Ontdekking: geven in plaats van gooien

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
geven
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/10/07, 09:16

Ontdekking: geven in plaats van gooien




par geven » 15/10/07, 09:27

Niets gaat verloren, niets wordt gecreëerd, alles wordt gerecycled!

Beeld

Met deze slogan wil ik dat je dit initiatief ontdekt laten we give.org waardoor al meer dan 1600 objecten een jaar lang de prullenbak kunnen vermijden.
Iedereen heeft spullen in de kelder of op zolder die een beetje beschadigd zijn en niet meer verkocht kunnen worden. Doneer ze dus in plaats van ze onnodig op te bergen of weg te gooien.
Naast het sterk ecologische aspect van de aanpak door objecten te recyclen, is er de kant van vrijgevigheid en wederzijdse hulp.
Inderdaad, u heeft oude voorwerpen, speelgoed, beddengoed, kleding, oude apparaten... Gooi ze niet weg! Geef ze aan mensen die ze nodig hebben; mensen in moeilijkheden, of gewoon verzamelaars of klussers die ze opknappen, renoveren en weten hoe ze ze een tweede leven kunnen geven.

Via een efficiënt systeem van e-mail- of RSS-alerts worden "afnemers" en "donateurs" snel op de hoogte gebracht van donaties en zoekopdrachten naar objecten in hun buurt.

Aarzel niet om dit initiatief te ontdekken en om je heen te laten ontdekken.

Ga nu naar laten we give.org en ik dank u bij voorbaat voor uw vrijgevigheid die u zult delen.
0 x
Matthieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 01/12/07, 17:09
Plaats: Gironde - Tussen twee zeeën

Geef / Herstel




par Matthieu » 19/01/08, 20:01

Voor donaties en herstel is er ook deze site die best goed werkt (ik had er onlangs over gehoord op France Inter). Laat me de link specificeren:

http://www.recupe.net
0 x
Rabelaisiaanse
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 14/08/06, 00:17
Plaats: straat 4éme Zouave 93110 Rosny




par Rabelaisiaanse » 20/06/09, 14:16

Ik heb al drie discussies van Econology over dit thema geïdentificeerd, dit is de vierde http://groups.google.fr/group/ouah-ouah ... conologie#
0 x
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 21/04/10, 12:03

Ik persoonlijk heb een woord op het prikbord van mijn bedrijf gezet, het duurt nooit lang voordat er iemand komt opdagen.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten