Fukushima: informatie en verslag over het kernongeval

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Addrelyn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 166
Inschrijving: 16/07/10, 11:28

Fukushima: informatie en verslag over het kernongeval




par Addrelyn » 08/04/11, 10:54

Hier is een zeer gedetailleerd verslag over het ongeluk in Fukushima. Neem de tijd om te kijken, het wordt goed uitgelegd. :D

http://www.nisa.meti.go.jp/english/files/en20110406-1-1.pdf

Beperk je in dit bericht tot de vragen die je jezelf stelt na het lezen van dit document. Om op nucleair te vechten, zijn er genoeg posten.

Dit is slechts informatie, geen oordeel alstublieft.
:onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 08/04/11, 12:00

Bedankt Addrelyn,

een goed chronologisch verslag: "Een enorme aardbeving, een enorme golf, we verloren de controle, maar er was rook, we sproeiden goed. We gaan door, we zijn erg waakzaam"

Het is saai, er zijn nergens de woorden "corium", "melt", "fusion"

ten slotte een paar kleine dingen die verband houden met de versmelting van bepaalde harten.

We moeten er natuurlijk niet te veel over praten... : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 08/04/11, 14:16

Thufir Hawat wordt gecontroleerd door de Harkonnens door de aan hem verstrekte informatie : Cheesy:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Addrelyn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 166
Inschrijving: 16/07/10, 11:28




par Addrelyn » 11/04/11, 12:25

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/04/11, 12:36

Interessante Addrelyn maar om in een ander topic te posten nee?

Doen de media teveel? Hier en daar gaan een paar stemmen op om de huidige ramp in de fabriek van Fukushima 1 in perspectief te plaatsen. Ten eerste is het aantal doden dat direct toe te schrijven is aan het vrijkomen van radioactieve deeltjes tot nu toe nihil. Wat de economische schade betreft, deze is zeer beperkt - vergeleken met de wereldwijde impact van de aardbeving en de tsunami van 11 maart -, ook al is deze van lange duur. Dan moeten we erkennen dat andere energiebronnen veel gevaarlijker zijn dan het atoom.


De info past goed in dit topic: https://www.econologie.com/forums/morts-des- ... 10669.html


Dus ja, kernenergie gaat over "menselijke" sterfgevallen, de "schoonste" energie gerapporteerd in kWh...officieel tenminste omdat de zorg met de nucleaire sterfgevallen is, denk ik, dat we ze verre van correct tellen ...

Als we zien dat er bij EdF 10 jaar later een recept is, zullen er onvermijdelijk weinig doden vallen als gevolg van kernenergie...

Bovendien: moeten we eraan sterven om schadelijk te zijn voor de samenleving? 10 jaar lang last hebben van leukemie, hoe telt dat?

In ieder geval niet in het dodental...
0 x
Addrelyn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 166
Inschrijving: 16/07/10, 11:28




par Addrelyn » 11/04/11, 12:47

Te laat voor het onderwerp.

Weet jij hoe de sterfgevallen of ziektes als gevolg van kernenergie worden beoordeeld?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/04/11, 13:52

Niet omdat, omdat de rest van nucleair opaciteit is, dus onvermijdelijk enkele fantasieën ... U kent de methoden die u gebruikt?

Wat ik wel weet is dat het recept op 10 jaren goed past bij Edf ...

We gaan daar verder alstublieft: https://www.econologie.com/forums/morts-des- ... 10669.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/04/11, 14:59

De wetenschap ontdekt zeer recentelijk dat epigenetische schadelijke effecten kunnen oplopen tot de zesde generatie voor schadelijke effecten:
Erger nog, chemicaliën en vervuiling, zelfs straling, werken op dieren in meer dan 6 generaties door epigenetica zoals getoond met disstylbene voor de 3e generatie op mannen (niet alleen vrouwen!) (in het gezondheidsmagazine van vandaag op de A5) en ook geldig voor bifenol, hongersnoden en ander milieuleed, gevarieerd! !,
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 27/11/11, 17:27

Een interessant rapport van IRSN over de vorming van corium en de penetratie ervan door betonnen platen of zelfs in de grond.

http://www.youtube.com/watch?v=sI09NDpiBP4
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/11/11, 22:45

Nou dit miniverslag, geruststellend zoals het hoort :) : Mrgreen:

Voor vluchtig jodium, een rapport dat rondslingert op econo (misschien Nuclear RAS? https://www.econologie.com/documentaire- ... -4285.html ou https://www.econologie.com/forums/edf-et-la- ... t7513.html ) sprak over het (slecht uitgevoerde) "coating"-werk op het beton...het is waarschijnlijk om deze reden dat ze werden gedaan (a posteriori)

ps: uh 3 jaar voorbereiding en 5 jaar analyse voor elke test... Er zijn zelfs 20 tests... dat maakt het een heleboel jaren onderzoek! Inbegrepen in de kosten van kernenergie of niet?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten