Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handtuinpomp

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
grote kaas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 26/04/20, 11:18
x 1

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par grote kaas » 14/11/20, 11:08

Hier zijn de foto's van mijn installatie. Het enige probleem dat ik tegenkwam, was dat de naaldklep te groot was om in de met zeef uitgeruste buis te passen die ik eerder had gekocht.
Ik moest dus een groter buissegment aan de installatie toevoegen om deze op te vangen.

De installatie is daarom van boven naar beneden samengesteld:
van de pomp,
extra segment voor de doorgang van de naaldklep
zeef pijp
van de terugslagzeef

Buisdoorvoer door de betonnen sifon (met de kenmerken van het extra buissegment)

1.jpg


Aansluiting (extra segment links, zeefbuis rechts)

2.jpg
2.jpg (301.99 KB) keer bekeken 4814


3.jpg
3.jpg (418.53 KB) keer bekeken 4814


Aansluiting extra buissegment / pompvoet (beveiligd met slangklem)

4.jpg
4.jpg (447.78 KB) keer bekeken 4814


Verwijdering van het pomphuis, de basispakking is zichtbaar

5.jpg


naaldtype klep (te dik om in de zeefbuis te passen, vandaar de toevoeging van het buissegment)

6.jpg


naaldventiel op zijn plaats

7.jpg


Hier hoop ik dat het uw vragen zal beantwoorden, aarzel niet om indien nodig opnieuw contact met mij op te nemen ...
0 x
duffel_2003
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/11/20, 10:30

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par duffel_2003 » 18/11/20, 21:29

Heel erg bedankt voor het delen van ervaringen die me enorm hebben geholpen bij de voltooiing van mijn project (wat voor mij meer gaat over sleutelen dan over een blijvende DIY ...)

Maar het doel is bereikt: ik zal deze winter water hebben om mijn bomen te planten!

Kleine foto's van mijn situatie voor wie het nuttig zal vinden:

IMG_20201113_093445112.jpg
Zicht op mijn put voor DIY (onbruikbare pijp ondanks verschillende pogingen)


IMG_20201113_093622146.jpg
Gat (welkom om problemen op te lossen) in mijn betonnen luik


IMG_20201113_101359170.jpg
Pomp kocht een beetje dringend bij Leroy Merlin, ik raad het niet aan, ik denk niet dat het me, gezien de originele staat, erg lang mee gaat en vooral ik heb een stopcontact ... Zonder muur!


Aan het einde van deze pomp heb ik een terugslagklep aangesloten die ik bij Irrijardin had gekocht en vervolgens een PVC-buis van 4 meter aan het einde waarvan ik een zeef plaatste. Aan de andere kant heb ik geen halskettingen gebruikt, maar blauwe lijm (zoals geadviseerd door de verkoper, ik hoop dat het blijft zitten !!)

Om het op te heffen en het een beetje "schoner" te maken, gebruikte ik een bescheiden terracotta pot.
In afwachting van beter ...!

IMG-20201114-WA0003.jpeg
Het eindresultaat, en vooral: het werkt!


Goedenavond iedereen!

PS: wat leverden de wateranalyses op? Met wie moet je ze doen?
0 x
grote kaas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 26/04/20, 11:18
x 1

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par grote kaas » 18/11/20, 23:19

Ahaha het is geweldig als installatie! : Cheesy:
Wat betreft de analyses, ik heb ze uiteindelijk niet gedaan. Het kost tussen de 65 en 100 € en momenteel wordt het water alleen gebruikt om mijn compostemmer door te spoelen.
Maar ik zou wel benieuwd zijn om te proberen of ik mijn dieren ermee water kan geven, al valt het nog te bezien, het metaal van de pomp geeft het al vanaf het begin een vrij sterke geur en kleur.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par Macro » 19/11/20, 08:52

Uw dieren zullen het niet drinken als het een gevaar voor hen vormt ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handtuinpomp




par Christophe » 26/10/21, 09:36

0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten