Enginenature heeft de vlammenwerper (her) vrijgegeven tegen de lpg

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79398
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 02/03/08, 15:27

Ah, bedankt voor deze informatie. Ik wist het niet... dus bij 0,555 kg/L vinden we 1.5 kg/L... methaan met een dichtheid van 0,555

Met LPG zou het ruim 1.6 zijn dus...in ieder geval redeneren per liter met een gas is onzin...Ik denk dat de site in kwestie denkt dat LPG methaan is...

ps: ja ik denk dat je voor de gek wordt gehouden..."een beetje" :) maar bovenal moet het variëren afhankelijk van de buitentemperatuur, dus er moeten "toleranties" zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/03/08, 15:40

:pijl: Ik begrijp je reactie Christophe met betrekking tot 1.6 niet?

Denken in liters voor een gas is alleen interessant als we OPSLAGDRUK daaraan associëren.
Zij komt uit:
- circa 8 bar voor LPG
- 200 bar voor methaan opgeslagen in CNG-voertuigen

Het probleem is zelfs nog schrijnender voor waterstof voor gebruik in de automobielsector of om de juiste autonomie te bereiken, zijn we begonnen met opslag in enorme tanks van 200 en vervolgens van 350 bar om momenteel te komen tot tanks van "geschikte" afmetingen, maar van 700 bar! !!

Andere oplossingen bestaan ​​uit het chemisch opslaan van de gassen en het chemisch vrijgeven ervan door bijvoorbeeld water toe te voegen of ze op te slaan bij de vloeibaarmakingstemperatuur bij omgevingsdruk.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79398
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 02/03/08, 15:45

Citro schreef::arrow: Ik begrijp je reactie Christophe met betrekking tot 1.6 niet?


Nou, het is simpel (ik ben het uiteraard met je eens wat betreft de druk), ik dacht dat deze 1.6 kg/l LPG niet klopte, maar ik wist niet dat de dichtheid van LPG zo laag was...

Dus 1.6 kg/L LPG is uiteindelijk mogelijk, maar het is verkeerd om ze te vergelijken met L benzine, die zwaarder zijn... bovendien blijft de redenering geldig tussen benzine en diesel... zelf zwaarder. Ook...

Met andere woorden: we misleiden de lezer...we zouden daarom g CO2 per km moeten berekenen...tussen een benzineauto en hetzelfde LPG-model...het verschil zal verre van de 30% zijn die door deze auto's wordt aangekondigd. cijfers.. .

Ben ik duidelijk?
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

lpg en flare




par raymon » 02/03/08, 20:37

Ik heb een vriend die in Gabon in de olie werkt en hij vertelde me dat het gas ter plekke werd verbrand en werd gebruikt om de kontjes van de olifanten te verwarmen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
momotopo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/06, 19:33
Plaats: noorden
x 1




par momotopo » 02/03/08, 22:11

Hij heeft zijn friet niet verteerd of zoiets, Christophe :D

Met andere woorden: we misleiden de lezer...we zouden daarom g CO2 per km moeten berekenen...tussen een benzineauto en hetzelfde LPG-model...het verschil zal verre van de 30% zijn die door deze auto's wordt aangekondigd. cijfers.. .


Niemand houdt iemand voor de gek, en deze cijfers zijn afkomstig van ADEME en UTAC.

Ze zeggen dat je het verbruik van het voertuig moet vermenigvuldigen met het gewicht aan CO2 per 100 km.

Qua CO2 is 10 liter LPG ongeveer 6,8 liter benzine en 6 liter GO waard.

En eerlijk gezegd, ga eens kijken op de site van “gemarkeerde baronnen” en je zult snel zien voor wie ze rijden. Het zou mij verbazen als ze gesponsord zouden worden door multinationals. :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/03/08, 22:33

Christophe schreef:
Citro schreef::arrow: Ik begrijp je reactie Christophe met betrekking tot 1.6 niet?


Nou, het is simpel (ik ben het uiteraard met je eens wat betreft de druk), ik dacht dat deze 1.6 kg/l LPG niet klopte, maar ik wist niet dat de dichtheid van LPG zo laag was...

Dus 1.6 kg/L LPG is uiteindelijk mogelijk, maar het is verkeerd om ze te vergelijken met L benzine, die zwaarder zijn... bovendien blijft de redenering geldig tussen benzine en diesel... zelf zwaarder. Ook...
Ja, ongeveer 850 g/liter diesel


Met andere woorden: we misleiden de lezer...we zouden daarom g CO2 per km moeten berekenen...tussen een benzineauto en hetzelfde LPG-model...het verschil zal verre van de 30% zijn die door deze auto's wordt aangekondigd. cijfers.. .

Ben ik duidelijk?
Nou, je verrast me, ik dacht dat dat het geval was, wat heeft het anders voor zin als de vergelijkingselementen niet vergelijkbaar zijn... :?

Anders is 1.6 kg/liter LPG mogelijk, maar dan op 25 of 30 bar. De tanks van huidige voertuigen zijn ontworpen voor 8 bar, bij 27 bar gaat de verplichte veiligheidsklep in Frankrijk (30 jaar achter op andere landen en vooral een dode brandweerman en nog een verminkt) open en laat het gas los.

Eén liter vloeibaar LPG levert ongeveer 210 liter gasvormig LPG op.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 02/03/08, 23:56

momotopo schreef:Hij heeft zijn friet niet verteerd of zoiets, Christophe :D

Met andere woorden: we misleiden de lezer...we zouden daarom g CO2 per km moeten berekenen...tussen een benzineauto en hetzelfde LPG-model...het verschil zal verre van de 30% zijn die door deze auto's wordt aangekondigd. cijfers.. .


Niemand houdt iemand voor de gek, en deze cijfers zijn afkomstig van ADEME en UTAC.

Ze zeggen dat je het verbruik van het voertuig moet vermenigvuldigen met het gewicht aan CO2 per 100 km.

Qua CO2 is 10 liter LPG ongeveer 6,8 liter benzine en 6 liter GO waard.

En eerlijk gezegd, ga eens kijken op de site van “gemarkeerde baronnen” en je zult snel zien voor wie ze rijden. Het zou mij verbazen als ze gesponsord zouden worden door multinationals. :schok:

Dus als ik het goed begrijp: als ik met mijn LPG R25 rijd en 10 l LPG / 100 km verbruikt, stoot het voertuig dan niet meer CO2 uit dan een Hdi-dieselvoertuig dat 6 l diesel / 100 km verbruikt?

Als dit het geval is, gaat de redenering van de “bevoegde” autoriteiten met betrekking tot LPG niet op.

Het is duidelijk dat LPG het beste is: het stoot noch NOx, noch deeltjes, noch benzeen uit... vrijwel alleen CO2!!! dus waarom deze brandstof "breken" ten gunste van diesel, die zogenaamd minder CO2 uitstoot?

Als ik het verkeerd heb begrepen, leg het mij dan alsjeblieft uit.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Re: lpg en flare




par jean63 » 02/03/08, 23:58

raymon schreef:Ik heb een vriend die in Gabon in de olie werkt en hij vertelde me dat het gas ter plekke werd verbrand en werd gebruikt om de kontjes van de olifanten te verwarmen.


Heeft u het over petroleumgas dat LPG zou kunnen worden?

Het verwarmt eerder de atmosfeer dan de kontjes van de olifanten : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten