

in feite Chatelot, is dit soort rampen het resultaat van een immense ketting, vaak vertakt, van kleine incompetenties en nalatigheden die van het ene op het andere moment zijn beëindigd.

Het is duidelijk dat, door kleine onzin op te tellen bij kleine onzin, we eindigen met een gigantische onzin die veel groter is dan de simpele som van de kleine onzin afzonderlijk genomen.

De verantwoordelijkheid is sterk verwaterd, zozeer zelfs dat we paradoxaal genoeg niemand verantwoordelijk hebben, en ook alleen schuldigen...

Eenzelfde soort grap zal op een of andere dag in Frankrijk gebeuren op een van de nucleaire sites, of het nu gaat om productie, verrijking of opslag. De vraag is alleen wanneer.

Op Fukushima is de grootste fout dat de noodgeneratoren en koelpompen niet hoog zijn geplaatst. We plaatsten ze bij voorkeur goed aan zee in een overstromingsgebied

Dit met veel "intelligentie", aangezien we weten dat tsunami's in Japan zo zeldzaam zijn als sneeuw in de winter en, serieuzer dat een kerncentrale in bedrijf zonder nooddiesels en/of koelpompen met splijtstofstaaf binnen een paar uur een corium produceert...

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/03/13, 00:13

er is geen kleine incompetentie ... om een ​​auto te besturen heb je een rijbewijs nodig ... om een ​​vrachtwagen te besturen heb je een andere nodig ... om een ​​kerncentrale te besturen wat heb je nodig?

als ik alles zie wat ik heb gelezen over oude boeken over stoommachines, over het belang van het bewaken van het waterpeil in ketels, en over het belang van verschillende manieren om ze onder alle omstandigheden te vullen! inclusief de eenvoudigste: gifard-injector, die alleen koud water kan aanzuigen met stoomdruk zonder dat er elektriciteit of mechanica nodig is!

een gifard-injector had al het water uit de zee kunnen pompen om af te koelen en de explosie te voorkomen ... natuurlijk zou het zout de reactor definitief onbruikbaar hebben gemaakt, maar hij zou niet zijn geëxplodeerd, hij zou zijn afgekoeld zolang het moet
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/03/13, 16:21

Ik heb nog een vraag,
Er is niets te doen, de condensor moet de calorieën elimineren, maar zonder elektriciteit? water valt van de berg?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/03/13, 17:39

de condensor die we in deze show zagen is een enorme tank met water met een stoomspiraal aan de onderkant ... er is genoeg om stroom te absorberen terwijl het hele volume water kookt ... ik heb gehoord dat het 7 zou moeten duren uur ... het is niet erg lang, maar het stelt je in staat om een ​​andere manier te vinden om te vullen

we mogen niet vergeten dat het vermogen niet het nominale vermogen van de plant is, maar het restvermogen dat het nog levert als de bedieningsbalken in de uit-stand staan

7 uur lijkt voldoende om pompen of generatoren te repareren in een rijk land, waar zelfs externe middelen te vinden zijn: voldoende brandweerwagens bijvoorbeeld

maar hier is het moeilijker in een door een tsunami geteisterd land
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/03/13, 05:43

ok, dat is logisch als uitleg
Châtelot dank u
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 19/03/13, 09:08

Fukushima, het is nog niet voorbij!

http://www.francetvinfo.fr/panne-de-cou ... 84203.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 19/03/13, 09:12

bamboe schreef:Fukushima, het is nog niet voorbij!

http://www.francetvinfo.fr/panne-de-cou ... 84203.html


Uh de stroomstoring, het duurt nu al meer dan 2 jaar... : Cheesy:
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 19/03/13, 09:55

Christophe schreef:
bamboe schreef:Fukushima, het is nog niet voorbij!

http://www.francetvinfo.fr/panne-de-cou ... 84203.html


Uh de stroomstoring, het duurt nu al meer dan 2 jaar... : Cheesy:
Het is niet omdat de installatie wordt stilgelegd dat de koeling moet worden stopgezet...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 236 gasten