Muggen en water teruggevonden in de bak

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 16/07/08, 10:19

ja, polystyreen...

een plaat van de juiste maat, drijft en voorkomt dat muggen eieren leggen en larven ademen op het oppervlak...
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 16/07/08, 14:42

diablotruc schreef:Ik had lange tijd hetzelfde probleem met waterterugwinning. Zelfs commerciële verzamelaars die voor dit doel zijn ontworpen, hebben deksels die niet erg strak zitten en de vervelende muggen doorlaten.


Meneerloxo, denkt u niet dat er hetzelfde probleem zal zijn als Diablotruc? niet waterdicht genoeg?

tenzij de commerciële deksels niet op het oppervlak drijven?
0 x
diablotruc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 26/03/06, 22:10




par diablotruc » 16/07/08, 23:18

Laat me een paar argumenten toevoegen voor het gebruik van mijn bescherming.

Ze zijn 100% waterdicht tegen muggen. Zeer gemakkelijk te verwijderen en terug te plaatsen dankzij de elastische rand.

Maar bovenal, en dit is het belangrijkste argument, maakt het ze niet uit of het een beetje regent of een grote storm die je skimmers komt vullen. Zodra de collector vol is, kan deze zonder problemen overstromen met het gordijn erop (als u niet voor een automatische overloop heeft gezorgd)

Je zult me ​​vertellen “muggen kunnen dan eitjes op het oppervlak leggen...” dat is waar, maar dat maakt niet uit en je kunt de larven zelfs een tijdje laten ontwikkelen. Verwijder vervolgens eenvoudig het gordijn (filter), schud het en dat is alles.

Kleine verduidelijking: het is 1 jaar geleden dat ik ben verhuisd en het zal even duren voordat ik mijn huis heb gevonden. Mijn huidige verzamelaars zijn eenvoudige vaten van 60 tot 120 liter waar ik met een emmer het water uit haal. Ik had dus een eenvoudige en praktische oplossing nodig.
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 17/07/08, 09:07

Cuicui schreef:Aardolie vervangen door slaolie?


proberen: je zult zien dat het helemaal niet werkt...de olie daarentegen verspreidt zich in een ultradunne laag, maar effectief
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 17/07/08, 10:39

Superform schreef:
diablotruc schreef:Ik had lange tijd hetzelfde probleem met waterterugwinning. Zelfs commerciële verzamelaars die voor dit doel zijn ontworpen, hebben deksels die niet erg strak zitten en de vervelende muggen doorlaten.


Meneerloxo, denkt u niet dat er hetzelfde probleem zal zijn als Diablotruc? niet waterdicht genoeg?

tenzij de commerciële deksels niet op het oppervlak drijven?


Nee, dat denk ik niet. Als het bord de juiste maat heeft en de container geschikt is.

Hoe dan ook: er is niet één oplossing.

De chatam- en diablotruc-oplossingen lijken mij net zo goed... het hangt allemaal af van de collector, het beoogde gebruik van dit water...

Persoonlijk, als polystyreen niet zou werken, zou ik voor de diablotruc-oplossing kiezen... nou ja, ik ben gevoelig voor het werk van wetenschappers die de neiging hebben om aan te tonen dat water bepaalde informatie "onthoudt"...
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 17/07/08, 10:41

Het idee van een eenvoudig textiel, uitgerekt en omgeven door een elastische band, lijkt effectief.

Het is waar dat ik moeite heb met het zien van muggen die door het gaas van een gordijnstof naar binnen komen!) Dan blijft er het probleem van het "terugwinnen" van water, als de reserve is aangesloten op een pomp die niet altijd is voorbereid of waterdicht is, maar aangezien ik denk dat dit geval uiterst zeldzaam is, hoeft u zich geen zorgen te maken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten