Bereken interne bijdragen in een school

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
laurent_caen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 07/05/06, 12:41

Bereken interne bijdragen in een school




par laurent_caen » 26/03/08, 16:16

Dag
Ik voer momenteel een thermische studie uit op een school (kleuter- en lager onderwijs); Ik had graag willen weten wat de gemiddelde uitstoot was van kinderen van deze leeftijd (zeg maar gemiddeld 7 jaar bij een duur van 7 uur per dag). In feite vond ik deze waarde niet op een voorbeeld van een gratis warmtebalans; we geven gewoon willekeurig een waarde van 4W / m2 die naar mijn mening niet overeenkomt met de overeenkomstige waarde in een school, aangezien de bezettingsgraad en de bezettingsgraad per m2 niet hetzelfde zijn.
In dezelfde geest had ik graag willen weten hoeveel warmte de verlichting kan recupereren. Hoeveel warmte gaat er bijvoorbeeld terug naar de woning van een 30W tl-buis?
Bij voorbaat dank, ik geef toe dat mijn vragen op zijn zachtst gezegd bijzonder nauwkeurig zijn :D .
Prettige avond
Laurent
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 04/04/08, 13:34

het lichaam geeft ongeveer 5 mW / cm2 af in rust en tweemaal zoveel bij gemiddelde activiteit (lopen, bewegen)
een volwassene is afhankelijk van zijn gewicht en grootte tussen de 1.6 en 2.2 m2
een 10-jarig kind ongeveer de helft of ongeveer 50W aan warmteafgifte in rust
menselijk oppervlak = 0.024265 grootte (cm) ^ 0.3964 x gewicht (kg) ^ 0.5378
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79456
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096




par Christophe » 04/04/08, 13:37

Ja, donkere pitt, we nemen tussen 70 en 120W afhankelijk van de build maar vooral de activiteit voor een volwassene.

Ik denk dat 70W het gemiddelde is over 24 uur.

[quote] het lichaam geeft ongeveer 5mW / cm2 af in rust en verdubbelt in gemiddelde activiteit (lopen, bewegen)
een volwassene is afhankelijk van zijn gewicht en grootte tussen de 1.6 en 2.2 m2 / offerte]

Deze precieze cijfers zijn interessant, hoe / waar heb je ze gekregen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten