Zoek gevonden 113 resultaten

par laurent_caen
12/06/13, 20:46
Forum : De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties
onderwerp: e-petities voor Parijse lawaai ...
antwoorden: 0
views: 9300

e-petities voor Parijse lawaai ...

Hallo, Om te weten voor Parijzenaars: hier is een link waarmee u een petitie kunt ondertekenen of lanceren: https://teleservices.paris.fr/epetition/jsp/site/Portal.jsp?page=form Werking: als de petitie de steun krijgt van meer dan 1% van de Parijse volwassenen, d.w.z. 18190 handtekeningen,...
par laurent_caen
26/09/12, 00:01
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: Voor het verwijderen van de 1re-klasse in treinen
antwoorden: 13
views: 8220

Voor het verwijderen van de 1re-klasse in treinen

Hallo, Zoals de titel van het onderwerp aangeeft, vraag ik me serieus af wat het belang is om een ​​eerste klas in treinen te houden. Ik denk in het bijzonder aan de trein Corail Parijs-Caen die ik regelmatig neem en waarin ik de volgende observaties heb gedaan (maar de observaties zijn van hem...
par laurent_caen
21/02/12, 23:47
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: Ik had een droom: Parijs zonder auto
antwoorden: 1
views: 5471

Ik had een droom: Parijs zonder auto

Hoe meer tijd verstrijkt, hoe meer ik de stad observeer, hoe meer ik geïnteresseerd ben in de kwaliteit van het leven, hoe meer ik me afvraag wat het kan verbeteren, en hoe meer ik tegenkom... de auto, of liever de afwezigheid van een auto... Omdat ik niet technofoob, anti-vooruitgang of zelfs maar anti-auto ben, kom ik steeds vaker...
par laurent_caen
16/11/11, 23:26
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: Valse goede ideeën in transport (FNAUT)
antwoorden: 9
views: 7929

Valse goede ideeën in transport (FNAUT)

Hallo, ik stuitte op een interessante studie van de Fnaut (Nationale Federatie van Verenigingen van Transportgebruikers) met valse goede ideeën op het gebied van transport. Onder andere: - de tram op banden - de elektrische auto - biobrandstoffen - het goedkope huis - de benzine...
par laurent_caen
25/10/11, 01:45
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: De voors en tegens van elektrische auto's
antwoorden: 1043
views: 318179

Je hebt het over de hele linie mis, een elektrische auto KAN EEN FLEXIBILITEIT VAN GEBRUIK HEBBEN die superieur is aan die van een benzineauto... Je hoeft alleen maar je ogen te openen, het te willen, en niet te geloven wie ons al meer dan 50 jaar voorliegen... Wat bespaart het op het gebied van energieverbruik?
par laurent_caen
23/10/11, 02:07
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: De voors en tegens van elektrische auto's
antwoorden: 1043
views: 318179

Ja ja, het is bekend, olie valt gratis uit de lucht in het reservoir, er gebeurt niets stroomopwaarts van het verbruik... Om 1 kWh eindenergie voor olie te produceren, is het nodig om 1,1 kWh primaire energie te produceren, we hebben geen verhouding van 1 op 3 zoals voor elektriciteitsproductie... Welke...
par laurent_caen
22/10/11, 16:15
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: De voors en tegens van elektrische auto's
antwoorden: 1043
views: 318179

Je praat over het verminderen van het verbruik, daar ben ik het mee eens, en dat is het waarom en hoe van de EV, nietwaar? Met 20 kWh per 100 km doen we het veel beter dan (in het gunstigste geval...) 40 tot 50 kWh per 100 km voor een thermische motor.
par laurent_caen
13/10/11, 22:12
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: Toename van autobandenmaten??
antwoorden: 10
views: 7054

Bij dezelfde voertuigsnelheid maakt een groot wiel het mogelijk om een ​​motor te hebben die langzamer draait. Wel moet de motor krachtiger zijn. Ja, maar hier hebben we het over 3 motoren met hetzelfde vermogen! Ik begrijp het niet, vooral omdat zelfs de "geoptimaliseerde" versie van de ...
par laurent_caen
13/10/11, 20:41
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: Toename van autobandenmaten??
antwoorden: 10
views: 7054

Toename van autobandenmaten??

Goedenavond, Ik vraag me al een tijdje af wat de afmetingen van autobanden zijn, die alleen maar toenemen. Bijvoorbeeld: - de 406 2.0 HDI 110pk, 1395 kg leeg volgens opgave van de fabrikant --> banden: 195/65 R15 - de 407 1.6 HDI 110pk, 1441 kg --> banden: 205/60 R 16 - de 50...
par laurent_caen
30/07/11, 16:06
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: Energieverbruik EP Trein vs Car
antwoorden: 172
views: 73261

Ja, als de berekeningen van Laurent_caen correct zijn (er staan ​​dingen in om te herzien, bijvoorbeeld verbruik met 7 passagiers aan boord...) Niet noodzakelijk, ik heb al meer dan 25% meer verbruik genomen in vergelijking met het genormaliseerde verbruik en in tegenstelling tot wat je denkt, bij gestabiliseerde snelheid,...

Zoek Geavanceerd zoeken