Een naam voor de vereniging van econologen? Brainstormen !!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

par ik Citro » 19/06/09, 09:25

elephant schreef:Citro zei:
ECONOLOGIE. SSA

nee, geen Citroen: Beeld Het zijn .boobs!
:D
kont, het betekent c.... :D
Ja, maar de smileysbibliotheek is onvolledig... : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11068

par Christophe » 19/06/09, 09:49

Bedankt Remundo voor deze samenvatting, niet echt synthetisch, maar ach... het is de persoon die dat wil.

Ik ben het eens met Maloche: moet econoloog(en) of econolog(que)e in de titel duidelijk zichtbaar zijn. Ik heb een voorkeur voor econologie omdat econologue al in andere contexten wordt gebruikt, het is met name een stripverhaal:

Beeld

https://www.econologie.com/forums/bd-les-eco ... t6211.html

Bespreken we de titel vanavond tijdens de CA?

ps: hey, het is .asso, stelletje dwazen! Niet .ass... : Mrgreen:
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

par C moa » 19/06/09, 10:14

Ik ben er vanavond niet, dus ik geef je mijn voorkeuren door.

Ik hou van :
- TELEFOONGESPREK
- IDEE
- IDEE = Econologie

Het is vrij eenvoudig te onthouden, denk ik, en laten we niet vergeten dat de meeste verenigingen, politieke partijen en andere federaties acroniemen hebben. Er zullen dus niet noodzakelijkerwijs mensen verloren gaan.

Daarna laat ik het aan jou over om het beste acroniem te bespreken. maar ik vind deze leuk voor IDEE: Democratic Economy & Ecology Initiative.

Als je geen afkorting wilt, vind ik dat leuk
- Europese bijeenkomst van econologieën
- Associatie-econologieën in Europa
- Europese vereniging voor ecologie en economie

Aan de andere kant ben ik niet zo enthousiast over alle namen die met anderen kunnen worden gelijkgesteld of verkeerd kunnen worden geïnterpreteerd, zoals:
- UNIE;
-CLUB;
- Liga:
- Alliantie;
- Coalitie;
- ...
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11068

par Christophe » 19/06/09, 10:23

C moa schreef:Het is vrij eenvoudig te onthouden, denk ik, en laten we niet vergeten dat de meeste verenigingen, politieke partijen en andere federaties acroniemen hebben. Er zullen dus niet noodzakelijkerwijs mensen verloren gaan.


Moué... behalve dat een politieke partij niet echt dezelfde media-aandacht heeft als wij... bovendien verdrijft de naam van een partij vaak een andere (rpr -> ump, lcr -> npa.. .) zo best gemakkelijk om "geen mensen te verliezen"...

Maar als alle politieke partijen acroniemen zijn, zijn acroniemen voor verenigingen veel, veel zeldzamer... er zijn vaak zelfs verenigingsnamen. naar verlenging.

Voor de rest +10! Allemaal hetzelfde!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

par Remundo » 19/06/09, 10:50

Hallo Christopher,
Remundo schreef:OK om synthetisch te zijn

Er komen verschillende trends naar voren:

trend 1: twee woorden waarvan er één econologie is of een van de afgeleiden ervan
de econologische vereniging, unie van econologieën, econologie van europa, enz ...

Trend 2: acroniemen
OPROEP en IDEE

Trend 3: hybridisatie tussen het acroniem en de econologie
DE ECONOLOGISCHE OPROEP
HET ECONOMIE-IDEE

En voor acroniemen wordt de I over het algemeen geassocieerd met initiatief / instituut, de D met ontwikkeling, de E met uitwisseling / economisch / ecologisch,
de P voor delen / promotie, de L voor gratis / vrijheid, de A voor vereniging

en niets is in steen gebeiteld. : Idee:

Niet synthetisch dat???? Beeld Maar dit is synthetische econologie; Hé, een nieuwe naam; de econologische synthese :P
0 x
Beeld
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

par C moa » 19/06/09, 11:11

Christophe schreef:Maar als alle politieke partijen acroniemen zijn, zijn acroniemen voor verenigingen veel, veel zeldzamer... er zijn vaak zelfs verenigingsnamen. naar verlenging.
Ik heb mij misschien slecht uitgedrukt. Wat ik wilde zeggen is dat als je lange namen hebt, je snel in het systeem van acroniemen terechtkomt, dus je kunt het net zo goed meteen controleren.

Zo komen bijvoorbeeld alle sportfederaties of anderen in de val. We kennen allemaal de FFF, de FFR of de ASPTT maar kent u ook de FFSS, de FNPC...??
En dit fenomeen doet zich op alle niveaus voor: departementale verenigingen worden iets AD, lokale vakbonden worden iets UL enzovoort.

Voor wie hieraan wil ontsnappen en een uitgebreide naam heeft, is het raadzaam om snel een gebruikersnaam te vinden.

Een vereniging waar ik deel van uitmaak heet bijvoorbeeld de Vereniging van Saint-Herblain - de redders van de Franse Federatie van Reddings- en Eerste Hulp van 44. Al snel begon het af te drijven door ASH - de redders van de FFSS 44 en omdat ASH niets betekende en mensen moeite hadden om FFSS44 te onthouden, hebben we onze gebruiksnaam samengevat in "les secouristes de saint-herblain". bovendien heet onze website secourisme-saint-herblain.fr

Voili voilou
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11068

par Christophe » 19/06/09, 11:16

Oké, dus we moeten 2 dingen onderscheiden:

a) het "intelligente" acroniem van de IDEE-stijl, wat met voorbedachten rade!
b) het acroniem "functioneel", het is nog steeds een acroniem maar zonder betekenis (FFF, FFS...)

In sommige gevallen kan b) veranderen in een pseudo-a)!

Vooral in het geval dat je noemt, door letters toe te voegen
: Cheesy:

Maar doen we ook niet iets te veel voor deze naam?

Het is natuurlijk belangrijk, maar niet zozeer: het gaat om de oprichting van een vereniging, niet om de organisatie van je bruiloft (het lijkt heel belangrijk...)
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

par C moa » 19/06/09, 11:25

Christophe schreef:Het is natuurlijk belangrijk, maar niet zozeer: het gaat om het oprichten van een vereniging, niet om de organisatie van je bruiloft. (het lijkt me heel belangrijk...)
Ik kan het je niet vertellen, het was mijn vrouw die alles deed... : Mrgreen:
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915

par gegyx » 19/06/09, 11:44

Voor wie hieraan wil ontsnappen en een uitgebreide naam heeft, is het raadzaam om snel een gebruikersnaam te vinden.

Een vereniging waar ik deel van uitmaak heet bijvoorbeeld de Vereniging van Saint-Herblain - de redders van de Franse Federatie van Reddings- en Eerste Hulp van 44. Al snel begon het af te drijven door ASH - de redders van de FFSS 44 en omdat ASH niets betekende en mensen moeite hadden om FFSS44 te onthouden, hebben we onze gebruiksnaam samengevat in "les secouristes de saint-herblain". bovendien heet onze website secourisme-saint-herblain.fr

:pijl: Econologie.com

(of ander einde als Christophe zich heeft aangemeld)
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1

par voormalig Oceano » 19/06/09, 13:22

Ik geef gewoon de voorkeur aan econologie.
Het zit allemaal in de naam.
Leden bezoeken econologie.com.
De naam van de vereniging verwijst ook naar de site en andersom...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten