De Mitsubishi Outlander heeft recht op de ecologische bonus !!!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De Mitsubishi Outlander heeft recht op de ecologische bonus!!




par Christophe » 29/01/08, 17:05

Did67 schreef:1) betreft België...


Uh ja ik heb het nooit verborgen (we zijn in België)

Did67 schreef:2) a priori, het is een promotie van de fabrikant, slim vermomd als "ecologische bonus"...


Nou, dat is dan een leugen... de "uitzonderlijke" bonus had kunnen passeren, maar de ... ten slotte, ik zou een groene politicus zijn, ik zou een klacht hebben ingediend bij een vereniging. belangenbehartiging van de consument...

Maar gelukkig ben ik geen politicus...

+ 1 voor de rest ...
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 29/01/08, 17:13

ja, het leek mij niet mogelijk, de criteria zijn nauwkeurig, een klacht wegens valse reclame of zelfs fraude zou goed gerechtvaardigd zijn :onheil: Moe van deze ecologieprofiteurs!!
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 29/01/08, 17:20

Bougonnator schreef:Hallo,
Laat dus wat minder zien van onverzettelijkheid.


Alsjeblieft: ga uit van je keuzes maar probeer niet te overtuigen! Er bestaat aucune technische reden om in 4x4 op de weg te rijden. Als ze niet "hoger" zijn dan de anderen, als ze niet het "uiterlijk" van sommige van deze voertuigen zijn, als ze zichzelf niet voor Rambo of voor Artsen zonder Grenzen beschouwen...

Ik geef het argument toe als het een houthakker is, een plattelandsdokter in de Cantal, enz... Maar in Ile-de-France, sorry, het is net zo grotesk als de Mitsubishi-advertentie!

Om zelfs een groot gezin met de hond te vervoeren, zijn er tal van "gezinsauto's" met motoren van dezelfde generatie als die van 4x4's of SUV's, maar die minder vervuilen omdat het voertuig lichter, aerodynamischer...

En het argument dat je hem minder gebruikt, zou net zo goed van toepassing zijn op een C3 - zomaar, willekeurig! - en u zou uw ecologische voetafdruk met hetzelfde bedrag verkleinen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 29/01/08, 20:44

Christophe, heb je iets tegen mensen die zich met politiek bemoeien?
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
missécolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/02/08, 17:34
Plaats: Quebec, Canada




par missécolo » 11/02/08, 22:19

Nee, ik heb er 2 genomen ... het zijn de omstandigheden in de woonkamer waar je van moet profiteren !! : Mrgreen: : Mrgreen:


Neem er 2!! Maar daar is het veel te duur en vervuilend, stel je voor dat iedereen 2 auto's had!!! :x
0 x
Ariane xx Laten we een concreet gebaar, de planeet te redden !!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/03/08, 10:11

Een paar dagen geleden zag ik DEZELFDE verklaring op een reclamebijlage: groene bonus voor het kopen van een SUV

Het is dus GEEN grove marketingfout gemaakt door een stagiair...Maar een verlangen om de spot te drijven met de gezichten van consumenten...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/03/08, 10:13

Gregconstruct schreef:Christophe, heb je iets tegen mensen die zich met politiek bemoeien?


Zolang het gezicht niet te groot is... nee :)

Zie op econologisch niveau: https://www.econologie.com/forums/institutio ... t4450.html
0 x
flurpiti
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 24/11/06, 16:21




par flurpiti » 01/07/08, 10:44

Leo Maximus schreef:De 4 x 4 is in de mode, helaas, hij verkoopt goed en was de snelste en meest economische oplossing.


wat mensen hebben tegen het rijden met vierwielaandrijving... het is de enige oplossing voor mensen die in de winter in de bergen wonen als er sneeuw ligt, en in andere situaties waarin deze voertuigen de enige zijn die rijden.
Natuurlijk kopen mensen die ze niet gebruiken ze om anders te rijden, terwijl de wildgroei aan radars sportwagens moeilijk en pijnlijk bruikbaar maakt.
We moeten autofobie en ecologie niet door elkaar halen... het probleem is olie, en we zijn gedwongen ermee te rijden om belasting te ontvangen! dat is de echte vraag!
Als een 4x4 kan rijden terwijl hij energiezuinig is, is dat een compliment!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/07/08, 10:51

Ik denk dat we praten met een 4x4-gebruiker :)

1) 4x4's zijn de zondebok van politiek correcte "groenen". We zijn niet politiek correct: we vertellen alle waarheden. : Cheesy:

2) Elke oliegestookte ketel verbruikt meer per jaar dan een hebzuchtige 4x4 (tenzij de man een VRP is). Iets wat de onder 1) genoemde ecologen vaak vergeten.

3) Het is het URBAN-gebruik van 4x4's dat volkomen krankzinnig en ongepast is. Bovendien baseren de meeste SUV- en 4x4-fabrikanten hun reclamecampagnes nu op stedelijk gebruik (alleen om anderen te verpletteren, althans in gedachten) en dit stoort mij persoonlijk enorm en wat ik aan de kaak stel.

cf. https://www.econologie.com/forums/environnem ... t5597.html

Met andere woorden: het is niet het principe van de 4x4 maar het gebruik ervan dat mij slecht lijkt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 01/07/08, 10:56

Ik had vanmorgen gehoord dat de ecologische malus zou worden voorgesteld tegen een jaarlijkse betaling, de teruggave van de sticker, maar dan ecologisch
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten