Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw ...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 23/12/10, 22:05

Buitengewoon deze foto !!!

Ik had al gehoord wat dedelco zei (dat ze de antivries voor ons hadden uitgevonden) maar ik had nog nooit een slak in de sneeuw gezien !!!

Is dit een teken uit de hemel Tophe?


miauw :P

PS: vanavond op Fr2 kondigde aan dat er een nieuwe theorie was die de winter steeds strenger zou gaan volgen ... morgen de krant op het net zal bekijken ...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 27/12/10, 13:41

Bedankt Lietseu, ik heb een paar anderen van hetzelfde exemplaar!
Een teken uit de hemel? Ik weet het niet, je weet zeker hoe je ze beter moet interpreteren dan ik ... : Cheesy:

Om terug te keren naar de sneeuw, wordt het Noord-Amerikaanse continent op zijn beurt getroffen: http://www.radio-canada.ca/nouvelles/Na ... -usa.shtml

Amerikaanse storm treft de Maritimes

De sneeuwstorm die de noordoostelijke Verenigde Staten trof, begon de oostelijke provincies van Canada te raken.

Sneeuw is begonnen te vallen over Nova Scotia, New Brunswick, Prince Edward Island en het schiereiland Gaspé. Sommige regio's kunnen meer dan 30 centimeter sneeuw ontvangen.

Omgeving Canada heeft een waarschuwing voor bevriezende motregen afgegeven voor Nova Scotia en een waarschuwing voor sneeuwstormen voor New Brunswick, waar de wind 100 kilometer per uur kon bereiken. Veel vluchten werden geannuleerd op maandagochtend in Halifax en Moncton.

De hoge zeespiegel dreigt overal meer schade aan te richten.

Noodtoestand in zes Amerikaanse staten

In de Verenigde Staten blijft de storm, die al chaos heeft veroorzaakt in het transport, nog steeds grote hoeveelheden sneeuw brengen. Tussen 30 en 50 centimeter worden op plaatsen op maandag verwacht.

Zes staten hebben de noodtoestand uitgeroepen: Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New York en Virginia. Blizzard-waarschuwingen zijn van kracht in New Jersey en New York City, evenals in Rhode Island en het grootste deel van Oost-Massachusetts, volgens de National Weather Services.

Meer dan 1400-vluchten zijn 's nachts geannuleerd voor de drie New York-luchthavens en er worden overdag meer annuleringen verwacht.

Canadezen die van plan waren naar de Verenigde Staten te reizen, hebben ook voor het weer betaald. Toronto Pearson Airport en Montréal-Trudeau Airport hebben tientallen vluchten geannuleerd naar grote Amerikaanse steden zoals New York, Boston of Washington. Hoewel sommige luchtvaartmaatschappijen proberen hen tegemoet te komen, hebben veel reizigers in het land moeten overnachten.

Wat het spoorvervoer betreft, heeft Amtrak zondagavond de verbindingen tussen New York en Maine en de Long Island Rail Road in New York, het grootste voorstedelijke vervoersnetwerk van het land, opgeschort. Touringcarbedrijven hebben ook hun dienst op de kustroutes onderbroken.

Autoverkeer is ook erg moeilijk in verschillende regio's die een groot aantal ongevallen en autoritten hebben geregistreerd.

Weer primeurs

De stad Columbia, South Carolina, beleefde zijn eerste kerstsneeuw sinds de weerrapporten werden opgesteld, in 1887. Atlanta van zijn kant ontving 2,5 centimeter sneeuw, de eerste accumulatie op eerste kerstdag sinds 1880.


Eindelijk is de golfstroom misschien geen grote speler in deze poolwinter, zie andere verklaringen hier: https://www.econologie.com/forums/gulf-strea ... 10281.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 01/01/11, 21:38

Het jaar begint met een fanfare ...

zie liever ...

Beeld

Het was zo mooi ... de schok was geweldig om het zo te zien, gistermiddag ...

Beeld

Een 400 of 500 jaar oude ceder uit Libanon die ik dit jaar als "opmerkelijke boom" wilde registreren : Cry:

Ik heb de omtrek van de romp gemeten waar ik het opnieuw kon doen ... 5.40m in omtrek !!! 6 m aan de basis?

Zie dit om je te vertellen dat ik je geen grap vertel ...

Beeld

De econologiekat treurt om zijn boombroer, let op de zwakke beworteling van de heer van het park .... deze winter zal er natuurlijk een teveel zijn geweest! (tenzij het voor het gewicht van menselijke onzin is dat de heer geneigd is? waarschijnlijker dan dat van sneeuw)


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/01/11, 21:56

Gelukkig nieuwjaar Lietseu, de tomcat van Econology sluit zich blijkbaar aan bij Idefix.


Bouuuuuhoooooooouuuuuuuuuuu Sniffff !!!!


Beeld

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 11/01/11, 02:59

Ow ... was hij echt zo oud?

Laat het terugkomen op sneeuw:
http://www.lemonde.fr/planete/article/2 ... _3244.html

Sneeuw: oplossingen van de overheid in geval van een crisis

Leer van de chaos veroorzaakt door sneeuw op de wegen en op treinen begin december. Dit was het doel van de rondetafel georganiseerd op maandag 10 januari bij het ministerie van Ecologie.

Nathalie Kosciusko-Morizet, minister van Ecologie, Thierry Mariani, staatssecretaris van Transport, en Frédéric Lefevbre, staatssecretaris van Handel, ontvingen vertegenwoordigers van de SNCF, RATP en Météo-France , evenals professionele federaties en gebruikersverenigingen.

Er zijn tien voorstellen gedaan. "We hebben verantwoordelijkheden vastgesteld. (...) We willen geen zondebokken aanwijzen. Onze voorstellen zijn gericht op oplossingen", benadrukte Kosciusko-Morizet..

* Eerste maatregel aangenomen: agenten van Météo France, een organisatie die na de crisis door de regering wordt bekritiseerd, zullen aanwezig zijn in elke CP die te maken heeft met een meteorologische crisis. Hun missie: het wegverkeer volgen en beheren in geval van een crisis.


* Wat het openbaar vervoer betreft, zullen prioritaire busroutes worden gedefinieerd en sneeuwruimen van deze routes zullen zich dienovereenkomstig aanpassen in geval van zware sneeuwval, met name in de buitenwijken van Parijs. Deze maatregel moet volgende winter worden uitgevoerd.

* SNCF is niet immuun voor kritiek: het bedrijf zal met fabrikanten moeten samenwerken om zijn treinen beter bestand te maken tegen kou en sneeuw. Het zal ook de middelen moeten bestuderen om de spoorweginfrastructuur beter te onderhouden. Het bedrijf en Réseau Ferré de France (RFF) hebben een maand om de acties te identificeren die in 2011 moeten worden genomen.

* Een ander zwart punt naar voren gebracht: informatie aan de bevolking. "Wat vooral voor miljoenen Fransen schokkend is, is de kwestie van informatie", drong de heer Lefebvre aan. Het kabinet overweegt een alerteringssysteem op basis van radio-, televisie-, internet- en transportbedrijven bij een weerscrisis. De SNCF wil zijn 10 500-smartphonecontrollers vanaf volgend jaar uitrusten, zodat sms-berichten naar passagiers worden gestuurd om hen te waarschuwen voor de problemen tijdens sneeuwval.

* Voor wegen wil de staat de verkeersverboden voor zware voertuigen opnieuw definiëren en prioritaire routes instellen voor hulpdiensten en openbaar vervoer. Om de coördinatie van interventiediensten (type sneeuwschuiver) te verbeteren, zullen ze dit jaar worden uitgerust met GPS in Ile-de-France en in de regio Oost, en binnen twee jaar in heel Frankrijk. Als de zoutvoorraad moet worden beveiligd zodat de uitrustingsdiensten voldoende zijn om minstens acht dagen in de winter mee te gaan, zullen sneeuwbanden niet verplicht worden gesteld, merkte de minister op.

De regering heeft haar overleg nog niet afgerond. Donderdag is het de beurt aan vertegenwoordigers van luchthavens, luchtvaartmaatschappijen en touroperators om te zien hoe kan worden voorkomen dat de desorganisatie die Roissy in de kersttijd had gegrepen, weer voorkomt.
Thibault jourdan


Euuuuh ... De 1ere stelt me ​​gerust: het is een farce ??? Météo France zal het verkeer beheren? Wat is nieuw in hun beroep? Wat is dit land in godsnaam?

De ENIGE oplossing tegen het blokkeren van niet-sneeuw (vraag de Québécois) is reactief zijn, leren werken bij de DDE (inclusief vakbondsleden) en menselijke en materiële middelen inzetten.

Ik ken geen pkoi maar ik denk niet dat het de volgende keer minder erg zal zijn ... rednecks ... :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 11/01/11, 13:17

Ze moeten niet leren werken, maar het kantoor verlaten om naar het veld te gaan.

jlg
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 11/01/11, 20:22

Maak je geen zorgen, ze zijn niet meer op kantoor. Ze vertrokken eerder om naar huis te gaan voor de files : Mrgreen:

Anders, geen grap, 30 jaar geleden reden we in Lorraine over witte wegen. Natuurlijk waren er zouten en sneeuwploegen, maar we wisten hoe we op sneeuw moesten rijden en we waren uitgerust met sneeuw en spijkerbanden.
Wat betreft de schoolbus, de "Rapides de Lorraine" bus parkeerde voor ons huis en als hij startte (dus de diesel was niet bevroren) gingen we naar het Lycée, ondanks de staat van de weg.
Op een dag moesten wij en Janine (de bestuurder) in de kapotte bus op een kleine landweg wachten op een auto om de transporteur in Metz te waarschuwen en op een andere bus en een sleepwagen die naar ons moest worden gestuurd (nee mobiele telefoon 30 jaar geleden). Aangekomen op het Lycee op tijd om naar de cantoche te gaan. Bevroren diesel ...

Hoe dan ook, ik begrijp niet dat wat we 30 jaar geleden deden, we niet meer weten hoe we het vandaag moeten doen ... Behalve dat we veel zwaardere auto's (traagheid) en krachtiger en koppeliger (overdracht van teveel motorvermogen op het grondwiel) en u bent zo gewend aan rijhulpmiddelen dat u niet meer weet hoe u moet rijden.

Nou niet voor iedereen ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 11/01/11, 22:00

Zonder zo ver te gaan, toen ik op de universiteit zat (16-20 jaar geleden) woonden we op de top van een pas, op 800m-hoogte, en toch miste ik geen enkele schooldag omdat sneeuw en 's avonds kwam ik altijd thuis met de schoolbus!
En toch hadden we vaak sneeuw ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 11/01/11, 22:05

Het lijkt mij dat we geen technologisch feit hebben genoemd: de banden van auto's worden breder ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 31/01/11, 10:59

Geschiedenis om de sneeuw in december in perspectief te plaatsen: 1956 winterpanorama in Gironde

(document circuleert in mailing)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten