Muggen en water teruggevonden in de bak

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Zenuwachtig
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 13/07/08, 16:14
Plaats: Essonne, Frankrijk

Muggen en water teruggevonden in de bak




par Zenuwachtig » 15/07/08, 20:57

Bonsoir,

Ik vang 2 x 500 l regenwater op voor gebruik in de tuin, buitenreiniging, etc. zoals veel mensen voor minder dan een jaar

Ik merk de aanwezigheid van muggenlarven en weet niet zeker wat de beste aanpak is om ze te elimineren

- gaas op de verbinding tussen pijp en tank, maar ze kunnen door de pijp zelf gaan en naar boven komen zodra ze uitkomen / naar beneden gaan om eieren / larven te leggen

- insecticide ??, nee.

- een natuurlijke anti-larven (geen kikkers in mijn tanks alstublieft). Ik dacht meer aan een kruid of iets dergelijks

- een ander idee?

dank u
J.
0 x
Stop co2 - Houtskeletbouw BBC
- warmtepomp zorgeloze werking sinds 2010
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/07/08, 21:04

:pijl: Geen idee over de vraag, maar bedankt voor dit bericht dat steeds meer mensen aangaat... :?
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 15/07/08, 21:09

enige milieuvriendelijke oplossing Het plaatsen van libellenlarven is erg belangrijk en mooi in een tuin en super effectief : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 15/07/08, 21:50

Er is ook de goudvisoptie.
Het kost niet veel, het is bestand tegen de winter en het eet
muggenlarven.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/07/08, 22:34

Ja, gewoon een goudvis.
Zoals de Thais kleine vissen zetten die guppy worden genoemd
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/07/08, 22:42

Bonjour à tous

De goudvis is een geweldig idee.
Behalve voor de winter is er ook de oplossing voor waterschildpadden. Hij valt alles aan wat beweegt en profiteert van een tank van minder dan 1 m3. Mijn kleine schildpadje "Sophie" was in 6 of 8 maanden in omvang verdubbeld omdat het dieet haar zoveel meer maakte... : Mrgreen: het is beter dan de gedroogde vliegen die we ze gewoonlijk geven.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
diablotruc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 26/03/06, 22:10




par diablotruc » 15/07/08, 22:53

Bonsoir,

Ik had lange tijd hetzelfde probleem met waterterugwinning. Zelfs commerciële verzamelaars die voor dit doel zijn ontworpen, hebben deksels die niet erg strak zitten en de vervelende muggen doorlaten.

Op een dag had ik moeite om het water uit mijn herstelvaten te filteren. Ik was echt verrast door de hoeveelheid muggenlarven die in zo’n vijftig liter water te vinden waren.

Omdat ik deze dieren haat, omdat ze de nachtrust verpesten..., heb ik een oplossing gevonden voor mijn watercollectoren.

Ik verzamelde een aantal oude witte gordijnen waaruit ik de maten knipte die nodig waren voor de verschillende opvangbakken. Vervolgens vroeg ik mijn vrouw vriendelijk om wat elastiek ruwweg te naaien om ze op hun plaats te houden (de stof van sommige gordijnen is behoorlijk duurzaam omdat deze een paar jaar meegaat).
Deze bescherming filtert ook grofweg water (bladeren, stukjes mos etc.)

Ik heb er een aantal gemaakt die ik uitdeelde aan vrienden en familie.

Alsjeblieft, mijn geweten is een beetje gerustgesteld en de muggen zijn nog steeds net zo vraatzuchtig...

Aan de andere kant ken ik geen milieuvriendelijke oplossing om de larven te elimineren. teleurgesteld
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 16/07/08, 08:52

voor de larven, in tropische landen een bekende oplossing, ook gebruikt voor de drinkwatertank die vaak op de daken staat (nee, het geeft geen smaak...): met een paar druppels kerosine: prima verspreidt zich over het wateroppervlak en verhindert dat de larven ademen...Maar je moet het regelmatig vernieuwen omdat het verdampt...bijna geen vervuiling...
0 x
yanyan26
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 23/12/06, 16:27
Plaats: Drôme (26)




par yanyan26 » 16/07/08, 09:43

Hallo,

Je kunt ook een laag polystyreenballen aanbrengen die, door op het oppervlak te blijven, voorkomen dat muggen eieren leggen.

Pas op dat het water niet overstroomt, anders vaarwel aan snuisterijen : Mrgreen:
0 x
http://yanyan.26.free.fr/


De natuur is een evenwicht parfait.Si jij er goed uitzien, zal het aan u openbaren kan zijn geheim.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 16/07/08, 09:50

Chatham schreef:voor de larven...een paar druppels kerosine: deze verspreiden zich over het wateroppervlak en voorkomen dat de larven ademen...Maar het moet regelmatig worden vernieuwd omdat het verdampt...bijna geen vervuiling.. .

Aardolie vervangen door slaolie?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten