De reconstructie van een slavenschip in Nantes

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
reset
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 01/08/07, 07:34

Re: Pantone-motor en het project van de pedagogische boot ..




par reset » 01/08/07, 12:01

jeanne schreef:Kan een boot van 35 meters lang werken met dit type motor?
het is niet zozeer de lengte van je boot die belangrijk is, maar eerder de vorm van de romp. Kunnen we een idee geven van zijn bewegende lading (eindgewicht)?

jeanne schreef:Er zal ook de hele zintuiglijke atmosfeer zijn (geur, geluid ...)
het geluid en de geur herinneren me vaag aan iets, maar op deze kan je ook een zintuiglijke sfeer krijgen met Pantone. Wat denken de grote geniale goeroes van het genie die officiëren op deze site?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Pantone-motor en het project van de pedagogische boot ..




par Cuicui » 01/08/07, 16:47

RAZ schreef: op deze kunt u mogelijk ook een probleem met de sensorische atmosfeer met de Pantone krijgen.

:schok: :schok: :schok: Kun je specifieker zijn ? En waarom noem je "goeroe" de doe-het-zelvers die hun ogen uitgesleten lassen achter in hun garage en die de resultaten van hun experimenten voor iedereen beschikbaar stellen? En wat heeft dit met het slavenschip te maken?
0 x
reset
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 01/08/07, 07:34




par reset » 02/08/07, 00:18

geef me de meest synthetische weblink waar ik het proces kan begrijpen
het is een echt probleem om een ​​motorisering op dit type boot te installeren
geef me een idee van de grootte van het systeem dat zou worden gebruikt om beide motoren van stroom te voorzien door het volgende project te volgen (gewicht 1200 ton en 2 Volvo Penta TAMD 163A)
http://www.soic.se/engelska/inenglish/t ... 02629.html
( http://www.bataviawerf.nl/batavia_feiten.html )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/08/07, 00:24

RAZ schreef:geef me de meest synthetische weblink waar ik het proces kan begrijpen


https://www.econologie.com/wiki-moteur-p ... hp/Accueil : Roll:
0 x
reset
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 01/08/07, 07:34




par reset » 02/08/07, 15:28

wat is de kracht van de grootste motor uitgerust met jouw proces?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 02/08/07, 16:17

Ik begrijp dat een Pantone op een scheepsdiesel minder spectaculair in brandstofverbruik zou kunnen zijn dan een landbouwtrekker.
Een bootmotor, op een trawler, heeft meestal een nominale snelheid, niet snel en forceert niet, maar draait lang.
Exclusief gepantserde landbouwmotoren zouden 50% besparen, wanneer ze de leiding hebben en veel warmte afgeven.

Ervaring terug van
https://www.econologie.com/forums/m-bailly-m ... t1808.html
Motor getest op de testbank in de fabriek van Poyaud in Surgères.
Verkorte tests omdat de Regionale Raad van Charente-Maritime (S.R.) de reeks subsidies onderdrukte, om de begroting om te buigen naar meer steun om de landbouwbiobrandstoffensector te versterken.

De koeling van de motoren gebeurt over het algemeen door een grote circulatie van zeewater.
De resultaten waren niet buitengewoon, omdat er op deze motor een intercooler was.
Zodat er geen manier is om de restwarmte te exploiteren, tenzij de werking of koeling van de originele motor aanzienlijk wordt gewijzigd.
---
De motor was op de trawler gemonteerd.
Met het pantonensysteem, niet erg effectief? Ik weet het niet.
---
Maar een scheepsmotor moet in olie kunnen rijden, duurder dan brandstof met nulwaarde?
0 x
reset
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 01/08/07, 07:34




par reset » 03/08/07, 14:43

olie ... elleboog?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 03/08/07, 15:07

RAZ schreef:olie ... elleboog?


Kombuis, kombuis : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 03/08/07, 22:40

RAZ-modus
RAZ schreef:olie ... elleboog?

Zero Action Radius.
Als je het wilt proberen, ga je ideeën na!

Nee, plantaardige olie, voor zonnebrand en, voor aardappelen ...
Frituurolie (gefilterd om de randen te verwijderen), die zal worden gebruikt om de gebruiksvoorwerpen van de zee af te dichten, en incidenteel om de tenen van de "negers" te laten weken, aangezien
Er zal ook de hele zintuiglijke atmosfeer zijn (geur, geluid ...).

Eind-resetmodus.
0 x
reset
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 01/08/07, 07:34




par reset » 04/08/07, 11:12

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten