Referentie Belimo-klep op Pellematic-ketel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Referentie Belimo klep op Pellematic ketel




par Christophe » 17/09/23, 15:53

Bij een pelletkachel wordt de fysieke afsluiting gedaan door de zwaartekracht...een simpele schuif na de eindeloze schroef...geen risico op brand...

Maar goed, de Okofen-ingenieurs hadden zeker goede redenen om voor deze oplossing te kiezen...
0 x
peso
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/02/23, 14:57
x 4

Re: Referentie Belimo klep op Pellematic ketel




par peso » 17/09/23, 16:44

Ik weet niet of deze klep de beste oplossing is, maar ik begrijp dat het noodzakelijk is om het vlamgedeelte en de pellets fysiek af te sluiten. als om X-reden de pellets de leiding boven de klep vullen (dit is mij al overkomen), zonder een brandklep heb ik continuïteit van de pellets van de haard naar de silo's. En dat is nog steeds stom.
1 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Referentie Belimo klep op Pellematic ketel




par Pilpoill » 17/09/23, 19:32

Christophe schreef:Bij een pelletkachel wordt de fysieke afsluiting gedaan door de zwaartekracht...een simpele schuif na de eindeloze schroef...geen risico op brand...

Maar goed, de Okofen-ingenieurs hadden zeker goede redenen om voor deze oplossing te kiezen...


Pezo schreef:Ik weet niet of deze klep de beste oplossing is, maar ik begrijp dat het noodzakelijk is om het vlamgedeelte en de pellets fysiek af te sluiten. als om X-reden de pellets de leiding boven de klep vullen (dit is mij al overkomen), zonder een brandklep heb ik continuïteit van de pellets van de haard naar de silo's. En dat is nog steeds stom.


Okofen of Froling, dezelfde observatie.
De andere ken ik niet, maar er is ongetwijfeld een andere regeling die dit moet verklaren.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat we qua materiaal niet in dezelfde competitie spelen als extra kachels.

Als er een professional langskomt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Referentie Belimo klep op Pellematic ketel




par Christophe » 17/09/23, 19:45

Ik weet het niet... het is mogelijk dat de regelgeving een rol gaat spelen...

Mijn pelletkachel is een ketelkachel van 28 kW die net zo krachtig is als een okofen en eenvoudig is gemaakt als een pelletkachel van 6 kW, maar dan groter: verwarming-isolatie / Thermorossi-h20-34-error-no-temp-verzetsmonument-verbeteren-the-burning-at-home-t15658.html

verwarming isolatie / verbetering the performance of-a-haard-a-pellet-hydraulisch EcoTherm-Thermorossi-h2o-t15659.html
0 x
peso
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/02/23, 14:57
x 4

Re: Referentie Belimo klep op Pellematic ketel




par peso » 25/11/23, 15:27

Ik kom een ​​beetje laat terug op dit draadje...
Om maar te zeggen dat mijn nieuwe Belimo-motor perfect werkt. Geen Oko-achtervoegsel.
Ik kocht hem bij Bolasystems onder de referentie Belimo SFA-S2 (wat de nieuwe versie zou zijn van Belimo SF24A-S2).
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten