Enginenature heeft de vlammenwerper (her) vrijgegeven tegen de lpg

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1

Enginenature heeft de vlammenwerper (her) vrijgegeven tegen de lpg




par momotopo » 24/02/08, 23:16

Op de site enginenature.com is zojuist een nieuw vlammenwerperartikel over LPG gepubliceerd.

Vrijwel dezelfde dag verschijnt er nog een artikel over de nieuwe Peugeot-motoren die minder CO2 uitstoten dan de oude, weliswaar meer dan het LPG-model waar hij het in het eerste artikel over heeft en dat een MPV is.

Het eerste verrassende is dat hij zich beledigd voelt dat een FORD c-max minivan 169 gram CO2 uitstoot op LPG terwijl een CITROEN C2 op benzine slechts 141 gram COXNUMX uitstoot en vooral dat het budget hetzelfde is.

Na een snelle berekening komt hij tot een conclusie over de uitstoot van 4800 kg extra CO2 over 150000 km voor de FORD c-max. De uitweiding is interessant want als we rekening houden met CO2 is het inderdaad de echte CO2 waarmee rekening moet worden gehouden en niet de a priori, want dat bewijst voor deze geachte heer dat de eigenaar van de C2 niet drie keer gaat rijden keer meer tegelijk. Niets, absoluut niets, vandaar naar mijn mening de volledige aberratie van een belasting op vervuilende voertuigen, een zogenaamd vervuilend voertuig dat heel weinig rijdt, zal minder vervuilend zijn dan het tegenovergestelde.



Enkele opmerkingen:

- de vergelijking is vertekend omdat de twee voertuigen niet hetzelfde nut hebben. Een vader met zijn gezin zal het moeilijk hebben met een C2. Anders gaat hij onophoudelijk heen en weer, waarbij hij twee keer zoveel km aflegt.

- nogmaals, de vergelijking van het verbruik in liters brandstof is misleidend. Als er een motoringenieur op deze site zou zijn, zou hij ons gemakkelijk kunnen uitleggen dat het specifieke verbruik van een motor wordt weergegeven in gram/kW, wat nooit een volume-eenheid is geweest, tenzij ik me vergis. U zult antwoorden dat de gebruiker liters aan de pomp voorbij ziet komen en dat hij voor liters betaalt, dat zijn boordcomputer, als hij die heeft, hem een ​​verbruik in liters weergeeft. Dit is waar, maar het is niet in tegenspraak met wat hierboven is geschreven.

- in werkelijkheid zou het nodig zijn om de verschillende massa-pci te nemen en deze om te zetten om een ​​begin van vergelijking te krijgen, terwijl alle andere dingen gelijk blijven, wat niet helemaal het geval is, met name wat betreft de manier waarop de brandstof zich gedraagt ​​bij verbranding.
- Benzine PCI: 42700 kJ/kg ==> 31598 kJ/l (dichtheid: 0.74) 8,77 kW/l
- Diesel PCI: 42600 kJ/kg ==> 36200 kj/l (dichtheid: 0.85) 10,05 kW/l
- LPG PCI: 45800 kJ/kg ==> 25190 kJ/l (dichtheid: 0.55) 6,99 kW/l
wat nog steeds verklaart een beetje het verschil in verbruik. De conversie kJ ==> kw is 3600

- nu, met betrekking tot de prijs aan de pomp en de belastingen, want dat is uiteindelijk wat hem uiteindelijk het meest irriteert, laten we een kleine vergelijking maken van de prijzen verlaagd tot de kg gecompenseerd door de ICP, wat ons een prijs geeft op basis van de kW .
- SP95 benzine +- € 1,38/0.74 = € 1,865/8,77 = € 0,212/kW
- dieselbrandstof +- € 1,20/0.85 = € 1,411/10,05 = € 0,14/kW
- lpg +- € 0,75/0.55 = € 1,363/6,99 = € 0,194/kW

waardoor er een duidelijk voordeel overblijft voor diesel en niet voor LPG. Teleurgesteld !!

- het argument dat lpg exclusief belastingen duurder wordt verkocht dan benzine is zeker waar, maar het is duidelijk dat deze brandstof die ik al heel lang gebruik om ecologische redenen "daar begin ik te twijfelen" en economisch "" nu ik mijn redenering heb gemaakt , Ik begin ook te twijfelen(':cry:') "", het gebruik ervan, dat in het begin nog steeds een investering vergt, zou niet voldoende kunnen zijn om andere fossiele brandstoffen in grote hoeveelheden te vervangen, aangezien de productie ervan het gevolg is van de productie van andere brandstoffen.

- wat mij opviel toen ik deze brandstof een tijdje met allerlei technologieën gebruikte, is dat het, gezien de lagere ontstekingssnelheid, beter is om te proberen op redelijk lage toerentallen te blijven, waardoor hij de tijd krijgt om goed te verbranden met enige controle over het verbruik.

- daarom doe ik het qua brandstofverbruik best goed met mijn V6 automatische versnellingsbak gecombineerd met Amerikaans rijden, dat wil zeggen heel rustig, geoptimaliseerd zoals we nu zeggen. Ik zit nog steeds onder de 10 liter per 100 op LPG en 8,5 liter op benzine.

- wat betreft het idee van fabrieksmontage of montage door derden, eerlijk gezegd maakte u mij aan het lachen. Want in werkelijkheid is er geen verschil. Ik heb persoonlijk mijn nieuwste voertuig laten uitrusten met de modernste uitrusting van de persoon die de originele uitrusting voor SUBARU, SAAB en CHEVROLET uitrust.

- Geen enkele fabrikant was echt geïnteresseerd in het probleem, met zeker goede redenen (dezelfde als voor de pantone misschien) en alles is altijd uitbesteed. De kwaliteit was al dan niet afhankelijk van het toegewezen budget. en als je bijvoorbeeld iets weet over het aankoopbeleid van RENAULT, moet je je zorgen maken.
- Ik heb persoonlijk vervuilingsmetingen uitgevoerd die een klein voordeel voor LPG opleverden wat betreft CO, maar zonder dat dit als bewijs werd gebruikt. Ik heb dus niets te klagen over de gepresenteerde tests, ik heb niet beter in petto.

- Ik blijf er nog steeds van overtuigd dat de manier van rijden waarbij de voorkeur wordt gegeven aan lage toerentallen, wat ook geldt voor diesel, mij in staat stelt het algehele resultaat te verbeteren omdat ik niet meer dan 15% van het oververbruik overschrijd.

- op een meer algemeen niveau ben ik het ermee eens dat geen van deze drie brandstoffen bij mij past; Ik heb gewoon degene gekozen die het beste bij mij past op basis van de omstandigheden op dat moment. Aan de andere kant ben ik het niet eens met de analyse die hij maakt over biobrandstoffen. Als de Duitsers een beetje achteruit gaan, is het misschien om te proberen hun landbouw opnieuw in evenwicht te brengen, want, met het risico u te mishagen, is Al Gore erin geslaagd, zijn vrienden in de graanlobby CARGILL en co hebben de prijs van granen omhoog zien schieten, het risico van het creëren van voedselproblemen op planetaire schaal. Maar dat maakt voor hen niets uit.

- we kunnen de tankers raken en ik zal de eerste zijn die samen met jou toeslaat, maar helaas zijn zij niet de enigen die we kunnen raken.

– Tot slot: ik ben vandaag tegen elke vorm van COXNUMX-belasting op auto’s. Ik zal voor de dag zijn waarop ik vrijelijk mijn energie kan kiezen, zoals ik nu al kan doen voor de verwarming van mijn huis, de dag waarop voertuigen in serie hybride, elektriciteit of waterstof zullen gaan rijden of zelfs kunnen dromen van intelligent transport, enz. enz. Tot nu toe heeft de gebruiker zich op het gebied van transport schuldig gevoeld als hij in het systeem werd gegijzeld.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 24/02/08, 23:21

Op motorniveau zeg ik niet dat LPG verre van ‘schoon’ is, maar op mondiaal niveau wordt LPG óf in de fakkels van raffinaderijen óf in auto’s zo vaak verbrand dat het in auto’s gewaardeerd wordt.

De CO2-balans van een LPG-auto is dus grotendeels positief. Als we willen, kan het zelfs worden overwogen als niemand...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/02/08, 23:40

:pijl: Ik ga de CO2-balans van LPG niet als nul vergelijken...

Ik denk niet dat LPG tegenwoordig nog steeds in fakkels wordt verbrand. Bijna alle bijproducten van aardolie worden gewaardeerd.

Zelfs oude stortplaatsen die kilometers in de omtrek stonken en waren uitgerust met fakkels om stinkend methaangas te verbranden, zijn aangepast om dit gratis 'biogas' op te vangen dat nu wordt gebruikt bij warmtekrachtkoppeling om elektriciteit en warmte te produceren.

Mijn auto's verbruiken ruim 12L/100 LPG, dat is veel CO2... : Cry: Ik gebruik ze zo min mogelijk...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/02/08, 00:26

Citro schreef::pijl: Ik ga de CO2-balans van LPG niet als nul vergelijken...

Ik denk niet dat LPG tegenwoordig nog steeds in fakkels wordt verbrand. Bijna alle bijproducten van aardolie worden gewaardeerd.


Nou, ik geloof niet (ik ben er zelfs zeker van) dat alle raffinaderijen in Frankrijk LPG produceren...degenen die het niet produceren = affakkelen...

Citro schreef:Zelfs oude stortplaatsen die kilometers in de omtrek stonken en waren uitgerust met fakkels om stinkend methaangas te verbranden, zijn aangepast om dit gratis 'biogas' op te vangen dat nu wordt gebruikt bij warmtekrachtkoppeling om elektriciteit en warmte te produceren.


Welnu, het is nu een verplichting, in ieder geval opvang en verbranding in een fakkel (CO2 beter dan CH4).

Aan de andere kant dwingt niemand olietankers om hun hulpbronnen niet te verspillen...

Alles wat in een torchere brandt, kan anders gewaardeerd worden...

Citro schreef:Mijn auto's verbruiken ruim 12L/100 LPG, dat is veel CO2... : Cry: Ik gebruik ze zo min mogelijk...


Nou, het zou oneindig veel meer doen (herleid tot km) als de LPG volledig verbrand zou worden in de raffinaderij...

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1




par momotopo » 01/03/08, 23:05

Kom op, ik ga wat olie op het vuur gooien, ik zie dat het uitgaat : Cheesy:

Bekijk het en vertel me wat je ervan vindt!


http://www.barons-marques.info/article. ... automobile
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 02/03/08, 07:48

Hallo,
Voor degenen die de raffinaderijen niet kennen, wil ik erop wijzen dat als je al deze witte dampen ziet, het over het algemeen alleen maar stoom is...
Vi, ik werk op dit gebied...
De stoom is nog beter zichtbaar als het vriest, er zijn hopen blikjes die te koud zijn, pijpen ook, dus nemen we droge stoompijpen en verwarmen deze.
Wat het verbranden van bepaalde gassen betreft, dat vermijden we altijd…
Er wordt zelfs tegen ons geschreeuwd als we te ver gaan... door de bazen, en... de buren...
Wij, het zijn de operators en kleine chef-koks :D
Door de "grote" leiders, omdat het duur is om te verbranden... dit zijn verliezen...
Door de buren... omdat ze bang zijn, en ook omdat ze de vervuiling zien.
Wanneer er een grote zwarte vlam bij een fakkel is, betekent dit meestal dat er een probleem is.
Ofwel is het product slecht...
Ofwel is er sprake van een machinestop als gevolg van een technisch probleem.
En soms is er een vlam, die overeenkomt met het leegspoelen van een blikje... van een lijn; deze vlam duurt nooit lang.
Dus waar je op moet letten is de zwarte rook...dat is nooit een goed teken.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 02/03/08, 08:18

En nog een paar details:
's Avonds zie je altijd een "klein" vlammetje bovenaan de fakkels;
Het is net als bij een huishoudelijk gasfornuis, er is een kleine permanente vlam waardoor het gas kan worden ontstoken.
Aan de andere kant zijn er op de oliewinningslocaties grote verliezen, maar niet groot genoeg om winstgevend te zijn. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Moteurnature heeft de vlammenwerper tegen LPG (opnieuw) uitgebracht




par bham » 02/03/08, 11:39

momotopo schreef:
- om af te ronden, ...., we zorgen ervoor dat de gebruiker zich schuldig voelt als hij gegijzeld wordt in het systeem.

Ik ben het volledig met u eens, maar wat de COXNUMX-belasting betreft, mogen we niet vergeten dat de automobilist VRIJ blijft om te kiezen tussen de aankoop van een brandstofverslindende auto of juist een sobere auto, ongeacht de gebruikte brandstof, en daarom kiest hij ervoor om een ​​eventuele vergoeding te betalen. extra kosten bij aanschaf van een nieuwe (en enige nieuwe) auto.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/03/08, 14:43

momotopo schreef:Kom op, ik ga wat olie op het vuur gooien, ik zie dat het uitgaat : Cheesy:

Bekijk het en vertel me wat je ervan vindt!


Ik denk dat de coëfficiënt 1.6 vals en onjuist is...zien https://www.econologie.com/equation-de-c ... s-638.html

Voor CnH2n+2:

dus de respectievelijke massa zou zijn:
voor CO2: 44n
voor H2O: 18(n+1)


Met methaan, de beste brandstof in termen van CO2, zouden we een coëfficiënt van 2.75 g CO2 per gram verbrande CH4 hebben. Ervan uitgaande dat gecomprimeerd methaan dezelfde dichtheid heeft als benzine, dat wil zeggen 0.74 kg/l, zouden we dus 0,74 * 2,75 = 2,035 kg/l verbrand methaan hebben.

LPG is een mengsel van butaan en propaan, het is dus zwaarder dan methaan en er komt daardoor meer CO2 vrij... daarna is het makkelijk om te frauderen met Liters gas...

Normaal gesproken wordt een liter LPG gecomprimeerd zodat hij evenveel weegt als een liter benzine als ik me niet vergis...dus de coëfficiënt. 1.6 is onzin...

LPG stoot 30% minder CO2 uit...bij de verbrande massa...Ik laat je de precieze berekening doen met de link https://www.econologie.com/equation-de-c ... s-638.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/03/08, 15:12

Christophe schreef:Normaal gesproken wordt een liter LPG gecomprimeerd, zodat hij evenveel weegt als een liter benzine als ik me niet vergis...[u]

LPG stoot 30% minder CO2 uit...bij de verbrande massa...Ik laat je de precieze berekening doen met de link https://www.econologie.com/equation-de-c ... s-638.html


Een liter LPG heeft een massa, volgens de tankwagens is 555 g/liter minder dan de SP95 die voor 750 g/liter wordt opgegeven.

Aandacht! dit zijn gemiddelde waarden afhankelijk van de samenstelling en de temperatuur omdat het volume koolwaterstoffen enorm varieert afhankelijk van de temperatuur (bij "omgevings" druk)

Persoonlijk "weeg" ik mijn LPG regelmatig en mijn waarden liggen tussen de 540 en 548 g/liter, ver van de "officiële" 555 g/liter. Word ik opgelicht door de overdosering van propaan door de tanker of door de slecht gekalibreerde pomp? :frons:
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten