"Chinese" elektrische kettingzagen en afhakers: wat zijn ze waard?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Christophe » 28/03/24, 15:35

Anders ontvang ik normaal gesproken morgen mijn 2e speelgoed (borstelloos) en mijn niet-speelgoed...(en ik stuur het DCD-speelgoed terug...)

VERRASSING !
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Macro » 28/03/24, 17:45

Ik wil dezelfde in elektrisch : Cheesy:

0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Christophe » 28/03/24, 20:04

Vraag het maar aan Musk, hij verbruikt niet meer kW(h) dan zijn vrachtwagens...zelfs minder per dag!

Ik heb hem een ​​paar jaar geleden achter mijn huis in actie gezien! Het is indrukwekkend, 30 tot 45 seconden per zachthout alles inbegrepen... en minder geluid dan een stinkende handmatige kettingzaag!

Echte fabrieken voor werklozen!

ps: waar was het? Haar plukjes interesseren mij!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Christophe » 28/03/24, 20:46

Anders heb ik twijfels over de capaciteit van de aangekondigde 2Ah...

Ik heb een lege accu op een lader gezet die instelbaar is op 2A (de originele lader is 1A), na 43 min was de lading voltooid, d.w.z. er ging 43/60*2 = 1.43 Ah in de accu...

Dus ik vergeleek de massa met een 1.5 Ah van mijn Bosch-schroevendraaier uit 2020...

1.5 Ah Bosch 340 g, 27 Wh, massadichtheid: 80 Wh/kg
2 "Chinese" Ah 320 g, 36 Wh, massadichtheid: 113 Wh/kg, het is 40% meer dan de Bosch... er zijn veranderingen geweest sinds 2020, maar 40% lijkt mij veel...

De 2 dichtheden zijn laag (een lithium kan 250 Wh/kg aanraken), maar er zit een behuizing bij en een beschermende PCB... (de plastic behuizing weegt 85 gram op een andere 18V-batterij die in gedemonteerde modus staat, maar dat is niet zo genoeg om 200 Wh/kg te bereiken)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Forhorse » 29/03/24, 08:07

Christophe schreef:Vraag het maar aan Musk, hij verbruikt niet meer kW(h) dan zijn vrachtwagens...zelfs minder per dag!


O ja, nog veel meer!
Op deze machines zijn alle functies hydraulisch, inclusief de voorwaartse beweging, en de hydrauliek is ongelooflijk efficiënt!
hij verbruikt gemakkelijk 300 liter diesel per dag (8 uur).
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Remundo » 29/03/24, 09:18

Macro schreef:Ik wil dezelfde in elektrisch : Cheesy:

deze nieuwe oogstmachines kosten tussen de € 500 en € 1 miljoen

ze zijn geweldig in elke zin van het woord.

Alleen... ze zijn echt vervelend om te onderhouden, er zijn vaak hydraulische storingen. Noodzaak om kettingen, banden enz. te vervangen... + brandstofput.

De man die dit koopt, is veroordeeld tot veel werk om zijn machine af te schrijven en zijn kosten te betalen. En dan heeft u ook nog de bijbehorende machinetransportoplegger nodig...

Dit is een voorbeeld van overmechanisatie die in feite het werk van tientallen houthakkers ‘doodt’. Als de machine in werking is, is de opbrengst indrukwekkend: 1 minuut per onttakte en op lengte gezaagde boom, waar een kettingzaagman zijn velwig aan de voet van de boom niet eens zou hebben afgemaakt.

Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om de bosbouwaannemers dat te laten doen... : Roll:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Christophe » 29/03/24, 10:22

Forhorse schreef:
Christophe schreef:Vraag het maar aan Musk, hij verbruikt niet meer kW(h) dan zijn vrachtwagens...zelfs minder per dag!


O ja, nog veel meer!
Op deze machines zijn alle functies hydraulisch, inclusief de voorwaartse beweging, en de hydrauliek is ongelooflijk efficiënt!
hij verbruikt gemakkelijk 300 liter diesel per dag (8 uur).


Dit is niet waar: de band presteert uitstekend, de hydraulica is redelijk goed (nou ja, hij hoeft niet te lekken, hè...)

300 L per dag ja en? En een (beladen) vrachtwagen die 1000 km per dag rijdt, hoeveel verbruikt hij volgens jou? :schok:
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Ahmed » 29/03/24, 10:48

De prestaties van een hydraulisch apparaat zijn afhankelijk van de toepassing ervan: bij lage snelheid en bij lineaire beweging is het interessant, bij snelle rotatie is het zeer middelmatig, maar het is in bepaalde samenstellingen gerechtvaardigd vanwege de flexibiliteit die het mogelijk maakt. Kortom, een kwestie van compromis afhankelijk van de doelstellingen. Waar mogelijk vormen de hydraulica voor de regeling en de klassieke mechanica voor het aandrijfgedeelte een goede combinatie.
Als de band qua prestaties nog minder goed is, heeft hij ook voordelen, vooral installatie- en onderhoudsgemak en veiligheid (in termen van mogelijke lekkages).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Macro » 29/03/24, 11:36

Christophe schreef:
300 L per dag ja en? En een (beladen) vrachtwagen die 1000 km per dag rijdt, hoeveel verbruikt hij volgens jou? :schok:


in 350 en 450 l per 1000 km.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: "Chinese" elektrische kettingzagen en ontmantelaars: wat zijn ze waard?




par Christophe » 29/03/24, 12:44

Nou, daar ga je, bedankt voor hem... dus ze zijn van dezelfde orde van grootte! Ik wed dat een oogstmachine op een werkdag minder zal verbruiken...
En de elektrische oogstmachine kan altijd gemakkelijker worden aangesloten... op een generator, omdat deze behoorlijk statisch is! : Mrgreen:

Hoe dan ook... anders heb ik zojuist mijn 3e Playskool 8 inch ketting ontvangen (VS 6 inch op de eerste!)...

20240329_122708.jpg


Bij het uitpakken is ABSOLUUT ALLES van betere kwaliteit dan de andere 2: een echt hoesje (1 op 2 voor de anderen), de handschoenen zijn dikker (de anderen waren sigarettenpapier...), er zitten 2 schoppenkettingen in (vs 1 voor de anderen)...Ik heb zelfs 2 kleine vijltjes (die ik waarschijnlijk niet zou gebruiken, tenminste niet voor de kettingen...)...geïntegreerde smering...instructies in het Duits en Frans. ..om de prestaties in het echte leven...

Ik geef je niet de Amazon-link, je zult dit model gemakkelijk vinden met het merk...

Prijs: 80€ (90€ met 1 coupon van 10€) versus 50€ (in de uitverkoop: ze kunnen ook 90€ zijn...) voor de anderen...Ik denk dat er geen foto is. ..als het duurt!

Aan de andere kant denk ik, in tegenstelling tot wat er geadverteerd wordt, niet dat dit automatische smering is: je moet regelmatig pompen...

1e nullaststarttest: de borstelloze motorcontroller is vooruitstrevend, wat goed zou moeten zijn voor de levensduur en die van de batterijen: minder sterke startstroompiek... (ik zal eindelijk kijken of hij bestand is, nog maar 2 uur over voor de boom marteling test... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: )

4Ah-batterijen compatibel met mijn andere playskool :)

Om op de grond te zien, daar ga ik later heen!
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten