Het is tijd om econologic populariseren!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Hoog tijd om econologie te populariseren!




par Exnihiloest » 28/12/21, 21:38

Christophe schreef:Ik ben verbaasd over de reactie van exni ...

Ik verwachtte eenvoudiger een

"Econologie is onzin" ...

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:


Milieuactivisme is onzin. Niet ecologie. Ecologie is een wetenschap, daarom heeft het niets te maken met het ecologisme dat u verdedigt, economische ideologie op zijn best, technologisch soms, sociaal mogelijk, maar meer in het algemeen, basaal politiek.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Hoog tijd om econologie te populariseren!




par n.Chr. 44 » 28/12/21, 23:38

izentrop schreef:[

Een concreet voorbeeld is dat we geen A++ koelkast en vriezer meer vinden. Toch is het een kwestie van "versterkte isolatie". In het tijdperk van 1 euro isolatie zou dat geen probleem meer moeten zijn, zeker nu energie een forse kostenpost wordt.

In plaats daarvan integreren we de spoelen in de carrosserie ... het is meer jouli en zuiniger om te produceren, maar verhoogt tegelijkertijd de verliezen in vergelijking met de spoel die aan de achterkant wordt gedeporteerd.

Bovendien wordt het onmogelijk om te veel te isoleren, zoals kan worden gedaan in SWW https://www.apper-solaire.org/Pages/Fic ... /index.pdf

Voor een vriezer is de ΔT hetzelfde als voor een SWW van hetzelfde volume, een overisolatie van 6 cm / 200 l = 1 kWh minder per dag, het is toch niet niets



Dit is inderdaad het geval voor veel combi ... aan de andere kant voor diepvriezers (of het nu kasten of dressoirs zijn) ... het is nog steeds heel goed mogelijk om (zonder bijna enig probleem) een architectuur te vinden die overisolatie mogelijk maakt.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten