LED-lamp voor halogeenspot mr16 12V 20W keuken?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/11/10, 11:21

Ja, misschien zijn ze verzonken zonder luchtcirculatie erachter?

De ergste situatie zijn de extra platte "mini-spots", verzonken in een spaanplaat... Daar warmt het meer op dan een plekje dat normaal gesproken doorloopt in een lege ruimte waar de lucht circuleert...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 03/11/10, 11:59

In alle gevallen heeft de verwarming van een LED niets te maken met die van een halogeen: bij het andere onderwerp heb ik gemeten meer dan 300°C op halogeen, 90°C voor TL en 45°C voor smd led...

https://www.econologie.com/forums/test-essai ... 10087.html

(Halogeen)spots ingebed in een thermisch geïsoleerde vloer kunnen inderdaad grote veiligheidsproblemen opleveren.Er bestaat een norm die een minimale veiligheidsruimte rond spots definieert, maar die ken ik niet. Het is waarschijnlijk minimaal 10 cm aan de zijkanten en 0 isolatie aan de bovenkant.

Om terug te keren naar het specifieke geval van het onderwerp: het gaat a priori om ‘luchtschijnwerpers’, dat wil zeggen niet verzonken omdat we het over een helling hebben:

Ik heb een strip met 5 MR16 halogenen van elk 20W
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/11/10, 12:48

Je hebt absoluut gelijk.

Het is de hitte die verband houdt met koken/oven, die "opstijgt", waar de auteur van de vraag ongetwijfeld bang voor is.

En hier ben ik het met je eens: ook al lijkt alles erop te wijzen dat de levensduur afneemt met de temperatuur, we bevinden ons niet in alarmerende temperatuurbereiken. Het is geen 45° in zijn keuken, denk ik, anders gaat zijn rek de oven in!

Om terug te komen op de ultraplatte halogeen inbouwspots: ik heb ze met eigen ogen in de spaanplaat gemonteerd gezien door een keukenontwerper bij een van mijn stiefzonen!

[van mijn kant was ik tevreden met het inbedden ervan in gipstegels; speciale siliconen geïsoleerde kabel op de eerste centimeter]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/11/10, 13:04

Christophe schreef:
Obamot schreef:In een keuken? Als het gaat om het verlichten van het kookoppervlak, zie ik niet echt wat geschikt zou kunnen zijn, aangezien Dedelco ons vertelt dat we de LED's liever moeten "koelen", en voor de compacte fluorescentielampen is het een ramp, de mijn brandde één voor één uit. de andere, zozeer zelfs dat ik me afvraag of het beste niet nog steeds neon zou zijn...?


Wat is het verband tussen koken en grillen (behalve je steaks?). Neemt u sauna's in uw keuken? Een LED die niet overdreven wordt versterkt (en dit is het geval voor SMD's, zie de T°-metingen die ik een paar dagen geleden heb gedaan over het SMD-onderwerp) vormt geen probleem van "oververhitting".

Ja, voor neonlampen (2*36W bij 4000°K), dat is wat we hebben... maar ze houden niet meer van aan/uit dan hun compacte equivalenten.

Obamot schreef:Dit was inderdaad een gebied waar gloeilampen het veel beter deden!


Dat komt waarschijnlijk omdat je 1e prijs of 1e generatie fluorescentielampen gebruikt die gevoelig zijn voor AAN/UIT... dus probeer megaman ingenium af en toe...

Ik word uiteraard verleid door LED's, maar door ze achter een beschermend glazen scherm van een bepaalde dikte te plaatsen, om ze te beschermen tegen vettige dampen en hitte. Ik zal er naar kijken!

Ik heb het glas (10 mm) al, maar ik moet een diamant van een glazenmaker vinden. Heeft iemand een idee waar ik dit kan krijgen tegen een goede prijs/kwaliteit verhouding? Omdat degene die we in bouwmarkten vinden vaak onzin zijn... :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 14/11/10, 17:54

Klantreactie per e-mail:

Klant van de winkel schreef:Hallo,

Ik heb het pakket ontvangen en een aantal tests gedaan.

Op de strip van 5 spots (die een balk verlichten) is de SMD erg goed: verlichting "krachtiger" dan de 20W halogenen (dit zien we door naar de schaduwen te kijken die helderder zijn bij de SMD) en meer "breder" (vanwege naar de lichtkegel). De afstand tussen de spots en de bar bedraagt ​​85 cm.

Voor de twee spots in het plafond verlicht de SMD een keukenwerkblad (afstand 1,6 m). Hier is het resultaat minder goed omdat de lichtkegel van de halogenen meer "directief" is en we een betere verlichting hebben op het werkoppervlak dat zich er net onder bevindt (we zijn hier misschien ook aan gewend geraakt...). Ik moet met je tests kijken of deze afstand van 1,6 m niet een van de minst "efficiënte" punten voor deze lamp is. Ik moet dus de komende dagen bij mevrouw (die kookt) navragen of dit een probleem oplevert. Ik geef je nog 4 SMD's voor de rest van de 5-spot-ramp.

PS: De Megaman-liliputs zijn echt geweldig. Ik heb 3 x 60W vervangen op een kroonluchter die niet zo goed scheen en nu is het Versailles met de 3 x 14 W (eq 70W)!! Het is een beetje pijnlijk voor de ogen... Ik kende dit formaat in E14 van Megaman nog niet, ik denk dat ik een groot deel van mijn installatie met deze lampen ga beoordelen...

A bientôt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten