De verborgen genocide van de bezette Amerika's

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 02/03/11, 19:07

Bla Bla Bla!

band leiders


Dit is de veelgebruikte naam hier!

Je bent nog steeds op zoek naar bugs! :onheil:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
vinzman
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 193
Inschrijving: 01/07/09, 16:35
Plaats: Quebec




par vinzman » 08/03/11, 05:30

Alain, ik heb Indiase vrienden die me hebben uitgenodigd om op kariboes te jagen met machinegeweren en voorouderlijk vissen met dynamiet. Kom je in de verleiding om te komen?
Zoals in de goede oude tijd zeiden onze voorouders...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/03/11, 06:18

LOL!


Berneur houdt ons voor barbaren, maar hij zou zijn neus hierheen moeten richten om de realiteit te zien in plaats van te rotzooien met rotzooi uit het verleden, alsof alleen Canada onzin deed!

En dan te bedenken dat de meeste van onze jagers nu met een boog jagen, het geweer is steeds minder in de mode!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 27/03/13, 00:40

Mooi artikel over de Native American genocide: http://actuwiki.fr/environnement/16990

De Verenigde Staten vinden het niet prettig dat het lot van Amerikaanse Indianen voor het eerst op de agenda van de Verenigde Naties staat. Omdat het erom gaat het lot te onderzoeken van een bevolking van 2,7 miljoen inwoners, geteisterd door een veelheid aan plagen en in ontstellende proporties. Maar wat te verwachten? Omdat het woord van deze uitgeroeide onhoorbaar is.

(...)

De oorlog van de staten tegen de stammen
Maar het ergste voor deze stammen vandaag is waarschijnlijk de druk van de staten om hun land in te pikken. Conflicten zijn talrijk in het hele land. Ze worden om verschillende redenen aangestoken, zoals de wil van de gouverneur van New York in 2007 om de belastingheffing van de staat uit te breiden tot het grondgebied van de natie van Seneca, wat tot een gewelddadige juridische strijd heeft geleid. En hoewel de gebieden die aan de Indianen zijn overgelaten voor het grootste deel arm zijn aan hulpbronnen en moeilijk toegankelijk zijn, komt hun betwisting door de staten die hen beschermen steeds vaker voor.

De natuurlijke demografische en sociologische helling die deze bevolking volgt, die de Amerikaanse grondwet negeert, zou de komende decennia echter moeten worden opgelost door het meest natuurlijke proces ter wereld: uitsterven.

(...)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 28/03/13, 21:31

Net zoals het getuigt van slechte smaak om de afstammelingen van de kolonisatoren het misbruik van hun voorouders te verwijten, zo is het buitengewoon onlogisch om a posteriori de uitroeiing of slavernij van inheemse bevolkingsgroepen onder het voorwendsel dat het gedrag van hun nakomelingen (van wie de oorspronkelijke cultuur is vernietigd) op een karikaturale manier de slecht geassimileerde gewoonten van hun roofdieren zou weerspiegelen. Dit zou een bestendigheid zijn, een essentie van het autochtone, volkomen overbodig*.
Evenzo, als we vaststellen dat kolonisatie of territoriale expansie een zeer wijdverspreide praktijk is, kunnen we niet concluderen dat het universeel is, al was het maar omdat alle slachtoffervolken logischerwijs worden uitgesloten.

*Deze woorden: "inheems", "inheems", zijn allesbehalve onschuldig omdat ze het woord "gekoloniseerd" niet uitspreken, maar iedereen is ergens inheems!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/03/13, 03:01

Dag
Ik heb dit bericht laat bekeken
we zien dat de informatie op het net of in de media niet overeenkomt met wat we om ons heen leven (althans in Quebec)
het land waar ik mijn huis heb gebouwd, ik koop ze van een indiaan, ga via een notaris en een landmeter, zoals hij thuis met palen heeft gemeten, ben ik een goed stuk ervan kwijtgeraakt, ik heb er niet voor betaald met korting maar tegen een hoge prijs, (het kan zijn dat hij me over 20 jaar zal vertellen dat ik op hun voorouderlijk land sta) het is iets dat we vaak zien, je koopt, je betaalt en in werkelijkheid?? hoe dan ook, niets is van ons, komt ter wereld en sterft naakt.

Zeggen dat we de inboorlingen slecht behandelen, is de situatie heel slecht kennen, ik weet niet wat er gebeurt in de VS of in de rest van Canada. Het is een heel groot land, maar wat er in Quebec gebeurt, weten we heel goed.
Een vliegtuigdienst is gratis om inboorlingen te vervoeren voor medische zorg, een schoolservice, 4-wielige sneeuwscooters, buitenboordmotoren en brandstof voor voedsel wordt geleverd aan de gemeenschappen, elektriciteit wordt vaak geleverd, zonder meters erop, niets om over te klagen, het was hun land, zij waren de eersten op dit gebied, en onze voorouders bedrogen hen, maar tot wanneer worden ze als inheems beschouwd?
Alvorens beledigd te worden door het woord bandleider (deze term komt van hen zelf) wordt hun leider gekozen en wordt hij de woordvoerder van de presidenten van staten, (een bandleider zijn we hem hetzelfde respect verschuldigd als een gekozen president van een land)
We vinden alle beroepen lokaal onder hen zijn er 2 die hun vliegtuig hebben en in de winter met ons vliegen, zeer goede piloot, hij houdt zich aan dezelfde regels als wij, ik neem vaak contact met hem op over het weer, zijn observatie is betrouwbaarder dan weermedia.
Het is waar dat er in de plaatsen verder naar het noorden, ver van de bewoonde wereld, problemen zijn met de jeugd, alcohol en een moeilijke levensstijl voor jonge mensen, die ingenomen zijn met alle informatie van de media en de cultuur van hun ouders, jagen en vissen blijft iets belangrijks in hun leven en niet alleen voor de inboorlingen, ook voor een grote meerderheid van de stedelijke Quebecers
vaak valt hun vakantie samen met de periodes van elandjacht of vissen in de zomer, de tradities van het tappen van suikeresdoorn zijn ook verankerd in onze mores. Het is niet nodig om DNA-testen te doen, een groot deel van de bevolking heeft Indiaas bloed, zoals een groot aantal Fransen uit Lotharingen, we hebben de genen van ATILA-soldaten, ze hebben alle mannen vermoord en de zeer barbaarse vrouwen verkracht, de goede kant als die er is, het vermijdt inteelt en degeneratie.
Een jongere heeft de mogelijkheid om het reservaat te verlaten en ergens anders te gaan werken, niemand houdt hem gevangen.
Ten tijde van internettablets, digitale kodacks, mobiele telefoons en hoe jonge mensen worden gewekt, denk ik niet dat een genocide lang verborgen zal blijven, zelfs niet in een afgelegen uithoek van het land.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/04/13, 12:25

:schok: Wat de argumenten ook mogen zijn, deze feiten nauwelijks te negeren/ontkennen.

Beeld
Afbeeldingsbron: hetzelfde als het artikel van Christophe.

We begrijpen dat er inspanningen worden geleverd, maar wonen in een huis van karton kunnen we niet noemen, "fatsoenlijke" leefomstandigheden, in gebieden waar het -40°C kan zijn en waar een windvlaag je snel droog vriest, zonder dat iemand het doorheeft, daalt de temperatuur geleidelijk!

Christophe schreef:Mooi artikel over de Native American genocide: http://actuwiki.fr/environnement/16990

De Verenigde Staten vinden het niet prettig dat het lot van Amerikaanse Indianen voor het eerst op de agenda van de Verenigde Naties staat. Omdat het erom gaat het lot te onderzoeken van een bevolking van 2,7 miljoen inwoners, geteisterd door een veelheid aan plagen en in ontstellende proporties. Maar wat te verwachten? Omdat het woord van deze uitgeroeide onhoorbaar is.

(...)

De oorlog van de staten tegen de stammen
Maar het ergste voor deze stammen vandaag is waarschijnlijk de druk van de staten om hun land in te pikken. Conflicten zijn talrijk in het hele land. Ze worden om verschillende redenen aangestoken, zoals de wil van de gouverneur van New York in 2007 om de belastingheffing van de staat uit te breiden tot het grondgebied van de natie van Seneca, wat tot een gewelddadige juridische strijd heeft geleid. En hoewel de gebieden die aan de Indianen zijn overgelaten voor het grootste deel arm zijn aan hulpbronnen en moeilijk toegankelijk zijn, komt hun betwisting door de staten die hen beschermen steeds vaker voor.

De natuurlijke demografische en sociologische helling die deze bevolking volgt, die de Amerikaanse grondwet negeert, zou de komende decennia echter moeten worden opgelost door het meest natuurlijke proces ter wereld: uitsterven.

(...)

Wat me verbaast is dat ze niet aarzelen om HUN wet elders op te leggen, met duizenden miljarden (militaire uitgaven, coalities verzamelen voor hun zaak, wereldwijde witwaspraktijken dankzij petrodollars) en ze lossen niet eens hun interne problemen op (endemische armoede, slechte gezondheid van de bevolking, niet alleen onder de inboorlingen, maar ook tegenover een zwarte bevolking, en / of kansarme Latijns-Amerikanen)
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 11/04/13, 15:16

Nou ja, Obamot!

Kijk eens naar reservaten zoals Wendake waar onze indianen integreren met anderen en kunnen jagen en vissen waar ze willen en wanneer ze willen!

http://enroute.aircanada.com/fr/article ... -a-wendake

Kijk een beetje in jouw deel van het land en je zult dit soort kartonnen huizen zien waar mensen zoals jij en ik wonen!

Er vinden genocides plaats tegen vele rassen en in vele landen zelfs in Europa!


8)
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 11/04/13, 15:47

Ellende is overal, en vooral daar waar rijke mensen zijn.Ik ken een land waar sommige van onze Franse ministers de vruchten van hun belastingontduiking sturen om ze toe te vertrouwen aan mooie banken, waar we niet aarzelen om zonder enige scrupules 700 € per maand (70% van een netto Frans minimumloon voor 151 uur per maand) een rotte caravan van 9 m² te verhuren aan twee arbeiders uit Frankrijk om deze heren in gastronomische restaurants te bedienen...

Degenen die niet zijn geboren met een zilveren lepel in hun mond hebben maar één oplossing in deze wereld... Geloven in een post-mortem paradijs voor de behoeftigen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/04/13, 18:14

Inderdaad, Macro, en het lijkt mij dat hij nooit over een bepaalde plaats heeft gesproken.

Deze is geldig op het hele continent. Het is gewoon een kwestie van principe, van waardigheid...!
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 229-gasten