De verborgen genocide van de bezette Amerika's

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

De verborgen genocide van de bezette Amerika's




par bernardd » 01/12/10, 15:50

Als we het hebben over de bezette gebieden, denken we aan het Midden-Oosten.

Maar vergeet de grootste gebieden die momenteel bezet zijn: Amerika.

De inheemse bevolkingsgroepen, door de indringers Amerindiaans genoemd, vechten altijd om simpelweg hun materiële overleving te behouden, maar ook de integriteit van de territoria, hun cultuur, hun religies.

Verborgen voor de geschiedenis: de Canadese holocaust

Een boek vertaald in het Frans:
Het geheime verhaal van de genocide van de Aboriginals

Een getuigenis uit de jaren zestig over de gedwongen stage van inheemse volkeren, met de bijbehorende mishandeling, in wat de indringers Canada noemen:
Residential School Survivor: Queen of England nam kinderen mee

Een ander getuigenis van de Navajo over internaten, deportaties en gedwongen sterilisaties:
Navajo Jean Whitehorse: internaten, verhuizing en sterilisatie

Zoals je kunt zien, is dit in de eerste plaats een religieuze oorlog. Vanwege hun religies bestaat grondbezit niet.

En middelen van ondergrondse strijd worden gebruikt om deze religies te ondermijnen, bijvoorbeeld door 'ambtenaren' aan te stellen die niet door de bevolking worden erkend, zodat ze vervolgens beslissingen kunnen nemen tegen de bevolking: VOORSTELLEN VAN HOPI-VOORZITTER VERWIJDERT RELIGIEUZE BESCHERMINGEN IN HOPI-GRONDWET

Juridische strijd tegen kolenmijnen in Arizona : wanneer de binnenvallende autoriteiten hun eigen wetten niet eens respecteren.

Een Oglala Lakota-stam vecht tegen een uraniummijnproject:
Lakota Debra White Plume: Radioactief offergebied

De Innu-stam vecht tegen de exploratie en exploitatie van uranium, in wat Quebec wordt genoemd:
Innu roept op tot moratorium op de exploratie en winning van uranium

Huichol-gemeenschap bestrijdt zilvermijn:
Lokale gemeenschappen verwerpen operaties op hun voorouderlijk land

De stammen rond het meer, door de indringers Michigan genoemd, bevestigen opnieuw hun recht om per kano over te steken, aangezien ze de kunstmatige grenzen die door de indringers zijn gecreëerd niet erkennen:
Michigan beweert soevereiniteitsrechten in kano-oversteek

Het grondgebied van de KANIENKAHAKA ligt ook op de kunstmatige grens tussen Canada en de VS en ze worden tijdens de jacht in elkaar geslagen door de bezetter: http://bsnorrell.blogspot.com/2010/09/p ... vicim.html

2 grootmoeders, een van in de 70, vielen een groep grenswachten aan en werden in ruil daarvoor geslagen, zonder officieel onderzoek: Mohawk Nation News heeft hulp nodig!

Ze vertellen hoe het was voor de grenzen: MNN: Lang geleden voor de koloniale grenzen

Hetzelfde probleem voor de Tohono O'odham: Tohono O'odham Angie Ramon: 'Mijn zoon is vermoord door de Amerikaanse grenspatrouille'

Ze kunnen zich niet eens vrijuit uiten: de redacteur van deze website zit op 70-jarige leeftijd in de gevangenis. http://www.mohawknationnews.com

De honderden "soevereine naties" worden behandeld als vee: http://bsnorrell.blogspot.com/2010/10/l ... heory.html

Wanneer wordt deze genocide na de Armeense genocide internationaal erkend?

De exploitatie van natuurlijke hulpbronnen tegen lage kosten is vanaf het begin de basis geweest van deze kolonisatie.

Terwijl we veel kunnen leren van deze volkeren: niemand kan de aarde bezitten.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 02/12/10, 22:13

Australië moet ook worden toegevoegd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De verborgen genocide van het bezette Amerika




par Obamot » 03/12/10, 07:45

bernardd schreef:Zoals je kunt zien, is dit in de eerste plaats een religieuze oorlog. Omdat grondbezit volgens hun religies niet bestaat.

...het kunnen toch niet de enigen zijn?!

Dus Angeles Duran "pseudo-eigenaar van de zon", zal nooit universeel slagen. : Cheesy:

HS: niet zo ver weg, je hebt gezien dat we genoeg praten over 7 dec. deze tijden... Sommigen hebben erover gesproken "echt gevaar", we zullen de omvang van het ding zien. Anderen zeiden dat het zeer schadelijk zou zijn voor de economie, omdat de banken, omdat ze geen liquiditeit meer hebben, niet langer genoeg kredieten kunnen verstrekken (maar ze zeiden niet hoe winstgevend het zou zijn voor de schuld... ...^^ )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 03/12/10, 09:18

Nou, Amerikanen passen allemaal gewoon dit oude universele principe toe: doe wat ik zeg, niet zoals ik doe.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/12/10, 14:00

Berner

Wat heb je tegen de Canadezen?


We hebben een provincie gemaakt voor de Inuit!
We hebben de Indianen grotendeels gecompenseerd voor het bouwen van Hydro-dammen en ze worden nog steeds gecompenseerd!
Bij nieuwe projecten krijgen ze werk als prioriteit en ze willen (niet allemaal) niet eens werken en laten zich leven door de staat!
U geeft geen enkele informatie over de Mowhak en hun banden met de georganiseerde misdaad, inclusief de Hells Angels!


Makkelijk om Canada te besmeuren met stukjes propaganda, want die doen het ook!

Bardot deed het met de zeehonden door propagandavideo's te maken waarin babyzeehonden gewelddadig werden geslagen, om hun zaak te bepleiten!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/12/10, 17:22

Het moet de voortzetting zijn van mijn discussie op de pruilmond of ik onthul de zwendel!

bernardd
Econologue expert
Econologue expert


Aangemeld: 12 dec. 2009
Berichten: 1848


Bericht Geplaatst op: vr 26 nov 2010, 10:43 Onderwerp: Reageer met citaat
Alain G schreef:
Wanneer drukt bAirnard niet te hard op het onderwerp omdat ik u een hoeveelheid informatie tegen MD ga uitpakken?

U kunt nog steeds niet doorgaan met de bedreigingen tegen alle sites die tegen u spreken! En vooral nu!


Dat is na de woordspelingen op het schoolplein, de bedreigingen. Je gaat over de lijn, Alain G.

Het is niet omdat je in een gestolen territorium woont, overwonnen door geweld, leugens en lafheid, dat je moet denken dat je toegelaten bent.

Welk niveau van trots heb je nodig om het onderwerp van een koningin te zijn?

https://www.econologie.com/forums/la-voiture ... 7-240.html
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 03/12/10, 19:26

goedenavond
Als we het hebben over de bezette gebieden, denken we aan het Midden-Oosten.

Maar vergeet de grootste gebieden die momenteel bezet zijn: Amerika.

De inheemse bevolking, door de indringers Native Americans genoemd

trop gemakkelijk
Bernard ... vind historisch gezien een enkel volk voor mij dat niet probeerde hun territorium uit te breiden en hun vijanden (inwoners) te elimineren!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/12/10, 22:10

Ja, wie zou lessen van respect kunnen geven aan naburige of zelfs verre volkeren? Zeker niet het oude Europa dat al duizenden jaren vele koloniserende landen kent. Operaties die meestal worden uitgevoerd in de grootste democratische traditie ... van de strijdkrachten, vaak ook met een religieus mom ( geef het juiste woord... voordat alle rijkdom naar de metropool wordt geleid).

Ha! Ik vergat bijna, met grote vriendelijkheid, zelfs vrijgevigheid, dat de aardige indringers deze onwetende inboorlingen lieten profiteren van hun Beschaving en hun Culture....eindelijk...hun cultuur...degene die superieur is...door zijn bewapening en de hebzucht en wreedheid van zijn leiders... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/12/10, 23:00

Flytox schreef:Ja, wie zou lessen van respect kunnen geven aan naburige of zelfs verre volkeren? Zeker niet het oude Europa dat al duizenden jaren vele koloniserende landen kent. Operaties die meestal worden uitgevoerd in de grootste democratische traditie ... van de strijdkrachten, vaak ook met een religieus mom ( geef het juiste woord... voordat alle rijkdom naar de metropool wordt geleid).

Ha! Ik vergat bijna, met grote vriendelijkheid, zelfs vrijgevigheid, dat de aardige indringers deze onwetende inboorlingen lieten profiteren van hun Beschaving en hun Culture....eindelijk...hun cultuur...degene die superieur is...door zijn bewapening en de hebzucht en wreedheid van zijn leiders... : Mrgreen:



Bedankt Flytox!

Je zei hardop wat ik dacht, maar uit respect voor mijn Europese vrienden onthoud ik me van dit soort opmerkingen en kijk ik liever naar de goede kanten!

Hoe dan ook, deze slechteriken zijn vandaag allemaal dood, wat heeft het voor zin om deze momenten van schande nieuw leven in te blazen voor deze boeven op zoek naar macht en overheersing!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/12/10, 04:35

De mens heeft op grond van zijn aard en zijn levensduur verre van een blijvende invloed op zijn eigen nakomelingen...

Ik weet niet wie het zei de eerste dat “Cultuur is wat overblijft als we alles vergeten zijn” (Edouard Herriot?). Daarom heeft iedereen de plicht om de mooiste en belangrijkste tradities die hij heeft geërfd in stand te houden en zijn tuin te cultiveren... Het gaat in zekere zin om zijn voortbestaan ​​en dat van zijn nakomelingen (we hebben dagelijks medisch geobserveerd).

Voordien is het een beetje gemakkelijk om andere culturen of zelfs potentiële of bewezen "indringers" de schuld te geven... Tenzij het duidelijk roofdieren zijn wiens doel het is om (bewust/vrijwillig of niet) een "cultuur van de dood" te verspreiden (dwz onder de extreme voorbeelden, de Rwandese genocide, het Derde Rijk, enz.) zelfs degenen die in naam van een zogenaamd dogma gebieden koloniseren om hun inwoners te vervolgen (gisteren de Indiërs, de Armeniërs, de Joden... vandaag de Koerden... de Palestijnen... en zoveel anderen). En hetzelfde economisch. Bijvoorbeeld neokolonialisme met het oog op het toe-eigenen van minerale hulpbronnen ten koste van toekomstige generaties... hoe kunnen we dat ontkennen?

Bovendien ligt de kwestie zo gevoelig dat er bij de VN een modus vivendi bestaat volgens welke leden zich onthouden van elk religieus debat!

Aan de andere kant mogen we de botsingen tussen beschavingen niet ontkennen en ook tijdens genocides geen voorschrift accepteren. Ik ben voor wachtdienst "reparaties" (maar ze moeten worden gemeten en goed worden verdeeld om degenen die er baat bij hebben niet te "verrotten").

Het is een beetje zoals ecologisch beheer, wanneer het over verschillende generaties wordt verspreid, zijn het kwesties van schaal die ons meestal te boven gaan...
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 256-gasten