Beschadigde elektrische auto direct naar de sloop?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Beschadigde elektrische auto direct naar de sloop?




par Christophe » 14/02/24, 15:22

Hier is nog iets:

Elektrische_auto's_ongeval.jpg
Electric_cars_accident.jpg (86.71 KiB) 953 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Beschadigde elektrische auto direct naar de sloop?




par Christophe » 14/02/24, 15:28

Chemische onbalans in de batterij? Maar welke onzin mogen we niet horen...

Een hevige schok (ver, ver voorbij de triggering G van de airbags) kan feitelijk interne kortsluitingen in de batterij veroorzaken (en dit wordt snel opgemerkt... met brandgevaar), maar zeker geen onzichtbare chemische onbalans. of je moet mij uitleggen wat dit nieuwe concept is!
0 x
gfgh64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 300
Inschrijving: 23/06/23, 12:05
x 187

Re: Beschadigde elektrische auto direct naar de sloop?




par gfgh64 » 14/02/24, 16:40

vooral omdat niet alle elektrische voertuigen dezelfde batterij hebben

en wat bedoelen we ook met rechtstreeks naar de sloop? niet noodzakelijkerwijs voor vernietiging, misschien een eindelijk effectief recyclingprogramma met hergebruik van alles wat nog geldig is, om een ​​nieuw voertuig te maken

of zoals je impliceert, een of ander gek gezicht!!!!
1 x
Begrijpen betekent niet accepteren
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Beschadigde elektrische auto direct naar de sloop?




par Macro » 14/02/24, 17:57

foto's van het batterijpakket van mijn c zero, gemaakt tijdens de demontage voor reparatie van een CMU-kaart
IMG_20231230_184001.jpg
IMG_20240116_173345_resized_20240117_073235875.jpg
IMG_20240116_173345_resized_20240117_073235875.jpg (229.29 KB) 912 keer bekeken


Chemisch onschadelijk denk ik niet. Een mechanische storing lijkt mij niet dom... de kofferbak, ook al is hij stevig, is geen kluis en hij zit daarin vast... het is moeilijk om zonder demontage en inspectie te weten of de cellen niet bewogen hebben...

Daarna heb ik informatie over de VW-packs. De cellen worden in aluminium dozen geplaatst waarin een blokkerende hars wordt geïnjecteerd die alle ruimte in beslag neemt. De dozen worden zelfs geröntgend om mogelijke luchtbellen te detecteren... alles gemonteerd in een aluminium doos die is ook nauwelijks onschendbaarder dan het plastic op mijn c zero...

Gooi weg. Ik ben tegen het controleren van de afwezigheid van interne schade. Ik zeg: waarom niet... Het zijn potentiële brandbommen...
3 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Beschadigde elektrische auto direct naar de sloop?




par Christophe » 14/02/24, 19:22

gfgh64 schreef:en wat bedoelen we ook met rechtstreeks naar de sloop? niet noodzakelijkerwijs voor vernietiging, misschien een eindelijk effectief recyclingprogramma met hergebruik van alles wat nog geldig is, om een ​​nieuw voertuig te maken


Juist de klassieke sloperijen kunnen ze niet accepteren lijkt mij...

Welnu, beschadigde batterijcellen wil ik graag gratis van u terugnemen! 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Beschadigde elektrische auto direct naar de sloop?




par Macro » 14/02/24, 19:54

Christophe schreef:Welnu, beschadigde batterijcellen wil ik graag gratis van u terugnemen! 8)


Alles heeft een prijs Christophe, vooral dit soort afval... Ter informatie: de eenvoudige loodbatterij kostte € 530 per ton in maart 2023


Schroot: € 195 per ton (blik oude auto-onderdelen)
batterij: € 530,- per ton
Gietijzer: € 280,- per ton (remschijven en -trommels en verwarmingsradiator)
Aluminium behuizing: € 1300,- per ton (aluminium velgen)
Aluminium; 750€ per ton (blikje cola)
18/8 roestvrij staal; 800€ per ton (ik weet het niet meer)
Gemengd koper: € 6150,- per ton (koperen leidingbuizen)
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Beschadigde elektrische auto direct naar de sloop?




par Christophe » 14/02/24, 21:22

Je huishoudelijk afval en banden (gewoon bijvoorbeeld) moet je betalen om ze ‘weg te doen’… wat is het verschil met een elektrische auto die niemand wil recyclen?

We hebben het hier dus over "negatieve prijzen"...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Beschadigde elektrische auto direct naar de sloop?




par phil59 » 14/02/24, 21:34

Wie is hij als hij geen informatie van 20 jaar geleden zou hebben overgenomen!

Ik ben de eerste die de goede batterijen krijgt!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Beschadigde elektrische auto direct naar de sloop?




par izentrop » 14/02/24, 21:50

Dit is een onderzoek van Reuters... het aantal elektrische voertuigen op sloopwerven was bijzonder hoog. Waarom liggen er zoveel elektrische auto’s in de “vuilnisbak” terwijl ze minder dan 15% van de voertuigen op de weg vertegenwoordigen?

Uitleg. Bij een elektrische auto is de accu ongetwijfeld het duurste onderdeel. In sommige gevallen kan het accupakket oplopen tot 50% van de verkoopprijs, oftewel enkele tienduizenden euro’s. Het repareren van deze batterijen is echter niet eenvoudig; integendeel: het zou een lange, dure operatie zijn en niet zonder enige risico's.
Voordat zelfs maar een mogelijke reparatie wordt overwogen, moet er een diagnose worden gesteld en bij de accu's van beschadigde elektrische auto's is dit vrijwel onmogelijk. De reden ? Fabrikanten staan ​​geen toegang toe tot gegevens die aan cellen zijn gekoppeld, om hun concurrentievermogen en hun industriële geheimen te behouden. Daarom is het voor een reparateur of een andere derde partij onmogelijk om de kosten van een interventie in te schatten. In deze gevallen kiezen verzekeraars ervoor om de auto’s te slopen, in plaats van dure en risicovolle operaties uit te voeren.

Wat uit het onderzoek van Reuters naar voren komt, naast de houding van verzekeraars, is ook de rol van fabrikanten bij de productie of integratie van batterijen in hun auto’s. Terwijl sommige merken het onderwerp serieus hebben genomen en eraan werken hun accupakketten toegankelijker en gemakkelijker te repareren te maken, zoals Ford of General Motors, bewandelen anderen de tegenovergestelde weg. Dit is met name het geval bij Tesla die, om de werking van de 4680-cellen van Model Y te optimaliseren, ze aan elkaar en aan het chassis lijmt. De Californische fabrikant verlaagt zo zijn productiekosten, maar maakt reparatie van de accu onmogelijk.

Bij de SUV van Tesla worden de batterijen als onherstelbaar beschouwd. Hoe zit het met Model 3? Ze zijn veel te duur (zo'n 20 euro voor een interventie, voor een voertuig kost dat 000).

Het andere gevolg, ten slotte, ligt aan de kant van de verzekeringspremies. Professionals in de sector zouden hun prijzen verhogen als het gaat om het verzekeren van elektrische voertuigen. Reuters spreekt dan ook van een franchisestijging van zo'n 27% in de Verenigde Staten...
https://www.01net.com/actualites/pourqu ... iques.html

We zullen dus serieuze wetgeving moeten opstellen, zodat deze batterijen kunnen worden gediagnosticeerd, gerepareerd of zelfs gerecycled in stationair gebruik.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten