BTW, een eerlijke of oneerlijke "belastingbelasting"?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par phil59 » 06/01/23, 21:26

Christophe schreef:Oh, rijd je een Kona? Wat een toeval !!! : Lol: : Lol: : Lol:

Als ik heel goed de problemen van anderen zie: het soort huilen omdat de melk 1€ is in plaats van 0.8€ maar met een smartphone van 800€ op zak die elke 12 maanden vernieuwd wordt...en X telecomabonnementen of digitale vrijetijdsbesteding (netflix en cie...) die oplopen tot 100€ per maand...

Wil je dat ik het heb over consumentenkrediet tegen 20% JKP voor de "armen" (die het willen: consumentenkrediet is om mensen te verarmen)? : Lol:


Ik geloof dat jullie heel ver "mensen" zijn.

Meestal is mijn smartphone de oude van mijn vrouw, die hem veel gebruikt. Maar betaalde nooit meer dan €250 voor zijn mobiele telefoon. Deze kerst wilde mijn moeder me een telefoon betalen van 600 €, en ik nam er een van 320 €, wat meer dan genoeg is voor mij, afgezien van het abonnement, dat ik heb voor 9.90 € per maand.

Zolang ik geen internet nodig had voor de auto op mijn telefoon, had ik een abonnement van € 2 per maand, van Free, en telefoons kocht ik voor € 10-20 max, in de uitverkoop, die ik soms alleen deblokkeerde, voor 0 €.

Ja, meerdere keren op wintersport, maar bijvoorbeeld met een auto die ik voor €450 had gekocht en een paar dagen daarvoor de versnellingsbak had laten wisselen.

Geen eigen risico. Kleine resorts, goedkope, goedkope arrangementen.

Mijn 3 kinderen gingen paardrijden, skiën, enz.

Mijn 3 kinderen werkten vroeg in de zomerbaantjes, en ze werken allemaal, verdienen hun brood en hebben de studies die ze wilden.

Als je kapper wilt worden, klaar, als je dokter wilt worden, klaar. Als je weet dat je die nog hebt, haal dan eerst een BAC, daarna zul je zien.

Afgezien van de "stiefzoon" van de eerste die al 2-3 jaar een baan heeft met een vast salaris van € 6000 per maand, met een CAP, hebben de andere 2 normale salarissen, veel verbeterd minimumloon, maar niet meer.

Allemaal hebben ze een "eigen" dak boven hun hoofd. 'Alle' werken, omdat ze die kans krijgen, en leven niet van hulp.

Maar ik ken ook mensen, die niet werken, een huis hebben, heel goed leven en veel hulp hebben, en uiteindelijk, behalve dat ze geen huisbaas zijn, meer middelen hebben dan de meesten.

Ik heb het niet over mensen die werken, waar ik ben, om 5 uur 's ochtends beginnen en niet noodzakelijkerwijs een fulltime baan hebben, tegen het minimumloon.

Deze mensen zijn erg dapper, hebben geen helpers ...

Als je er 25% btw op zet, kun je ze net zo goed offeren op het altaar van de wanhoop...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par Ahmed » 06/01/23, 21:53

Ik vrees dat je je ernstig vergist oh Christophe: BTW is van toepassing op tweedehands producten die worden doorverkocht door professionals (uiteraard onderworpen aan BTW) tegen hetzelfde tarief als dezelfde nieuwe producten. Het is heel logisch: stel je voor dat een metselaar een Manitou doorverkocht die hij nieuw kocht en waarop hij de btw terugkrijgt: hij zal dan het deel van de btw op het "ongebruikte" deel (de restwaarde van de machine) moeten aftrekken van de koper en het terugbetalen aan de staat.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79384
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par Christophe » 06/01/23, 21:55

Ahmed schreef:Ik vrees dat je je ernstig vergist oh Christophe: BTW is van toepassing op tweedehands producten die worden doorverkocht door professionals (uiteraard onderworpen aan BTW) tegen hetzelfde tarief als dezelfde nieuwe producten. Het is heel logisch: stel je voor dat een metselaar een Manitou doorverkocht die hij nieuw kocht en waarop hij de btw terugkrijgt: hij zal dan het deel van de btw op het "ongebruikte" deel (de restwaarde van de machine) moeten aftrekken van de koper en het terugbetalen aan de staat.


Heb ik het tegenovergestelde gezegd? :schok: :schok: :schok:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par Ahmed » 06/01/23, 22:02

Het is niet belangrijk, maar u zei echter dat de btw voor professionals alleen van toepassing is op de diensten die worden geleverd bij de doorverkoop van tweedehands materiaal en niet op het product zelf...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79384
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par Christophe » 06/01/23, 22:13

En dit is inderdaad het geval: maakt de professionele tweedehandsverkoper het object van de verkoop opnieuw?
Nee, het levert alleen een service...

Idem voor tweedehands onroerend goed: het makelaarskantoor herbouwt het pand niet en brengt geen toegevoegde waarde aan het pand (behalve in het geval van makelaars die aan renovatie doen *)…

BTW = Belasting Toegevoegde Waarde

Hun toegevoegde waarde is enkel het inschatten van de prijs, het vinden van een klant en het sluiten van de verkoop…het is dus een service.

* Ja ja, ik weet het, sommige garages doen wat reparaties voordat ze worden doorverkocht... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79384
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par Christophe » 06/01/23, 22:21

phil59 schreef:(...)

Als je er 25% btw op zet, kun je ze net zo goed offeren op het altaar van de wanhoop...


Ik hoor je en ik heb je boodschap begrepen! Maar waarom staan ​​er zoveel rijen voor de ishit-winkel voor elk nieuw ishit-model? :schok: :schok: :schok:

En 25% is minder van andere verplichte inhoudingen naast compensatie...

Daarna is het zeker: leven met het magische geld van schulden is beter en gemakkelijker (ik mik op de 1e verliezer, huh)…tot de explosie!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par sicetaitsimple » 06/01/23, 22:43

Christophe schreef:Daarna is het zeker: leven met het magische geld van schulden is beter en gemakkelijker (ik mik op de 1e verliezer, huh)…tot de explosie!

Geweldig, we hebben een voorstander gevonden van de btw-verhoging om het begrotingstekort terug te dringen!
Het verdient dat je een speciale thread opent!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par Ahmed » 06/01/23, 22:58

Dit geldt in het geval van een makelaar, aangezien hij niet de eigenaar van het onroerend goed is: er zou voor hem geen reden zijn om er btw over te heffen!
Maar een btw-plichtige professional is er wel aan onderworpen (maar in omgekeerde richting) wanneer hij materiaal verkoopt dat hem toebehoort.

Wat betreft het "magische" geld van de schuld, veel meer dan een simpele faciliteit, het is een systemische noodzaak geworden (voor de gebruikelijke werking en de terugbetaling van de vorige lening) en niet alleen in Frankrijk, verre van dat! Zonder hem valt alles uit elkaar...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par phil59 » 06/01/23, 23:04

In hyper, in augustus, als de "back to school" betaald is, zie je "vol" grote schermen voorbij komen, liters Ricard, bierpakjes, enz...

Is dit de algemeenheid van het gebruik van dit geld? Nee, zeker niet, maar het bestaat wel.

Wie zijn wij om deze of gene uitgaven met het geld goed te keuren?

Is het goed om geld uit te geven om een ​​aanhangwagen te verbeteren, wat uiteindelijk niet veel zal besparen?

Is het goed om een ​​kona te kopen?

Maar is het alleen goed om te leven? Ja.

Tegen, bepaald ding, ja, verontwaardigd soms (veel) ja.

Hebben we een goede kijk op de wereld? Ik heb mijn visie.
De huidige bevalt me ​​niet, en de laatste verkiezing heb ik niets in de envelop gedaan.

Tegen stemmen is voor mij voorbij, ik zou graag voor willen stemmen maar niet tegen.

Als je meedoet aan een hertelling, zie je soms mooie mensen voorbij komen...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79384
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par Christophe » 06/01/23, 23:55

phil59 schreef:Wie zijn wij om deze of gene uitgaven met het geld goed te keuren?


Het is waar: we zijn niets, dat is de zaak van politici of liever politici!

phil59 schreef:Is het goed om geld uit te geven om een ​​aanhangwagen te verbeteren, wat uiteindelijk niet veel zal besparen?


50 cv is niet niks… maar ik ga niet met je in discussie over dit onderwerp sinds ik ermee ben begonnen : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten