K'airmobiles - ecologische voertuigen met perslucht

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Kern-83
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 23/07/07, 20:03
Plaats: Frankrijk - Var

K'airmobiles - ecologische voertuigen met perslucht

par Kern-83 » 23/07/07, 20:40

Voertuigen die op perslucht rijden:

Ze zijn vandaag technologisch operationeel en zullen vanaf september 2007 beschikbaar zijn voor openbare verkoop.

Van een bestaand chassis of van een origineel ontwerp, de technologie wordt rechtstreeks aangepast aan het voertuigmodel dat voldoet aan de behoeften van de gebruiker.
Gereserveerd voor stads- of vrijetijdsgebruik, blijven ze niettemin onderworpen aan de geldende wetgeving:
1. zonder verzekering of vergunning, dit zijn eenvoudige pneumatische hulpvoertuigen;
2. dit zijn zonder vergunning vrijetijds- of bouwvoertuigen die niet op de openbare weg rijden;
3. alle anderen moeten voldoen aan de certificeringscriteria.

Aan de andere kant moeten gebruikers rekening houden met de fysieke beperkingen van perslucht bij het kiezen van een luchtondersteund of luchtaangedreven voertuig. Het leeggewicht van het beschouwde model moet daarom altijd onder de 250 kg blijven, voor een maximaal laadvermogen van 300 kg, dus een totaalgewicht van ongeveer 500 kg.

Het K'airmobiles-project, gepubliceerd op internet sinds juni 2007 (http://kernelys.free.fr), moet nu een maximum aan medewerkers en sponsors vinden om te ontwikkelen. Onder meer perspublicaties zullen essentieel zijn.
Dernière édition par Kern-83 de 23 / 08 / 07, 18: 16, 1 keer bewerkt.
0 x
K'Airmobiles - Ecologische persluchtvoertuigen
Wachter
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 23/08/07, 11:25

par Wachter » 23/08/07, 11:28

Scam?
Wees voorzichtig!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

par Christophe » 23/08/07, 11:30

Wat een mooie post voor een eerste post...

Zou je kunnen uitbreiden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

par zac » 23/08/07, 16:00

hoi en welkom bij k'airmobiles

hoe comprimeer je lucht? met je gespierde armpjes?

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Wachter
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 23/08/07, 11:25

par Wachter » 23/08/07, 16:04

Christophe schreef:Zou je kunnen uitbreiden?

Dit is gewoon een vraag die ik mezelf stel nadat ik op de site heb rondgekeken en ik wilde de aandacht van hypothetische "investeerders" op dit punt vestigen voor het geval ze er niet over hadden nagedacht.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

par Christophe » 23/08/07, 17:28

Zou het aan MDI moeten vragen... die weten van investeerders... hihihi

Geen grapje, ik vind dat veel projecten en ideeën goed worden gepresenteerd (goed, het ontwerp van sommige is discutabel, zie dat van het eerste bericht...) op deze site.

Watchman: Ik kon geen "oproep voor investeerders"-pagina vinden... en de term sponsor verwijst niet echt naar hetzelfde...
Dernière édition par Christophe de 17 / 07 / 09, 09: 37, 2 keer bewerkt.
0 x
Kern-83
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 23/07/07, 20:03
Plaats: Frankrijk - Var

Productie van perslucht

par Kern-83 » 23/08/07, 18:09

Het is gemakkelijk om kritiek te hebben op alles en nog wat.
Natuurlijk is er tot op heden geen echt bevredigende oplossing, vanuit ecologisch oogpunt, voor het produceren van perslucht.
Maar om royaler te willen zijn dan de koning, en vanaf het begin kritiek te hebben op de ontwikkelingspogingen die deze weg zou kunnen openen, zouden sommigen er dan misschien ook aan moeten denken om hun computer uit te zetten: dat zou minder vervuilen omdat we zo de nodige elektriciteit besparen, ook geproduceerd door vervuilende elektriciteitscentrales.

En dood alle koeien zodat ze geen methaan meer uitstoten
...
En vraag duikers om op vaste grond te blijven... zodat je hun tanks niet hoeft bij te vullen!

Voor degenen die echt op de hoogte zijn, moet eraan worden herinnerd dat er manieren zijn om perslucht te produceren op basis van hernieuwbare energie (wind of getijden), maar dat er tot op heden geen serieuze infrastructuur is aangelegd. In het gunstigste geval hebben we het over opslagprojecten aan de voet van windturbines.
Daarnaast kan de productie van perslucht ook verkregen worden als bijproduct van de waterstof- en vloeibare stikstofsector.Hoewel het zelf energie verbruikt, is het een goed gecontroleerde en weinig vervuilende industrie.

Hoe dan ook, zelfs als we elektriciteit gebruiken om de lucht te comprimeren, kunnen we dus energie opslaan en deze vervolgens uitgesteld verbruiken zonder extra vervuiling (hetzelfde kan niet gezegd worden van batterijen).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

par Christophe » 23/08/07, 18:17

Kern Ik vind je site erg informatief en ik begrijp de reactie van Watchman niet echt, misschien een Watchman voor Total? : Mrgreen:

Trouwens, wat vind je van Mdi?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

par Cuicui » 23/08/07, 18:30

Ik vind de prototypes van K'air erg mooi...
0 x
Kern-83
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 23/07/07, 20:03
Plaats: Frankrijk - Var

Design

par Kern-83 » 23/08/07, 18:30

christophe,

Ik ben het ermee eens dat het ontwerp dat voor de eerste post werd gebruikt, niet erg interessant was.
Dus koos ik ervoor om het aan te passen om een ​​chassismodel te laten zien dat nu op de markt wordt gebracht door het bedrijf Veloform en dat gemakkelijk kan worden omgebouwd tot K'airMobile Max, een VPP (voertuig met pneumatische voortstuwing) dat we proberen te bereiken.
We hebben ook een zwak voor de CityEl-kuip (zie mijn avatar), ook onmiddellijk beschikbaar en die ooit zou kunnen leiden tot ons K'AirTrike-project.
Het moet duidelijk zijn dat het niet onze roeping is om koetswerkbouwers te zijn!

We hebben de K'Air-motor, wat in feite de uitvinding is waarop de activiteit van onze vereniging is gebaseerd, hij werkt en we gebruiken hem nu al bijna twee jaar voor onze tests, dus we proberen nu de middelen te vinden zodat onze vereniging het kan uitvoeren met het oog op een openbare presentatie.

Wat betreft MDi, daar ben ik het mee eens en ik denk dat het helaas alleen het concept van persluchtvoertuigen kan dienen.
Dernière édition par Kern-83 de 24 / 08 / 07, 00: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
K'Airmobiles - Ecologische persluchtvoertuigen

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 133 gasten