Genereer elektriciteit met een waterrad

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
RENVOISE
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 13/12/08, 22:08
Plaats: St Calais (72)

Genereer elektriciteit met een waterrad




par RENVOISE » 13/12/08, 22:39

Hallo,

We hebben een waterrad met een diameter van 1.90 en 20 toeren per minuut en dat het hele jaar door draait, ik zou graag stroom willen produceren om mijn huis te verwarmen, zou een windturbinemotor deze stroom kunnen produceren of iets anders; hoe snel en hoe dit systeem moet worden uitgerust als het haalbaar was

phiphi
0 x
phiphi
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 13/12/08, 23:31

:D Nog een geluksvogel:
We praten vrij goed over dit onderwerp over econologie:

googlesearch? q = molen + hydraulisch

Veel leesplezier :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
esgege
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 26/11/08, 20:41
Plaats: Franstalig Zwitserland




par esgege » 14/12/08, 01:28

Hallo,

Je krijgt een oude 4 cilinder diesel, je draait hem rond met je wiel, hij gaat werken als een compressor en zal dus warm worden.

u haalt warm water uit het koelsysteem en injecteert de uitlaatgassen in uw huis.

in de zomer sluit je de uitlaat aan op een ademautomaat en ben je cool! : Lol: en geen grapje, het werkt!
0 x
Laten we zeggen en het goed doen
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 14/12/08, 04:14

esgege schreef:Hallo,

Je krijgt een oude 4 cilinder diesel, je draait hem rond met je wiel, hij gaat werken als een compressor en zal dus warm worden.
Je hebt het gedaan ? Het werkt ?
In de cyclus is er na compressie een uitzetting. Dus de warmte die uiteindelijk wordt geproduceerd ... :?

Of doom gewoon de uitlaatklep!
Zoals dit:
-toelating,
-compressie,
-ontspanning,
-uitlaat die in feite een recompressie is,
-heropname -> pschuit wanneer de klep opent: expansie in de atmosfeer (toelating maakt snelle uitlaatgassen),
-en opnieuw aspireren en het begint opnieuw

Het zou een grappige machine zijn, maar het moet het doen

Anders is de windgenerator niet geschikt, denk ik, omdat het een beetje krachtig zou zijn, en kleine windturbines een snelle rotatie hebben.
Je hebt een generator nodig met een geschikte vermenigvuldiger.

Een bandvermenigvuldigingssysteem en een permanentmagneetgenerator moeten het mogelijk maken om de molen eenvoudig te bedienen.
Met spanningsregeling achter om bijvoorbeeld batterijen op te laden
0 x
Avatar de l'utilisateur
esgege
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 26/11/08, 20:41
Plaats: Franstalig Zwitserland




par esgege » 14/12/08, 11:26

Je moet al weten wat je wilt doen, dan kijken we naar de potentie van je wiel ...

Vervolgens kiezen we het meest geschikte systeem

Voor verwarming is de compressor een uitkomst, deze machines hebben een matig rendement en de rest gaat verloren in warmte, dat is eens wat ons interesseert :?

Elektriciteit maken en het vervolgens gebruiken voor verwarming heeft geen zin!

De dieselmotor is een eenvoudig zelf te maken oplossing.

de compressietijd is nutteloos, maar de energie wordt hersteld in de volgende expansietijd, daarom zijn meerdere cilinders nodig.

Als u daarentegen sap wilt maken, is een eenvoudige dynamo met een regelsysteem voldoende ...
Daar laat ik je zoeken, er is alles wat je nodig hebt op internet :schok:
0 x
Laten we zeggen en het goed doen
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/12/08, 12:25

: Cheesy: sorry ik kan het niet helpen, maar zeg:
Geweldig idee van de dieselmotor, bovendien, daarmee kunnen we de persluchtauto van meneer Negre besturen : Cheesy: Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
esgege
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 26/11/08, 20:41
Plaats: Franstalig Zwitserland




par esgege » 14/12/08, 12:44

Oh ja !

Dit is de reden waarom zijn motor nooit zal werken, het eindresultaat is erger dan een warmtemotor!

Op het werk recupereren we op een 110Kw-compressor 65 kW voor verwarming, en er is nog steeds potentieel (luchtdroger, enz.)
0 x
Laten we zeggen en het goed doen
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 14/12/08, 13:05

hallo
je injecteert de uitlaat in je huis ...
en oliedampen?
naast een pet (dat is het?) met lucht hallo de opbrengst rot
als het alleen voor verwarming is, is het noodzakelijk om het simpel te houden:
versnellingsvermenigvuldiger, asynchrone herstelmotor, condensatoren, geen regelaar en elektrische convector aan de uitgang volgens het beschikbare vermogen
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 14/12/08, 16:40

hallo verwijzing
hier is wat ik dacht dat het vrij eenvoudig, effectief en goedkoop is (door af en toe een) :pijl:
Beeld
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 14/12/08, 18:06

het zou nodig zijn om het koppel op de as te kunnen schatten om een ​​idee te hebben van het vermogen dat kan worden getrokken voordat je aan dingen begint.

vandaag draait het op 20 tr / min, maar ik denk dat het leeg is?
wat houdt het mechanisme in?
is het een wiel waarvan de bodem in een stroom doorweekt of met een kanaal dat water door de bovenkant van het wiel brengt?
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten