Catalogusprijs van nieuwe elektrische auto's 2011 (Frankrijk)

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 20/08/12, 17:55

Obamot schreef:
bamboe schreef:In dit geval is de aanschaf van de nieuwe ION, ondanks het feit dat de verzekering eenvoudig derde partij is voor de Twingo, na 80000 km winstgevend!

Het doet me in de lucht springen. Verzekering is onzin... Niets te maken met de rest:

Verzekeringen zijn net als de prijs van brandstof, je moet er rekening mee houden.

Obamot schreef:Er moet worden afgeschreven ten bedrage van de huidige waarde zonder korting

Hier is iemand die het concept beheerst : Cheesy:
En als je wilt weten of het stokbrood goedkoper is bij A of bij B, houd je dan rekening met de prijs van tarwe over 10 jaar?
Ik kijk naar de prijs die ik vandaag betaal.

Obamot schreef:, want over acht jaar is er niets meer voor deze prijs!

Over 8 jaar zullen we de berekeningen met prijzen over 8 jaar opnieuw moeten doen!

Obamot schreef:dus we verplaatsen de lucht

Op dit punt ben je helder :D

Obamot schreef:Hoe zit het met de batterij als deze leeg is?

De duurzaamheid ervan is een van de onbekenden. Ik denk dat hij 80000 km kan rijden. Maar aangezien mijn naam niet Obamot is, gaf ik toe dat ik het mis kon hebben.

Obamot schreef:Voor de prijs die u ervoor betaald heeft, kunt u er niet meer om vragen!
Garantie is garantie, ongeacht de aankoopprijs.

Obamot schreef:PS: Ik zou zelfs zo ver willen gaan om te zeggen dat we vertrouwen kunnen hebben in Mitsubishi, maar nauwelijks in de PSA-groep

Hier zijn we! Alles wordt uitgelegd! Meneer Obamot heeft een geschil met PSA! Dat is waar al deze wrok vandaan komt!
Regel het met hen, niet hierover forum !
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/08/12, 21:08

Citro schreef:[...]De Opel AMPERA / Chevrolet Volt (de beste hybride die ik tot nu toe heb geprobeerd) is net zo prettig om te rijden als een elektrische. : Mrgreen: [...]
Normaal, Citro, het is een elektrische... :D
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Volt/Ampera beter dan Prius?




par houthakker » 20/08/12, 21:10

fredericponcet schreef:[...]PS wat doet een BMW op een forum wie heeft het over econologie?
Misschien omdat ze motoren (en auto’s) weten te maken met een uiterst voordelige verbruik/prestatieverhouding? : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/08/12, 00:33

Het is duidelijk dat Bambou op de universiteit nul punten zou krijgen voor het verwarren van twee theoretische begrippen:

— bankafschrijving bij aankoop van een voertuig op krediet (wat gebeurt tegen de aankoopkoers op het moment van verkoop + rente op het kapitaal), en kortom;
— boekhoudkundige afschrijving die gelijk is aan de vervangingswaarde van het aan het einde van het gebruik verworven actief. En dat in principe volgens de “middelen/resultaten” van het bedrijf en binnen een veronderstelde prijsvork op de vervangingsdatum. Daarvoor zijn er weegschalen... (juridische, financiële, economische en fiscale functie, eerstejaars cursus...)

Als de boekhoudkundige afschrijving niet correct en voldoende wordt uitgevoerd, worden kopers blootgesteld aan het risico dat ze niet over voldoende contant geld beschikken als het gaat om de vervanging van het onroerend goed. Bovendien wordt het afschrijvingspercentage vastgesteld door de belastingdienst en varieert afhankelijk van het type onroerend goed, om bedrijven een goede manoeuvreerruimte te geven.

Het gaat niet alleen om het gelijk hebben als je het zegt: het is een feit (schalen, methode, belastingheffing, komt van ver…). Daarna doet een particulier wat hij wil... Als hij niet vooruitziend genoeg is, is dat zijn probleem! Pas echter op voor de VRP... Maar zij kennen de muziek!
Voor de garantie gelooft meneer in de Kerstman : Cheesy: Ik een Peugeot? : Mrgreen: ahaha
Voor de rest staan ​​de antwoorden al hierboven. Als iemand het wil herhalen...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 21/08/12, 10:24

Obamot schreef:— boekhoudkundige afschrijving die gelijk is aan de vervangingswaarde van het aan het einde van het gebruik verworven actief.

Beeld
Ik hoop dat je geen financieel adviseur bent!
Waar het om gaat is de restwaarde van het gekochte product.
Bij een Twingo van 12 jaar oud of een elektrische auto van 8 jaar oud zal dit bijna 0 zijn.

Trouwens, wie vertelt je dat het voorwerp absoluut vervangen moet worden door precies hetzelfde exemplaar? Waarom zou je een elektrische auto moeten kopen als het niet meer voordelig is??

Over N jaar vervangt u uw aankoop door wat op dat moment het voordeligst is!
Als het zover is, zullen we moeten kiezen tussen de Twingo van de dag en de elektrische auto’s die er dan zullen zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/08/12, 21:35

Financieel adviseur = beleggen/schulden: Bambou, nog steeds gezakt op de universiteit!

Dit voertuig is vrijwel belastingvrij, Wikipedia schreef over dit onderwerp:Wanneer een actief gratis is verworven, is de afschrijvingsgrondslag gelijk tegen zijn marktwaarde.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Amortissement_comptable

[...]

Marktwaarde
De marktwaarde is het bedrag dat kan worden verkregen, op de afsluitingsdatum van de verkoop van een actief tijdens een transactie afgesloten onder normale marktomstandigheden, na aftrek van uitstapkosten. Vervreemdingskosten zijn de kosten die direct toerekenbaar zijn aan de vervreemding van een actief, exclusief financieringskosten en winstbelastingen. (PCG - artikel 322-1-10)

Problemen met de marktwaarde
Op de datum waarop zij in het vermogen van de vennootschap worden opgenomen, worden de gratis verworven goederen tegen hun marktwaarde in de rekeningen geboekt. De marktwaarde van gratis verworven onroerend goed overeenstemt met de prijs die onder normale marktomstandigheden zou zijn betaald.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Valeur_vénale


Zoals Bambou weer gaat ronddwalen: 1/3 van de prijs is gelijk aan de kostprijs, dit voertuig valt dus de facto in deze afschrijvingscategorie. Hetzelfde geldt voor apparatuur die met grote kortingen is gekocht, in overeenstemming met de CO- en belastingwetgeving. QED.

Bovendien zou je, gezien deze bijzonder lage prijs, echt dom moeten zijn om niet te profiteren van de afschrijving tegen marktwaarde (aangezien de wet dit toestaat...), en het feit dat slechts een derde van de liquiditeit die nodig is voor deze aankoop gemobiliseerd. Omdat dit een aanzienlijke belastingverlaging mogelijk maakt... En elk jaar een klein beetje van het gespaarde geld op de bank zetten is zeker de moeite waard!!! Dat is "Boter en botergeld". Maar er is hier iemand die zichzelf waarschijnlijk slimmer acht dan een financieel adviseur, want die wil hij niet! ahahahaha.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 22/08/12, 09:22

Obamot schreef:Bovendien moet je dat, gezien deze bijzonder lage prijs, ook echt wel zijn imbeciel niet te profiteren van afschrijvingen tegen marktwaarde (aangezien de wet dit toestaat...), en het feit dat slechts een derde van het geld dat nodig is voor deze aankoop is gemobiliseerd. Omdat dit een reductie mogelijk maakt fiscale belangrijk...

Je hebt het over een idioot, dat is passend: waar wil je dat iemand verlichting van krijgt? belasting :?
Je bent hier HS.
Hier praten we over de lijst en prijzen van elektrische auto's.
Je wilt ons ervan overtuigen dat we ze niet moeten kopen. Opnieuw : koop het niet! Maar laat ons met rust!

Anders citeer je Wikipedia, heb je gekeken naar "afschrijving", om te zien of het de aankoopprijs is die wordt afgeschreven of de vervangingsprijs?
Waarom citeer je dit deel niet? Nog niet zo lang geleden had u het over afschrijvingen.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 22/08/12, 16:40

bimbam Hallo...
Er bestaan ​​privéberichten, vooral voor vulgariteit. : Cheesy: en opnieuw ...
dank u
Bim bam (luchthavenbel)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/08/12, 21:48

bim bam denkt hij dat hij is “plusieurs"als hij zegt"nous» ? rhôooo, schattig maar ongemanierd ...>
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/08/12, 11:00

Om iemand te quoten die ik ken:
Pfffff ....Beeld

Het is zwaar deze lange posts: "Jij zei dat, dus ik zeg dat en zo..."

Voeren! Ik lees niet eens!

[...]


Het werd dit, de forum van de econologie? :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 150 gasten