Tsjernobyl balans, kosten kaarten en contaminatie (Frankrijk)

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Chernobyl Review, kosten, kaarten en besmetting (Frankrijk)




par Macro » 04/03/22, 12:11

Vandaar het belang van plannen in plaats van de turboredactor tot het uiterste te drijven....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Chernobyl Review, kosten, kaarten en besmetting (Frankrijk)




par Obamot » 04/03/22, 12:13

Rajqawee schrijft:
Obamot schreef:Je hebt het antwoord in mijn citaat (herhaald in je bericht) en ik heb het maar één keer gezegd.
Ik heb toen een fout gemaakt door het te proberen te rechtvaardigen op basis van bronnen die overal rondvlogen, terwijl daar geen reden voor was.


Ok, het was inderdaad zo feitelijk uitgedrukt (ik ging je bericht nog eens lezen), maar erken dat een beetje meer pincet of presentatie van alternatieve scenario's de verdienste had gehad om je idee beter te presenteren (wat overigens correct is: in een oorlog, kunnen we uiteindelijk wat... eh... creatieve dingen doen.)

Maar oke.

Ik herken hem.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Chernobyl Review, kosten, kaarten en besmetting (Frankrijk)




par izentrop » 04/12/23, 18:55

Het herhalen van een leugen maakt het nog niet de waarheid...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Chernobyl Review, kosten, kaarten en besmetting (Frankrijk)




par GuyGadeboisTheBack » 04/12/23, 18:57

(Verdomme, de man brengt het nieuws over dat iedereen heeft gehoord die er toen bij was en die de leugen live op de staatstelevisie heeft gezien... Ik ben aan het hallucineren!!!)

nucleaire-fossiele-energie/inzicht-nucleaire-reacties-radioactiviteit-waste-t10606-80.html?#p379506

Het delirium:


De realiteit:
3 x
gfgh64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 300
Inschrijving: 23/06/23, 12:05
x 187

Re: Chernobyl Review, kosten, kaarten en besmetting (Frankrijk)




par gfgh64 » 04/12/23, 20:24

maar nee, ze zegt het Brigitte, maak duidelijk onderscheid tussen het echte en het mogelijke, dus meteen daarna zegt ze: wat is zeker!!!!
zelfs ik herinner me de herhaling van "" geen gevaar, de wolk vermeed Frankrijk
0 x
Begrijpen betekent niet accepteren
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Chernobyl Review, kosten, kaarten en besmetting (Frankrijk)




par izentrop » 04/12/23, 23:52

gfgh64 schreef:maar nee, ze zegt het Brigitte, maak duidelijk onderscheid tussen het echte en het mogelijke, dus meteen daarna zegt ze: wat is zeker!!!!
zelfs ik herinner me de herhaling van "" geen gevaar, de wolk vermeed Frankrijk
Brigitte was onhandig, dat voedde het gerucht
Drieëndertig jaar later wordt de reeks veelvuldig gebruikt ter ondersteuning van de stelling van desinformatie die opzettelijk is georkestreerd door de autoriteiten en de Centrale Dienst voor Bescherming tegen Ioniserende Straling (SCPRI, afhankelijk van het Ministerie van Volksgezondheid), die verantwoordelijk was voor de communicatie na de ramp. . Sommige artikelen geloven dat het is deze minuut weer die inhoud zal geven aan de beroemde theorie van de Tsjernobyl-wolk die stopt bij de Franse grens (een zin die niemand ooit heeft uitgesproken).
https://www.liberation.fr/checknews/201 ... t_1755981/
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Chernobyl Review, kosten, kaarten en besmetting (Frankrijk)




par GuyGadeboisTheBack » 05/12/23, 00:09

Brigitte heeft er niets mee te maken en als je het niet weet, ze is eigenlijk gewoon de laatste van de imbecielen (alsof ze destijds carte blanche had en zelf de animatie en tekst had gedaan....) : Roll: ). De Franse motto's in extreme gevallen zijn altijd geweest: "het is veilig", "het is onder controle", "blijf thuis en neem Doliporane", enz., enz. In dit geval was het “de anticycloon van de Azoren beschermt ons” (en niet “de wolk stopte bij de grens”), wat pure onzin en een staatsleugen is. Integendeel, onze Duitse buren die onmiddellijk maatregelen namen om hun bevolking te beschermen.
Beschuldig Brigitte en zuiver de publieke autoriteiten, ah, jouw versie van het verhaal is prachtig!
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Chernobyl Review, kosten, kaarten en besmetting (Frankrijk)




par izentrop » 05/12/23, 09:33

Guy, je zit hier in een obscurantistische samenzweringsmodus : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Chernobyl Review, kosten, kaarten en besmetting (Frankrijk)




par Christophe » 05/12/23, 10:35

izentrop schreef:Guy, je zit hier in een obscurantistische samenzweringsmodus : Mrgreen: : Mrgreen:


Nee, hij bevindt zich in de realistische modus, jij bevindt je in de TDC-modus van de Franse ontkenning van de Tsjernobyl-wolk... zelfs 40 jaar later, wanneer iedereen deze staatsleugen kent (en herkent... behalve jij en een paar andere TDC's?). ..

Waarschijnlijk zullen we hetzelfde hebben met de Siegvax-campagne...
2 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Chernobyl Review, kosten, kaarten en besmetting (Frankrijk)




par Macro » 05/12/23, 11:45

Christophe schreef:Waarschijnlijk zullen we hetzelfde hebben met de Siegvax-campagne...


Het argument: beschermd door de anticycloon van de Azoren : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:


Je moet zien... Nou, nogmaals gezegd, het kan duren... Deze idioten zijn zo stom : Cheesy:
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Macro en 176 gasten