Mijn stabiel, Econological renovatieproject

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 19/02/10, 16:50

Hallo,

@ Forhorse:
Ik ken het model van uw MPPT-regelaar niet, maar vaak wordt er een signaal geactiveerd aan het einde van de batterijlading.
Zou dat niet jouw geval zijn?
Anders een andere oplossing: een basisvergelijker die het ontladingscircuit "opent" wanneer de spanning groter is dan een instelbare drempel.

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 19/02/10, 17:26

Obelix schreef:Hallo,

@ Forhorse:
Ik ken het model van uw MPPT-regelaar niet, maar vaak wordt er een signaal geactiveerd aan het einde van de batterijlading.
Zou dat niet jouw geval zijn?
Anders een andere oplossing: een basisvergelijker die het ontladingscircuit "opent" wanneer de spanning groter is dan een instelbare drempel.

Obelix


Ja, dat ben ik van plan.
Het systeem zal gebaseerd zijn op een microcontroller. Ik zal proberen een PI-regeling te implementeren zodat de accuspanning gestabiliseerd wordt rond 13.8V ("zwevende" spanning van een loodaccu)
Het signaal aan de uitgang van de regellus valt een triac-variator aan die stroomafwaarts van een 12 / 230V-omzetter is geplaatst
Ik kon dus elke belasting (resistief) in 230V voeden om het vermogen te moduleren.
Het meest praktische wezen om een ​​cumulus te voeden.
Dit om te voorkomen dat bij lage spanning een specifieke weerstand moet worden gevonden en aangepast.

Ik heb al minstens het diagram in mijn hoofd (er is niets gecompliceerd vanuit een elektronisch oogpunt)
Het blijft om dat op papier te zetten en dan verder te gaan met de realisatie. Het meest ingewikkelde zal dan zijn om de "firmware" van de assembly te schrijven ...
Kortom, veel uren werk in perspectief!

Voor nu ben ik op iets anders (dat het onderwerp van een specifiek onderwerp zal zijn) dus het wordt uitgesteld.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 16/12/10, 12:57

Dezelfde oorzaken produceren dezelfde effecten, ik update dit onderwerp omdat met de komst van de kou de drinker van mijn paarden nog steeds bevriest (zoals vorig jaar, en zeker als volgend jaar ...).

Forhorse had een systeem bedacht met een zonnepaneel dat een kleine waterpomp het water laat circuleren zodat het niet bevriest. (Trouwens, werkt uw systeem Forhose?)

Ik kom op een ander idee en voordat ik het implementeerde, had ik graag uw mening gehad.

Zou het plaatsen van een kleine pomp die bubbels op de bodem van de drinker maakt, zoals die we in aquaria plaatsen, de vorming van bevriezing voorkomen?
Beeld

Optioneel kan het ook een kleine fonteinpomp zijn die een soort kleine waterstraal produceert.
Beeld

Als dat zo is, lijkt het eenvoudiger om een ​​duurder watercirculatiesysteem te installeren.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 16/12/10, 13:26

Elke avond passeer je een glas gnole in elk van de drinkers ...

De bubbels zullen niets voorkomen. de circulatie van water ook niet ...

Ik ben verrast dat er geen vorstvrije drinkers zijn zoals brandkranen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 16/12/10, 15:07

Macro schreef:Ik ben verrast dat er geen vorstvrije drinkers zijn zoals brandkranen ...

Alles bestaat mijn dappere mijnheer, maar tegen EXORBITANTE prijzen!

Voor de hooch in de drinkers is het niet zeker of het alleen maar voordelen oplevert: bij het werken met paarden is het basisprincipe "Vooruit, kalm en rechtdoor" (http://fr.wikipedia.org/wiki/En_avant,_calme_et_droit).

Reeds dat het niet eenvoudig is om tussen de bomen te slingeren met een grote boomstam achter het paard (in slippen), als bovendien de zeur is gevuld ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 16/12/10, 15:32

luchtbellen kunnen mogelijk het lukken als de temperaturen niet te laag worden (we hebben al -8 ° C gehad)
Ik denk dat dit is wat ze in skigebieden gebruiken om te voorkomen dat de watertanks te veel bevriezen voor de sneeuwkanonnen.
Natuurlijk is het op een andere schaal (luchtcompressor) maar gezien de prijs van een aquariumpomp is het niet duur om te proberen.

Van mijn kant heb ik het probleem opgelost, maar op een andere manier:
- Volledige isolatie van de stal met 7cm glaswol + houten bekleding (inclusief op de deur)
- Begraven van de waterreserve, ik heb nu 2-tanks (of 2m3) onder 50cm aarde, de leidingen bevinden zich op dezelfde diepte.

Ik heb een thermometer die het mini-maximum registreert, en op dit moment zelfs bij -8 ° C, met de hitte van de grote deed hij nooit minder dan 1 ° C in de stal. Als dit gedurende de winter wordt bevestigd, zou ik eindelijk automatische drinkers kunnen installeren (hoewel het al met een pomp en een slang de zwoegen van water beperkt)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 16/12/10, 15:49

Nou, het is gemaakt voor een paar tientallen euro's ...
https://www.econologie.info/share/partag ... yy55mX.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 16/12/10, 15:59

Grelinette schreef:
Voor de hooch in de drinkers is het niet zeker of het alleen maar voordelen oplevert: bij het werken met paarden is het basisprincipe "Vooruit, kalm en rechtdoor" (http://fr.wikipedia.org/wiki/En_avant,_calme_et_droit).

Reeds dat het niet eenvoudig is om tussen de bomen te slingeren met een grote boomstam achter het paard (in slippen), als bovendien de zeur is gevuld ...


Juist in uw toepassing is het noodzakelijk dat de zeur tussen de bomen windt ... : Cheesy:
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

snuitpomp




par Oli 80 » 16/12/10, 17:08

Macro schreef:Nou, het is gemaakt voor een paar tientallen euro's ...
https://www.econologie.info/share/partag ... yy55mX.pdf


hallo, hier is een Amerikaans systeem voor het water geven van dieren, ze moeten leren het mechanisme in te drukken om te drinken
http://www.youtube.com/watch?v=YT9rOGKE ... er&list=UL

http://www.youtube.com/watch?v=u7MKvUb8 ... re=related

natuurlijk is dit soort apparaat handgemaakt
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/12/10, 17:16

Met Forhorse zijn de paarden warm.
Met wat er in februari 1954 gebeurde: -15 ° C gedurende meer dan 2 weken in Parijs en kouder in de Vogezen, ben ik bang dat 50 cm grond niet genoeg is om te beschermen tegen bevriezing !!
In dit geval kan het toevoegen van isolatievellen of stro in noodgevallen bevriezing voorkomen.

Onder de grond begraven is de beste oplossing tegen vorst.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 38-gasten