Elke dag elektrisch rijden

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 24/03/24, 19:44

perplex schreef:
De Model 3's hebben moeite met het passeren van de APK in Duitsland...Ik zeg dat ik niets zeg...Geplaatst in november 2023 hierboven in dit onderwerp:

Zeg niets, het is beter dan onzin te praten over de CT in Duitsland.

https://www.tesla.com/fr_fr/giga-berlin
Het is waar dat het lijkt op een sloppenwijk die niet in staat is een auto volgens de APK naar buiten te krijgen : Mrgreen:


Spreekt u de Tüv-analyses tegen? :schok: :schok: :schok:
Het lijkt mij dat het als organisatie nogal geloofwaardig is...

En het is niet omdat je een mooie fabriek hebt dat je geen rotzooi produceert... : Mrgreen:
Voorbeeld: Coca Cola-fabrieken staan ​​zeker aan de top van de technologie... : Lol: : Lol: : Lol:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 24/03/24, 19:48

Macro schreef:Ik had moeite om mijn c zero naar de ct te schakelen vanwege de achterremmen die niet werkten... Maar goed, hij is meer dan 10 jaar oud en 85000 km


Ik ken de keuringsregels in Duitsland niet, maar ik neem aan dat de defecte Model 3's minstens 3 of 4 jaar oud zijn... en waarschijnlijk evenveel km als de jouwe...

Informatie verzameld, in Duitsland is het elke 3 jaar, het betreft hier dus Model 3 die de eerste keuring doorstaan ​​sinds Model 1 in 3/2020 op de markt kwam: https://www.francebleu.fr/emissions/la- ... ue-6420720

En dat is niet het enige grote verschil, hou je vast (vooral Franse motorrijders) want hier zijn de voertuigen die onderworpen zijn aan de verplichte technische keuring voor de Duitsers:

-- auto's: elke 3 jaar,

-- motorfietsen: elke 2 jaar,

-- taxi's, huurauto's: elk jaar,

-- caravans: elke twee jaar,

-- vrachtwagens: elk jaar.

We zitten midden in een Duits cliché, en toch is dat nauwelijks overdreven: onze buren willen alles onder controle hebben om zich veilig te voelen, terwijl in Frankrijk technische inspectie een hele klus is.

De Duitsers zijn zelfs experts geworden op het gebied van technische inspecties over de hele wereld: de toonaangevende organisatie die de tests aan de andere kant van de grens uitvoert heet "Tüv" (dit merk is voor onze buren synoniem geworden met "technische inspectie").
Uitgesproken als “teuf”.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Macro » 24/03/24, 19:53

Christophe schreef:
De Duitsers zijn zelfs experts geworden op het gebied van technische inspecties over de hele wereld: de toonaangevende organisatie die de tests aan de andere kant van de grens uitvoert heet "Tüv" (dit merk is voor onze buren synoniem geworden met "technische inspectie").
Uitgesproken als "teuf".[/i]


Niet bepaald een garantie voor kwaliteit.... In de jaren 90 certificeerden ze chinoix-uitrusting die waardeloos was zonder naam... Wie herinnert zich nog de rollende krikken en kriksteunen van outirors die een kwart van hun toegestane belasting lieten vallen.. .
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 24/03/24, 19:54

Je leeft nog, toch? : Mrgreen:

En een neplabel op stront plakken kan ook, het CE-label bijvoorbeeld... de Chinezen weten er ook wel raad mee! : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Macro » 24/03/24, 19:57

Christophe schreef:Je leeft nog, toch? : Mrgreen:



Dat doe ik...Ik ben natuurlijk achterdochtig... Onder de lokale bevolking betekent CE Chinese export...
2 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Elke dag elektrisch rijden




par GuyGadeboisTheBack » 25/03/24, 12:56

‘Tuf’, niet ‘Tuf’. Het was niets.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 25/03/24, 13:05

Nou ja, er is een "houmlaout" : Mrgreen: ...dus er wordt "U" gezegd...zonder zou er "OU" worden gezegd, maar nooit "EU"...Kortom, ze moeten Nederlands en Duits hebben verward...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 26/03/24, 23:17

Macro schreef:Ik had moeite om mijn c zero naar de ct te schakelen vanwege de achterremmen die niet werkten... Maar goed, hij is meer dan 10 jaar oud en 85000 km


Mijn ion uit 2012, 125 km, had dit probleem niet, alleen de "gebarsten" banden moesten vervangen worden, zelfs als ze niet versleten waren, en AB opnieuw afgesteld.

Het was alleen Norauto die bij het wisselen van banden mijn remblokken wilde vervangen...

En ik vertelde de man dat hij amper 125 km had gereden, en dat we hem over ongeveer 000 km zouden zien.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 18/04/24, 11:40

Bij bepaalde Belgische snelwegstations vind je een tafel, blijkbaar is dit legaal:

IMG_20240403_150233.jpg
IMG_20240403_150233.jpg (382.03 KB) keer bekeken 256


Zeer informatief!

Let op: de prijs van elektriciteit in deze tabel, thuisladen, is het goedkoopste!

Geen abonnement of te veel kWh zoals bij laadpalen langs de snelweg...

Aan de andere kant is elektriciteit in België een van de duurste in Europa...

Als de auto 20 kWh/100 km verbruikt, oplaadverliezen (15%) inbegrepen, dan maakt dit de prijs van de gemiddelde kWh thuis in België 5.3 / 20 = 26.5 cts/kWh...niet zo ver van Frankrijk nu dus.. .
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 20/04/24, 22:51

Niet helemaal ...

Als je thuis oplaadt, is het eerder 13 cent per kWh, als je het juiste abonnement hebt dat bij je wensen past....

Prijs_Grid_Tarif_Blue.pdf
(150.87 KB) Downloaded keer 8


Ik herinner je eraan dat ik in een "plug" verbruik zat, dus met de verschillende verliezen, in de 15 kWh per 100 km, over ruim 70 km.

Ik zal binnenkort mijn verbruik opnieuw doen, ruim 90 km.

Met de laatste prijzen blijf ik dus gemiddeld onder de € 2,- per 100 km.

Mijn uitsplitsing van het totale elektriciteitsverbruik in maart, met het tempo...

Maart 2024.jpg
Maart 2024.jpg (90.08 KiB) 176 keer bekeken
2 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten