Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 16/03/22, 16:40

Adrien (ex-nico239) schreef:
Moindreffor schreef:
Did67 schreef:Daarna kunnen we "dromen", met andere participatieve systemen: mensen brengen en vertrekken met geproduceerde groenten, enz... Maar ook hier komen we weer terug bij "grote steden" versus "kleine steden"... Als we maar "plannen" was geen slecht woord!!!

we moeten vooral rehumaniseren, en dat is een echte verandering in de samenleving, het stoppen van het individualisme, het is niet gewonnen : Mrgreen:


:!: :!: :!:

wat Didier voorstelt is een menselijke relatie, tussen afvaldonoren en -verwerkers, dus een ‘droom’

het ophalen van groenafval voor compostering is nog steeds individualisme, een donateur die een container op de stoep zet en er zorg voor draagt ​​het nummer van zijn huis te vermelden, want het is “ZIJN” container, en anonieme mensen die bij zonsopgang langskomen met een luidruchtige vrachtwagen om de containers te legen en dat is het, het is klaar, en het geeft een goed collectief geweten...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 16/03/22, 16:44

Moindreffor schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:
Moindreffor schreef:we moeten vooral rehumaniseren, en dat is een echte verandering in de samenleving, het stoppen van het individualisme, het is niet gewonnen : Mrgreen:


:!: :!: :!:

wat Didier voorstelt is een menselijke relatie, tussen afvaldonoren en -verwerkers, dus een ‘droom’

het ophalen van groenafval voor compostering is nog steeds individualisme, een donateur die een container op de stoep zet en er zorg voor draagt ​​het nummer van zijn huis te vermelden, want het is “ZIJN” container, en anonieme mensen die bij zonsopgang langskomen met een luidruchtige vrachtwagen om de containers te legen en dat is het, het is klaar, en het geeft een goed collectief geweten...


De 3 uitroeptekens waren positief, om toe te voegen aan de rehumanisering waar je het over had :!: :!: :!:
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 16/03/22, 17:00

Adrien (ex-nico239) schreef:
Moindreffor schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:
:!: :!: :!:

wat Didier voorstelt is een menselijke relatie, tussen afvaldonoren en -verwerkers, dus een ‘droom’

het ophalen van groenafval voor compostering is nog steeds individualisme, een donateur die een container op de stoep zet en er zorg voor draagt ​​het nummer van zijn huis te vermelden, want het is “ZIJN” container, en anonieme mensen die bij zonsopgang langskomen met een luidruchtige vrachtwagen om de containers te legen en dat is het, het is klaar, en het geeft een goed collectief geweten...


De 3 uitroeptekens waren positief, om toe te voegen aan de rehumanisering waar je het over had :!: :!: :!:

Ik dacht dat je je afvroeg waar ik hiermee naartoe wilde, vandaar mijn uitleg : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 16/03/22, 17:01

Moindreffor schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:
Moindreffor schreef:wat Didier voorstelt is een menselijke relatie, tussen afvaldonoren en -verwerkers, dus een ‘droom’

het ophalen van groenafval voor compostering is nog steeds individualisme, een donateur die een container op de stoep zet en er zorg voor draagt ​​het nummer van zijn huis te vermelden, want het is “ZIJN” container, en anonieme mensen die bij zonsopgang langskomen met een luidruchtige vrachtwagen om de containers te legen en dat is het, het is klaar, en het geeft een goed collectief geweten...


De 3 uitroeptekens waren positief, om toe te voegen aan de rehumanisering waar je het over had :!: :!: :!:

Ik dacht dat je je afvroeg waar ik hiermee naartoe wilde, vandaar mijn uitleg : Mrgreen:


Nee nee: uitroepteken, geen vraag : Wink:
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 16/03/22, 17:06

Ik heb een kanaal voor "voedselgewassen" ontdekt, de man bewerkt de grond en hij bevindt zich in kale grond, dus het tegenovergestelde van hier, maar als je beter kijkt, is het niet zo voor de hand liggend, je moet verschillende video's bekijken waarin hij zijn relatieve werk van de grond, zijn mulchen en andere voordelen, hij maakt video's die gaan van zaaien tot oogsten, wat relatief zeldzaam is en daarom lange video's : Mrgreen:

de toespraak is leuk, het is de moeite waard om te bekijken : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 16/03/22, 17:09

Adrien (ex-nico239) schreef:
Moindreffor schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:
De 3 uitroeptekens waren positief, om toe te voegen aan de rehumanisering waar je het over had :!: :!: :!:

Ik dacht dat je je afvroeg waar ik hiermee naartoe wilde, vandaar mijn uitleg : Mrgreen:


Nee nee: uitroepteken, geen vraag : Wink:

Ik vatte dat op als "Ik begreep niets van zijn ding" : Mrgreen: misschien omdat ik mezelf niet duidelijk en precies genoeg vond : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 16/03/22, 17:27

Moindreffor schreef:
Did67 schreef:Daarna kunnen we "dromen", met andere participatieve systemen: mensen brengen en vertrekken met geproduceerde groenten, enz... Maar ook hier komen we weer terug bij "grote steden" versus "kleine steden"... Als we maar "plannen" was geen slecht woord!!!

we moeten vooral rehumaniseren, en dat is een echte verandering in de samenleving, het stoppen van het individualisme, het is niet gewonnen : Mrgreen:


Ja, bleh....Het zal nog steeds geen revolutie teweegbrengen in de zaken om organisch afval beter te sorteren
Of je hebt een tuin, eventueel een composteerder, en het probleem is opgelost (tenzij je in de winter lui bent om een ​​paar preiblaadjes en aardappelschillen op de stapel of rechtstreeks naar de moestuin te dragen).
Ofwel heb je er geen en dan is het afval. Ik kan me niet voorstellen dat mensen de auto pakken om een ​​paar liter afval naar een bepaalde locatie te vervoeren. Ik weet niet zeker of dit positief is in termen van het milieu (vs. benzineverbruik).
We kunnen zeker vooruitgang boeken met bakken voor organisch afval, maar ach... Hoe dan ook, ik denk dat de oplossing van "collectieve inzameling" de beste blijft, anders bestaat het risico dat de stortplaatsen voor wild afval zich vermenigvuldigen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 16/03/22, 17:38

Moindreffor schreef:Ik heb een kanaal voor "voedselgewassen" ontdekt, de man bewerkt de grond en hij bevindt zich in kale grond, dus het tegenovergestelde van hier, maar als je beter kijkt, is het niet zo voor de hand liggend, je moet verschillende video's bekijken waarin hij zijn relatieve werk van de grond, zijn mulchen en andere voordelen, hij maakt video's die gaan van zaaien tot oogsten, wat relatief zeldzaam is en daarom lange video's : Mrgreen:

de toespraak is leuk, het is de moeite waard om te bekijken : Mrgreen:


Al een tijdje (twee of drie jaar) wilde ik volledige kweekcycli doen. Maar ik kan mezelf niet disciplineren!

Film / label / classificeer in elke fase!

Dit is echter wat er moet gebeuren om het zo logisch mogelijk te maken.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 16/03/22, 17:52

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:Ik heb een kanaal voor "voedselgewassen" ontdekt, de man bewerkt de grond en hij bevindt zich in kale grond, dus het tegenovergestelde van hier, maar als je beter kijkt, is het niet zo voor de hand liggend, je moet verschillende video's bekijken waarin hij zijn relatieve werk van de grond, zijn mulchen en andere voordelen, hij maakt video's die gaan van zaaien tot oogsten, wat relatief zeldzaam is en daarom lange video's : Mrgreen:

de toespraak is leuk, het is de moeite waard om te bekijken : Mrgreen:


Al een tijdje (twee of drie jaar) wilde ik volledige kweekcycli doen. Maar ik kan mezelf niet disciplineren!

Film / label / classificeer in elke fase!

Dit is echter wat er moet gebeuren om het zo logisch mogelijk te maken.

inderdaad, het is heel veelzeggend, er zijn veel biezen, om de paar dagen, en voor iemand die in "kale" grond "werkt", kunnen we zien dat onkruidbeheer geen probleem is, en hij legt goed uit waarom en hoe

en in feite maar één doel per video, ook al zijn er kleine praatjes, het is erg gefocust op het onderwerp, hij lijkt dat op natuurlijke wijze te doen, zoals je op natuurlijke wijze van haan naar ezel gaat, naar de eerste hommel die zijn antennes richt : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 16/03/22, 18:13

Het is slechts een kwestie van de hoeveelheid werk!

De velden zoals de (professionele) moestuin van mijn vader waren schoon! Donderdag had ik gewoon geen voetbal, maar schoffel.

En op de aardappelvelden concurreerde ik met mijn grootmoeder, die ongeveer vier jaar oud was. En wie heeft gewonnen! Omdat ze ELKE dag schoffelde (behalve in de winter). Ik, student, met mijn kont op de Agro-bank, ik was geen partij tijdens de vakantie!

Het is buitengewoon effectief. Geen discussie. Maar niet grappig!

Ik keek heimelijk: a priori is hij "gemotiveerd" door een reis van het "survivalistische" type of op zijn minst "autonoom". Laat 10 jaar verstrijken, en we zullen zien!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten