Paragliding en Paramotor met ecologen (vrije vlucht of motorvlucht)

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Paragliding en Paramotor met econologen (vrije vlucht of motorvlucht)




par Christophe » 10/08/23, 23:04

Zelfs mijn bidou!! : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Paragliding en Paramotor met econologen (vrije vlucht of motorvlucht)




par Remundo » 11/08/23, 00:00

het verminderen van de massa van de bidou is onder andere een manier van optimaliseren : Wink:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Paragliding en Paramotor met econologen (vrije vlucht of motorvlucht)




par Remundo » 11/08/23, 11:08

Qua communicatie is de video goed gemonteerd, goed gepresenteerd.

Technisch gezien ziet je Dragon-Fly er nerveus en sterk uit in stuwkracht. En lijkt vrij licht ondanks de ingebouwde batterijen.

Waar sta je commercieel?
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Paragliding en Paramotor met econologen (vrije vlucht of motorvlucht)




par Christophe » 11/08/23, 11:22

En het is niet de krachtigste, ik ben momenteel prototype 3 aan het bouwen en het wordt een tweezitter (of een pittige mono zoals je wilt)... 8) 8) 8)

Voor de marketing zijn er een paar dingen die moeten worden afgerond... sleep niet te veel, want ik heb het gevoel dat er al wat gieren rondsluipen...
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Paragliding en Paramotor met econologen (vrije vlucht of motorvlucht)




par sicetaitsimple » 11/08/23, 17:14

Is er uit nieuwsgierigheid een min of meer officiële en/of gestandaardiseerde kwalificatieprocedure met vliegproeven voor dit soort toestellen voordat het op de markt wordt gebracht?
Ik specificeer dat ik er absoluut niets van weet, vandaar de "uit nieuwsgierigheid".
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Paragliding en Paramotor met econologen (vrije vlucht of motorvlucht)




par Christophe » 11/08/23, 18:56

ULM-instructie + ministerieel besluit met betrekking tot ULM's... als je te lui bent om de links te zoeken, zul je ze vinden...

Een paramotor is in wezen gecertificeerd op zijn vleugel en chassis (= vitale organen)... niet op zijn voortstuwingseenheid maar deze moet voldoen aan de ULM-instructies...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten