Misleiding van consumenten in het algemeen in supermarkten

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/12/08, 12:31

Nee, ik zou niet kalmeren omdat ik kalm ben... het is gezond verstand...

De jongens die op het consumentenretailsysteem spugen, maar het blijven verrijken en goedkeuren, eerlijk gezegd...Wees consequent jongens!

Het is precies zoals Beeld jonule de (pseudo) anarchistische docent moraliteit en beruchte anti-nucleaire maar die uitsluitend surft op de forum sinds zijn baan als ambtenaar... en zichzelf verwarmde met elektriciteit!

Ga naar je slager of banketbakker in de buurt (als je het geluk hebt er nog te hebben!!) en je zult van gedachten veranderen over de kwaliteit/prijsverhoudingen van supermarkten... Ooit was het misschien de beste, maar nu zeker niet meer!!

Het probleem is dat de nieuwsmedia profiteren van de prijsstijging in supermarkten, ervan uitgaande dat er in Frankrijk alleen DEZE MANIER is om te kopen! Mensen klagen maar gaan niet eens naar de kleine handelaars, in de supermarkten is het noodzakelijkerwijs beter... bende naïef...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 02/12/08, 14:20

Christophe schreef:Ga naar je slager of banketbakker in de buurt (als je het geluk hebt er nog te hebben!!) en je zult van gedachten veranderen over de kwaliteit/prijsverhoudingen van supermarkten... Ooit was het misschien de beste, maar nu zeker niet meer!!


[rant-modus aan]
bah! de slager zeg ik niet, maar rond het huis hebben we 5 bakkerijen binnen een straal van 400 meter, nog 3 door 200 meter verder te gaan.

als we gewoon om "een stokbrood" vragen, nou ja, de smaak en de kwaliteit... bedankt! oranjebloesem helemaal, stokbrood droog na 2 uur...
Zelfs jonge mensen die net gesetteld zijn, hun brood is oneetbaar!

die ermee wegkomen? de industriële bakkerij (broodwarmers) en een bakkerij (onderdeel van een lokale bakkerijketen) waarvan het basisbaguette een traditioneel Frans stokbrood is. Ze hebben het in ieder geval allemaal door, door meer te maken is de prijs bijna hetzelfde als de standaard toverstaf, en veel beter!

anders moet je 20 cent meer tellen voor een traditioneel Frans stokbrood.

Ze doen niet de moeite omdat ze hun klanten toch hebben!

Om een ​​toverstaf langer mee te laten gaan? Vraag er een die niet te gaar is... en gril hem onderweg in de broodrooster!

[rant-modus uit]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/12/08, 14:27

Er zijn overal zwarte schapen...

Aan de andere kant wil je me niet wijsmaken dat de kwaliteit van industrieel brood gemiddeld beter is natuurlijk dan die van je 8 zelfstandige bakkers... of je hebt echt pech in je buurt...

Maar het is niet alleen het stokbrood in het leven ... rond brood en gebak wat geeft het?

Om het lang vol te houden, is er ook de broodtrommel of de theedoek van onze grootmoeders... nou, het is een ecologisch cadeau-idee dat je zou kunnen vragen voor Kerstmis (het hok toch niet de theedoek, duw niet :D)...het zal veranderen van de nieuwste modieuze mp3-speler...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 02/12/08, 14:56

Christophe schreef:
Maar het is niet alleen het stokbrood in het leven ... rond brood en gebak wat geeft het?


De gebakjes, het is vrij goed, het is bijna omgekeerd evenredig met het kwaliteitsniveau...

ronde broden (bolletjes) of broden van 2, het is variabel, maar vaak is het precies dezelfde smaak...

hé, als ik tijd had, zal ik een vergelijkende gids maken van buurtbakkerijen... maar ik heb andere dingen te doen, dus tot later! 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/12/08, 14:58

Welnu, de kwaliteit van een brood hangt vooral samen met de kwaliteit van het meel... als de 8 bakkerijen hetzelfde meel gebruiken voor de baguettes, is er niets verrassends...

Maar toch: 2 uur...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 02/12/08, 18:48

Christophe schreef:De jongens die op het consumentenretailsysteem spugen, maar het blijven verrijken en goedkeuren, eerlijk gezegd...Wees consequent jongens!

Het is precies zoals Beeld jonule de (pseudo) anarchistische docent moraliteit en beruchte anti-nucleaire maar die uitsluitend surft op de forum sinds zijn baan als ambtenaar... en zichzelf verwarmde met elektriciteit!


Helemaal mee eens!!!!

Anders, voor de bakker, de slager etc., ben ik het ook helemaal mee eens!!!
Nou, dat doet me eraan denken dat er in Bouillon een banketbakkerij is (met proeflokaal boven) die superlekkere taarten en taarten maakt tegen redelijke prijzen. Beeld
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/12/08, 19:22

Nou, we gaan wel als je langskomt, maar we hebben ook een goede patissier in Paliseul.

Sinds we in België zijn, zijn we onder de indruk van de prijs-kwaliteitverhouding van gebak bij banketbakkers...5€ tot 7€ voor een taart (inclusief fruittaart) voor 6 personen (niet diepgevroren, huisgemaakt natuurlijk)! Van 0.8 tot 1.2€ voor het individuele gebak (niet de standaard eclair maar zoiets als een millefeuille...).

Het brood is ook vrij goed en lekker (als ze het niet in sigarettenplakken snijden, is dat ook typisch Belgisch!!) maar vrij duur (2 € voor 800 g)...

Jammer dat ze nog geen Belgische bakkers zijn begonnen...
Dernière édition par Christophe de 02 / 12 / 08, 19: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 02/12/08, 19:24

Nou ja, we maken eetstokjes...

Vraag gewoon naar de dikte van de plakjes.

Voor uw gebak in Paliseul sta ik open voor alle smaakavonturen : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/12/08, 19:29

Een stokbrood is niet zomaar brooddeeg... Eindelijk begrijp ik het :)

Nooit een goed stokbrood gevonden in België...gelukkig is Frankrijk niet al te ver :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 02/12/08, 19:52

Beschrijf me wat een goede toverstok voor jou betekent.

Het kan een interessant debat worden.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten