Auto van de volgende generatie - NexGeC

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
NexGeC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 21/05/08, 07:41

Auto van de volgende generatie - NexGeC




par NexGeC » 21/05/08, 07:49

Bonjour à toutes et à tous,

Ik lanceer een ambitieus project: NexGeC, de gratis auto.

Kortom, het gaat erom een ​​elektrische auto te ontwerpen die zo min mogelijk impact heeft op de planeet, en dit in alle fasen van zijn bestaan. Het zal bedoeld zijn om de meesten van ons te interesseren.

Het woord "gratis" betekent eenvoudigweg dat het ontwerp van het voertuig op dezelfde manier wordt uitgevoerd als de beroemde online encyclopedie "Wikipedia": iedereen kan deelnemen volgens zijn mogelijkheden. De verstrekte informatie bevindt zich in het publieke domein.

De computerwereld voert tienduizenden van dit soort projecten uit en het werkt: je moet ophouden met praten en het probleem frontaal aanpakken! Het internet is een geweldig hulpmiddel voor massale actie, dus laten we moderniteit gebruiken in plaats van erover na te denken.

Ik stel voor dat u een kijkje komt nemen op de projectsite: http://www.next-generation-car.org Aarzel vooral niet om de site aan te passen, deze is hiervoor bedoeld (het is een wiki).

Weldra
Dernière édition par NexGeC de 22 / 05 / 08, 20: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 21/05/08, 09:43

Goed idee maar te theoretisch; er zijn veel ideeën, wat ontbreekt is de realisatie.

Het beste zou zijn om op te sommen wat er bestaat op het gebied van elektrische, hybride, zonne-energie, CNG, LPG-voertuigen... enz.

Gewoon hierin forum er is een schat aan informatie.

Zoek gewoon via de zoekmachine.

Remundo biedt een oplaadbare elektrische hybride aan: die bestaat bijna met de Toyota Prius.

Op elektrisch gebied zijn er Bolloré, Newteon (geproduceerd in Monaco op basis van bestaande voertuigen, bijvoorbeeld: Dioblo Fiat ... enz.).

In pneumatiek is er Negro en een man die hierop kwam forum (hij bouwt een persluchtvoertuig).

In zonne-energie is er een voertuig gebouwd door een technische school (geloof ik) die 300 km in Australië heeft afgelegd zonder te stoppen.

Als je hierin zoekt forumGeloof me, je zult veel informatie en discussie over dit onderwerp vinden, maar je moet niet alleen maar wachten tot mensen hun ideeën in je wiki zetten, het is te gemakkelijk en het zal niet werken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 21/05/08, 09:51

Ik kan uw NexGeC-aanpak alleen maar goedkeuren...
Het idee lijkt mij aantrekkelijk. Je vergelijking met de computerwereld is heel eerlijk, en ik zou hieraan willen toevoegen dat de computerwereld er niet alleen tevreden mee is om vrije software te produceren, maar ook vrije hardware gebaseerd op FPGA's. Waarom passen we de filosofie van "Open Source" niet aan andere gebieden aan? ...
Bovendien hierover forum, deze ideeën worden heel vaak in de praktijk gebracht, je zult daar zeker een schat aan informatie vinden ...

Helaas laten mijn beperkte vaardigheden op de verschillende gebieden die op uw wiki worden genoemd, mij niet toe om actief deel te nemen...
In ieder geval hierover forum, je zou er wel een paar moeten kunnen vinden... Ik denk onder andere aan Remundo en zijn PRBC-motor, als je je niet beperkt tot pure elektriciteit, maar hybridisatie accepteert...
0 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
NexGeC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 21/05/08, 07:41




par NexGeC » 21/05/08, 10:17

Wij zijn het erover eens dat het niet de bedoeling is om ideeën te hebben, maar om ze in de praktijk te brengen ten behoeve van iedereen. Zijn jullie het niet beu om allemaal (gebruikers, uitvinders, klussers...) in je eigen hoekje je ding te doen? Want het (kleine) schoolproject, de ingenieur, de particuliere klusjesman, de ondernemer van na 68 die behoefte heeft aan groen, zelfs de grote autofabrikanten die ervan dromen hun hegemonie te behouden om ons dingen te blijven verkopen zonder na te denken tot morgen, er zijn er talloze, maar niets dat op grote schaal haalbaar is, niets dat 90% van de potentiële gebruikers van dit soort voertuigen interesseert.

Ik stel een project voor dat iedereen moet toebehoren, omdat dit probleem van beweging op aarde iedereen aangaat.

Ik weet heel goed dat er overal op internet ideeën en informatie te vinden zijn, en dat het wachten tot mensen mijn site komen vullen iets te gemakkelijk is.
Wat ik wil is een project opzetten dat van iedereen is die uitbroedt en dingen echt voor elkaar krijgt.
Je moet een synthese maken, de miljoenen ideeën en informatie nemen en ze heel hard comprimeren, totdat je een diamant maakt!! En wat dat betreft is een diamant die iedereen zich kan veroorloven een van de basisdoelstellingen.

Mijn naam zul je nergens tegenkomen, want ik wil met dit project geen roem oogsten, integendeel. Als het me zo snel mogelijk zou kunnen ontsnappen en door de gemeenschap zou worden opgevangen, zou ik heel blij zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/05/08, 14:30

:pijl: Het project is erg interessant!

Een discreet lid werkt al aan een project voor een hybridisatiekit. Het richt zich momenteel op een bepaalde klantenkring (professionals).

Ik ben van mening dat er geen universeel voertuig bestaat; dit is de grote fout die de fabrikanten ons willen laten geloven door ons 4x4's en minibusjes aan te bieden, terwijl we zien dat de verkeersomstandigheden steeds restrictiever worden.

Momenteel ben ik nogal in de fase van het vermenigvuldigen van mijn transportmiddelen om het verbruik van mijn dampen en verspilde brandstof (bijvoorbeeld files of korte ritten) zoveel mogelijk te verminderen.
Dus naast mijn "rokers op LPG" is er de motor, de scoot'elec, de fiets, de voeten, de tram...

Ik heb een project voor de elektrificatie van de fiets, in het bijzonder LEARN.

Ik hoop later over te stappen naar 4 elektrische wielen. Mijn huidige visie suggereert 2 oplossingen:
1/ Koop een bestaand elektrisch voertuig
2/ Een thermisch voertuig transformeren in een elektrisch voertuig, zoals te zien op evalbum het is een "gebruikelijke" praktijk in de VS, maar het levert zeker wetgevingsproblemen op in Frankrijk... :onheil:

Mijn vaardigheden (en mijn bescheidenheid;), vooral gezien je CV) moedigen mij aan om op de achtergrond te blijven. Ik weet niet zeker of ik veel aan dit project kan toevoegen, behalve misschien in termen van mechanische integratie, maar op dit gebied is de eerste kwaliteit is: gezond verstand.

Ik zal uw werk dan ook met aandacht volgen en u oprecht aanmoedigen.

Het werk is enorm! Het is noodzakelijk om keuzes te maken op het gebied van technologieën, architectuur, administratieve categorie...
Beeld
0 x
NexGeC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 21/05/08, 07:41




par NexGeC » 21/05/08, 17:10

Citro schreef:Het project is erg interessant!

Dat geloof ik ook, maar ik ben niet van plan er enige roem aan te ontlenen. Het gaat hier meer om overleven dan om iets anders.

Citro schreef:Ik ben van mening dat er geen universeel voertuig bestaat; dit is de grote fout die de fabrikanten ons willen laten geloven door ons 4x4's en minibusjes aan te bieden, terwijl we zien dat de verkeersomstandigheden steeds restrictiever worden.

Wij zijn het daarmee eens. Het universele voertuig bestaat niet. Maar een gemeenschappelijke basis voor 80% van de gebruikers, en verschillende carrosserieën en chassis, is ook geen utopie.

Citro schreef:1/ Koop een bestaand elektrisch voertuig

Veel succes, het aanbod is blijkbaar niet verschrikkelijk!

Citro schreef:2/ Een thermisch voertuig transformeren in een elektrisch voertuig, zoals te zien op evalbum het is een "gebruikelijke" praktijk in de VS, maar het levert zeker wetgevingsproblemen op in Frankrijk...

In dit geval is het gewoon een pleister op een houten poot, want je begint op een ondergrond die daar helemaal niet voor ontworpen is. Het is ongetwijfeld een goede oplossing voor de korte termijn, en een goed testlaboratorium voor NexGeC!

Citro schreef:Mijn vaardigheden (en mijn bescheidenheid;), vooral gezien je CV) moedigen mij aan om op de achtergrond te blijven. Ik weet niet zeker of ik veel aan dit project kan toevoegen, behalve misschien in termen van mechanische integratie, maar op dit gebied is de eerste kwaliteit is: gezond verstand.

Dus ik zeg NEE! Tenzij je over de hele wereld bekend staat als Citro, vermoed ik dat dat een bijnaam is en dat niemand weet wie je werkelijk bent. Negeer in dit geval deze bescheidenheid die u tot eer strekt, maar die u verlamt! Actie dus!!!

Citro schreef:Ik zal uw werk dan ook met aandacht volgen en u oprecht aanmoedigen.

Bedankt, maar ik ben het niet die moedig moet zijn, dat zijn wij allemaal.

Citro schreef:Het werk is enorm! Het is noodzakelijk om keuzes te maken op het gebied van technologieën, architectuur, administratieve categorie...

Zeker, maar de gemeenschap van autogebruikers is qua omvang ook niet slecht... hoeveel Fransen hebben een auto thuis?? De vraag wordt gesteld...

Ja, ik geloof echt dat het sleutelwoord is: ACTIE!!

We moeten stoppen met praten in de leegte forums kenniseters, en verzilver deze kennis voor een tastbaar resultaat! (Dit is geen aanval op de forums, wat ik op prijs stel, maar eerder een aanmoediging voor voorzichtige sprekers die wachten op een kans om de zaken geleidelijk om te gooien zodat ze verder kunnen komen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 21/05/08, 17:41

Hallo Nexgec,

Ik heb je project en idee gezien, het siert je allemaal, het is erg enthousiast en waarom niet...

Maar ik heb je specificaties gelezen:

Onafhankelijkheid van autofabrikanten
Onafhankelijkheid van oliemaatschappijen
Onafhankelijkheid van de beurs
Onafhankelijkheid van een persoon of belangengroep in het algemeen


Onder deze omstandigheden is het onmogelijk om een ​​project uit te voeren : Idee:

Hoe goed je uiteindelijke concept ook is, je hebt enorme structuren nodig om de kosten te verlagen en het voor iedereen toegankelijk te maken, dus voor autofabrikanten.

Voor olie: een auto kan niet zonder koolwaterstoffen zodra hij 500 km autonomie wil, vandaar de behoefte aan een koolwaterstofpartner, zelfs ecologisch (biogas, HVB...) op de een of andere manier.

De aandelenmarkt, waarom niet. Je hebt geld nodig, je moet het vinden, over het algemeen zijn je eigen zakken of die van vrienden niet genoeg en moet je naar de bank!

Onafhankelijkheid van een persoon of belangengroep: Elk project vereist per definitie de onderlinge afhankelijkheid van mensen en belangengroepen. Als alleen uw elektriciteit, van wie gaat u het dan kopen?

Ik zeg dat niet om gemeen te zijn!! Laten we gewoon realistisch zijn : Idee:

Als je wilt, zoals Louphil zegt, ontwikkel ik ultracompacte motoren om de oplaadbare hybride te ontwikkelen. Misschien kan het worden gebruikt in uw "wiki"?

Tot ziens!
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/05/08, 19:00

:pijl: Goed, jouw specificaties voorzien in een architectuur NexGeC "oorspronkelijk".

Ik stel voor om het op een technische verdieping te ontwerpen, waarbij de batterijen, het tractiesysteem en mogelijk de elektronica worden geïntegreerd.

De rente is meervoudig:
- Compactheid van het systeem en nabijheid van energieopslag en -gebruik
- Optimale gewichtsverdeling en lager zwaartepunt
- Lagerstructuur die bijdraagt ​​aan de algehele stijfheid van het voertuig.

Het zou eruit zien als het platform van de GM hy-draad
Beeld
Beeld

Ik heb veel voorstellen over andere aspecten van het ontwerp, maar het hangt af van de technische keuzes EN en de financiële mogelijkheden...
0 x
NexGeC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 21/05/08, 07:41




par NexGeC » 21/05/08, 19:18

Het ontwerp moet immers in functie staan ​​van het te bereiken doel, omdat het een kwestie is van ver kijken en niet van een tijdelijke oplossing.

Integratie lijkt mij belangrijk. Nabijheid is ook het sleutelwoord.
Aan de andere kant ben ik absoluut tegen het gebruik van metaal als basismateriaal voor het chassis: zou een composiet dit niet op voordelige wijze kunnen vervangen? Wat zouden de voor- en nadelen zijn? Om op de wiki te worden ontwikkeld, noteer ik misschien in ieder geval de discussie over dit onderwerp.

Kleine opmerking bij het voorbeeld van de GM hierboven: het lijkt me dat het gebruik van een metalen chassis erg slecht is gedaan. Het is erg mooi voor een klusser in zijn garage, of voor liefhebbers van mooie mechanica (en ik ben er één van), maar optimaal is het allerminst. Een EV-project moet echter vanuit alle hoeken worden geoptimaliseerd. De buizenconstructie is verre van optimaal in vergelijking met een constructie van composietmaterialen. De prijs ? Als composietmaterialen de norm worden, zal de prijs dalen... en zijn er nog tal van oplossingen te bedenken om de kosten te optimaliseren!

Wat uw andere voorstellen betreft, moet u zich niet beperken! De prijs is onder vele andere een probleem, en het is mogelijk dat uw voorstel, waarvan u denkt dat het duur is, niet zozeer overeenkomt met de ideeën van anderen. Geen aarzeling dus!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/05/08, 20:58

:pijl: Door de haalbaarheid van mijn composietfiets te bestuderen, ontdekte ik dat de composieten die in de draagconstructie worden gebruikt, gemakkelijk kunnen breken en dat de breuk zonder waarschuwing plaatsvindt... :frons:

Aluminium levert dezelfde soort problemen op en de implementatie ervan vereist vaardigheden en specifieke en dure apparatuur.

Staal lijkt het meest betaalbaar en de RDM-kenmerken zijn geruststellender.

De meeste kitfabrikanten hebben gekozen voor architecturen in stalen buiskooien bekleed met composietpanelen, meestal met niet-geweven polyestervezels.

Lijkt me een realistische keuze... :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten