Misleiding van consumenten in het algemeen in supermarkten

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Misleiding van consumenten in het algemeen in supermarkten




par bobono » 01/12/08, 20:08

Zaterdag heb ik zoals veel consumenten in de winkel doorgegeven aan Michel de zoon van Edouard.

Op de DIY-afdeling kom ik een promo tegen. € 3 terugbetaald op de winkelkaart voor de aankoop van 3 OSRAM 23 watt Fluo-lampen equivalent 120 watt voor € 10

Ik ken niet veel mensen die zich kunnen verzetten tegen een aanbieding.

Het lot van 3 bollen zat in blister, geen mogelijkheid om de goederen beter te bekijken.

Grote twijfel, 10 € -3 € = 7/3 = 2.2 € de lamp voor OSRAM-lampen voor Duitse productie.

Eenmaal terug pak ik de productie uit en verras ik China.

Alleen de prijs stelt ons in staat te weten of het product van Chinese makelij is.

Ik kijk naar de kenmerken van het product .23 watt

Een lmiter 0.07 A * 220 = 15.4 watt voor 23 watt geadverteerd
.Plustot goed en in tegenstelling tot wat ik kon lezen op de site
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 01/12/08, 20:19

Zelfs voor 10 € de 3 Osram van 23W ... geloof je nog steeds in de kerstman op jouw leeftijd? Ik weet dat het de periode is, maar toch ... Leclerc heeft waarschijnlijk veel onderhandeld dat de kwaliteitscontrole niet heeft gehaald en verkoopt dus ... de consumententest die u deed, lijkt het te bevestigen!

Het belangrijkste is dat ze werken en dat ze "redelijk goed" verlichten, niet? Hoe lang is dat een ander verhaal! Hoeveel garantie heb je erop?

In ieder geval blijven osram en philips, hoewel beter bekend, onder de megaman fluorescentielampen zowel in termen van levensduur (8000/12000 in plaats van 15), als innovatie en specificiteiten (ik ken geen andere G000-fluorescentielamp dan bij Megaman).
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 01/12/08, 21:14

Je lijkt van boord te gaan, de Osram-fluorescentielampen worden in Duitsland gemaakt voor de duurdere modellen, maar er worden ook gemaakt in Tsjechië, RPC en Thailand of Maleisië voor materialen uit het assortiment zeggen "actueel".

Niets bijzonders, ook gemaakt in China
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 01/12/08, 22:17

Bedankt voor het werpen van licht op deze lampen : Mrgreen:

Beeld
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 01/12/08, 22:21

Als je strontbollen wilt, neem dan IKEA! Shitverlichting en 2 tot 6 maanden leven! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 01/12/08, 22:24

Het is normaal dat de Zweedse bollen waardeloos zijn, het is zo dat we niet te snel merken dat het meubilair waardeloos is !!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 01/12/08, 22:53

Christophe schreef:Als je strontbollen wilt, neem dan IKEA! Shitverlichting en 2 tot 6 maanden leven! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Ik bevestig, ik had 7W-lampen op E14-basis, ze duurden niet lang.
Bovendien hebben ze een aanwijzing aan het licht gebracht.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 02/12/08, 09:34

Ik werd ook geneukt bij Leclerc
Voordelige lampen, maar nauwelijks aangestoken al verbrand. Resultaat voeg ik toe aan de stroom van het recyclingcentrum.

Afval verkopen is schandalig. Omdat ze uiteindelijk goedkope spullen kopen die aan het einde van de productielijn moeten worden afgevoerd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 02/12/08, 11:53

En de garantie is gemaakt voor honden ??? Geef ze hun shit terug !!

Grappig dat jullie allemaal tegen de stront van grote gebieden ingaan, maar je blijft daar bijna uitsluitend winkelen ... heb ik het mis?

Ah maar je bent verontschuldigd "Het was goedkoop", "Het was om te testen" ... kortom jullie hebben allemaal een goed slecht excuus! Er zijn 60 miljoen Fransen die goede excuses hebben ... in afwachting, zoals u zegt, lopen de afvalontvangstcentra vol ...

Shit, het is goed voor je !!! Je hoeft alleen maar te kopen kwaliteitsmateriaal... en sorry, maar de kwaliteit moet worden betaald! ((shit is vaak duurder dan kwaliteit ... zowel economisch als ecologisch!)

Wij bieden economische spaarlampen van hoge kwaliteit in onze winkel en sinds kort een heel assortimentbollen kwaliteit LED!

En zelfs een GU10 led-lamp die geslaagd zijn voor mijn "kwaliteitstests"!

Nadat je altijd een led-stoofpot voor 6 of 7 € in supermarkten kunt gaan kopen, doe je niets anders dan in het toilet (niet aan het plafond maar in de kom) ... :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 02/12/08, 12:12

Rustig maar, je gaat ons aanvallen !!!

Neem een ​​kleine R8, deze gaat voorbij ... : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 259-gasten