Tips voor het branden bal in plantaardige olie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Tips voor het branden bal in plantaardige olie




par lejustemilieu » 27/04/07, 08:32

Bonjour à tous,
Het is gezocht, ik heb dit bericht niet in de ballenbrander gestopt.
Ik heb nog een laatste probleem op te lossen, om het automatisme van de brander te voltooien die thuis wonderwel werkt.
Om de brander te starten heb ik een hoger oliedebiet nodig van +- 3 liter per uur.
Daarna verminder ik geleidelijk de stroom, afhankelijk van de vlam.
Na 3 minuten draaien is de doorstroming goed...+-2 liter per uur (het hele systeem is heet) Ik kan de brander laten draaien als een volwassene.
Dus ik ben op zoek naar een pomp die het werk voor mij zou doen.
Een pomp die op 90°c houdt, die begint bij +- 3 liter per uur, en die afzakt naar 2 liter per uur....
Ik dacht een auto-oliepomp? of een stuurbekrachtigingspomp?
Op dit moment gebruik ik het hoogteverschil, dat door een klein ventiel gaat.
Op dit probleem, dat niet eenvoudig is, blokkeer ik...
help me : Cry:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/04/07, 18:17

Dag

Dit probleem is zelfs nog kritieker als het -10 is in uw garage, zelfs als u de olie verwarmt, moet u beginnen met rijkere stroom en duurt het 5 minuten voordat u werkt of u moet de vlam opnieuw afstellen .. wat lang wordt .

De reden is dat het even duurt voordat de warmte rond de brander, het kanaal en het mondstuk is opgebouwd.
Om sneller te gaan verwarm ik de metalen onderdelen met een brander, de olie koelt af wanneer deze door deze koude kanalen stroomt.
Je begrijpt waarom als ik het aanzet het lang werkt
Je hebt altijd de mogelijkheid om de vlam te verminderen om een ​​bepaalde balans te hebben met de nodige warmte in plaats van een AAN UIT te doen
Toen ik deze verwarmer gebruikte om permanent te verwarmen, verwarmde ik een grote vuurvaste massa (een bodem van koolstofstalen elektrode, het vormde een grote accumulator op een waterkoker. Ik had 12 uur warmte
het ongemak is dat als je hem aanzet in de kou het 4 uur duurt voordat je antwoord krijgt, dus voor incidenteel gebruik, slechte oplossing..

het ideaal is om de olietemperatuur aan de uitlaat op de retour te regelen, het zou ook zijn om twee voedingen te hebben met meer debietaanpassingen gedurende de eerste 3 minuten en dan een minder debietvoeding

Ik heb de automaat om verschillende van deze redenen opgegeven en je zult merken dat de bronnen van olievoorziening ook anders zijn, het is niet zo stabiel als de brandstof die in de handel wordt verkocht.
Het grootste nadeel is de water in olie emulsie. hij stabiliseert uiteindelijk als hij meerdere keren in de retour is gepasseerd, als je een grote reserve hebt van 900 liter zit er altijd wat condens in de tank en met de jaren een aanslag op de bodem van de tank, na 10 jaar moet je denk om de bodem te zuiveren, het wordt dik..

Andre
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 27/04/07, 18:40

Andre schreef:Dag

Dit probleem is zelfs nog kritieker als het -10 is in uw garage, zelfs als u de olie verwarmt, moet u beginnen met rijkere stroom en duurt het 5 minuten voordat u werkt of u moet de vlam opnieuw afstellen .. wat lang wordt .

Andre

Ja, André, maar hier is het, thuis heb ik ervoor gezorgd dat ik geen grote verkoudheidsklachten heb.
Je zag, er is een tank, onder de brander (het is een kleine voorraad olie van 50 liter)
Deze reserve wordt verwarmd door water uit de ketel (ik heb een koperen spiraal geplaatst)
Normaal staat mijn ketel op +- 60°C
En elke keer dat de T° van het verwarmingswater daalt tot 50°C, start de brander.
Mijn olie is dus nooit koud en de brander staat altijd op minimaal 50° C. (Hij wordt warm gehouden door de interne T° van de ketel die altijd heet is.)
Het enige kleine probleem is de stroom, die bij het opstarten gedurende 60 seconden moet worden verhoogd... anders gaat alles automatisch.
Voor de olie geen probleem, ik gebruik altijd dezelfde.
Hier is de oliestroom bij het opstarten : Cry: dit is mijn laatste zorg
Alain
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/04/07, 19:23

Dag
Aangezien u zich in (milde) temperaturen bevindt, betekent dit dat het afhankelijk van het verzoek eens in de 2 uur kan starten.

je hoeft alleen maar een T te maken met twee aanpassingen van de stroom, één voor het starten van één minuut, dan snijden en beginnen aan de normale wandeling..
of een bediening hebben op de olieklep, Die van gereduceerd model met twee startstanden met timer dan normale werking,
De lengte van de vlam is ook een goede indicatie wanneer deze te rijk wordt de vlam lang is (er is geen manier om dit te detecteren, ik had al een sonde op een bepaalde afstand voor de vlam gezet als deze heet is is de vlam te lang.. het zou voldoende zijn om hem de klep te laten controleren..

U hebt een eenvoudige en functionele oplossing nodig zonder al te veel hardware te plaatsen, kortom u heeft niet veel controle over de vlam nodig bij het opstarten,
laat je het contact altijd aan? zoals huishoudelijke branders.

Om de koude werking te verbeteren, kunt u een klein kort mondstuk met een inwendige diameter van 40 tot 50 mm en een lengte van 80 mm dicht bij de bal aan het begin van de vlam plaatsen. Hierdoor kan de brander vanaf het begin werken met slechte mengsels, maar het onhandige als geplaatst of te kleine diameter onderhevig aan verstopping, je moet op zoek naar de juiste nozzle en de juiste positie..

Andre
Dernière édition par Andre de 29 / 04 / 07, 23: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 27/04/07, 19:27

: Idee:
Ik heb misschien een basisoplossing.

Ik weet niet of je olie de hele tijd lekt, of alleen bij het starten?
Als het de hele tijd met 3 l/m stroomt, wordt uw ontsteking geactiveerd wanneer de watersensor op 50° staat. Als het tot slaaf is gemaakt, moet het door elektrische elektronica gaan.
Als er geen instelbare klep met programmeerbare positionering is.

Een simpele oplossing:
Het uiteinde van je druppelaar (of spuitmondje) olie werk je af met een trechtermondstuk, een beetje taps toelopend.
U maakt uw instelling om te stromen met 2 l/m.
Aan de conische rand van deze druppelaar brengt u een andere druppelaar, aangedreven door dezelfde bron met een debiet van 1 l/m, maar met een elektrische klep die het oliecircuit afsluit.
Wanneer uw brander ontsteekt, mengen de 2 oliebronnen zich in een gemeenschappelijke draad van 3 l/m.
Een elektronische tijdvertraging onderbreekt deze klep 60 s (programmeerbare tijd) na branderstart. Alleen het hoofdoliedruppeltje blijft op 2 l/m.
Als de brander uitgaat, laat het ventiel continu de olie weer ontsnappen.
--------------------------
Nog eenvoudiger
Een circuit van 2 l/m en een circuit van 1 l/m stromen permanent in een kleine trechter die de stromen opvangt van een straaltje olie dat op de bal valt.
Dus geen elektrische klep deze keer.
Wanneer de brander start, wordt een tempo geïnitialiseerd en activeert na 60 s een relais dat een kleine elektromagneet voedt, die heel dom de tweede pijp van boven de kleine uitlaattrechter trekt en zo het olienet rechtstreeks naar de opvangbak leidt beneden, dus zonder over de bal te gaan.
----------
Dus ? Is het leven niet mooi? : Lol:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 27/04/07, 19:55

Ik had alles herlezen wat je als advies gaf en ik heb het kleine mondstuk al voor de bal geïnstalleerd. Het resultaat is positief, betere start zoals je zei, het maakt ook minder geluid. Er is ook een lichte verstopping van dit kleine mondstuk, maar niets ernstigs.
Wat het hogere debiet bij het opstarten betreft, is de enige aanvaardbare oplossing op dit moment het installeren van een opstartbypass, met een T, zoals u aanbeveelt.
Oké, ik zal doen wat je zegt.
dank u
Alain
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 27/04/07, 20:17

[quote="gegyx"]:idee:
Ik heb misschien een basisoplossing.

Ik weet niet of je olie de hele tijd lekt, of alleen bij het starten?
Als het de hele tijd met 3 l/m stroomt, wordt uw ontsteking geactiveerd wanneer de watersensor op 50° staat.
********************************************
De olie stroomt constant met 2 liter per uur.Ook als ik stilsta doe ik dit om het circuit warm te houden, klaar om te starten.
Ik mis 1 liter voor +-60 seconden bij het opstarten
Uw ideeën komen overeen met die van André.
Ik zal een magneetventiel parallel zetten, die mijn extra liter zal opladen..
Goed geen pomp, dus...
Maar ik ben koppig, deze verwarming werkt automatisch tonerre de brest!
Bedankt Gegyx voor je suggesties
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google [Bot] en 145 gasten