Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handtuinpomp

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
grote kaas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 26/04/20, 11:18
x 1

Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handtuinpomp




par grote kaas » 26/04/20, 11:59

Hallo iedereen!

Nieuw op de forum, Ik vond (genoeg onderzoek?) De onderwerppresentatie niet. Mat, uit Morlaix (29), 35 jaar oud.

We hebben ons huis 5 jaar geleden gekocht bij mevrouw. Destijds werden we geïnformeerd over de aanwezigheid van een bron en een put waar ik zonder succes naar had gezocht.

Opsluiting vereist, we brachten geen tijd door in de tuin en, omdat we een hobbel in de tuin wilden wegwerken, eindelijk ...

1.jpg


2.jpg


3.jpg


Een prima verrassing, onder de verbaasde ogen van de kleine.

Het zoemt en is 5 m diep. Het water is 70 cm diep, redelijk schoon en helder, geurloos.
Gezien de geringe diepte lijkt het mij niet aannemelijk zwaar werk te voorzien voor een aansluiting op het huis.
Aan de andere kant wil ik de locatie van deze bron concretiseren en tot een minimum verbeteren door een prachtige handpomp te installeren die de gieter voor tuinieren zou kunnen vullen.
Ik overweeg de aanschaf van een gebruikte pomp van dit type

https://www.leboncoin.fr/jardinage/1724057958.htm

Maar zoals zo vaak lijkt het installeren van een dergelijke pomp veel ingewikkelder dan het lijkt. Ik vraag me in het bijzonder af hoe de pomp op een mondstukdeksel moet worden bevestigd, hoe het water op de pomp moet worden aangesloten, is het mogelijk om de waterinlaatslang door het deksel te leiden zonder deze te verzwakken. Zijn er mondstukafdekkingen speciaal voor het ontvangen van een armpomp?
En vooral: hoe kan ik dit allemaal doen terwijl ik de volledige sluiting van de put garandeer voor de veiligheid van mijn twee kinderen?

Als je elementen hebt die me kunnen verlichten, ben ik geïnteresseerd.

Hartelijk dank voor het lezen

goede zondag!

Voedsel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par Christophe » 26/04/20, 13:38

Welkom hier 8)

Je hebt geluk 8)

Het zou zonde zijn als het water drinkbaar is, gebruik het niet voor in huis!

Het eerste dat ik voor u zou doen, is kwaliteitsanalyse.

Als het niet goed is, is het goed voor de tuin!

Als het goed is, helpen we je om de installatie op maat te maken ... zorg dat het drinkbaar is! Alles is mogelijk volgens uw doelen en middelen! 8)

Aan de andere kant weet ik niet of de handmatige armpomp die u laat zien 5 m waterkolom omhoog kan gaan. 5m is al veel! 0,5 bar vacuüm!
1 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par n.Chr. 44 » 26/04/20, 13:42

Hallo,

Het is inderdaad een leuke vondst.

Is het mogelijk om te overwegen om op deze put concreet te worden?

Om de aanpak veilig te stellen ... Je praat met je over een kleintje.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par Macro » 26/04/20, 13:44

Morlay Bretagne: Nitraten in puinhopen ... Maar het kan heel goed het huis voeden (douchetoiletten ...) alleen het drankje om te vermijden (zoals ik met mijn regenwater)

De pomp zoals getoond in de advertentie is heel goed in staat om het water met 5 m te verhogen ... Maar het moet compleet zijn ... Omdat in feite het pompsysteem ondergedompeld is in de bodem van de put ... Daar er is alleen het oppervlakgedeelte
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
grote kaas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 26/04/20, 11:18
x 1

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par grote kaas » 26/04/20, 13:57

@Christophe
Uit nieuwsgierigheid denk ik het in alle gevallen te laten testen zodra de opsluiting ophoudt. Van daaruit om het voor het huis te gebruiken, betwijfel ik of de bron hiervoor voldoende is voorzien. En ik ben momenteel niet van plan enig werk te beginnen.

@AD 44 voorlopig blokkeren twee betonnen afdekkingen de opening, veel te zwaar voor een kind.

@macro hoe noem je een pompsysteem?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par Ahmed » 26/04/20, 14:24

Zoals u kunt zien op de advertentie, is dit type pomp bevestigd op een verticale steun (stevig!) Die u naast uw put kunt implanteren en de buis door een gat in de ring kunt leiden (onder de dekking dus). Om de pomp compleet te maken, heb je deze slang en een zeef met een terugslagklep aan het einde nodig ... Dus niets te moeilijk.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par Grelinette » 26/04/20, 15:34

Hallo,

Als je een beetje klusjesman bent, kun je proberen er een te maken!

Er zijn veel tutorials op internet die uitleggen hoe u eenvoudige pompsystemen kunt maken met een paar accessoires bij de hand.
Over het algemeen zijn dit tutorials bedoeld voor verenigingen die humanitaire missies uitvoeren in Afrikaanse landen waar de bevolking water ondergronds moet pompen en geen grote middelen heeft, maar slim is om te sleutelen aan een paar accessoires .

Ik had een tutorial gevonden van een pomp gemaakt met een rubberen membraan (luchtkamer, met 2 terugslagkleppen, ook eenvoudig te knutselen met 2 dikke leren ringen). Dit rubberen membraanpompsysteem bestaat met name zodat koeien water uit hun drinkbak pompen door simpelweg hun hoef op een rubberen membraan te drukken ...
Pump.jpg
Pompe.jpg (212.3 KB) 20651 keer bekeken


Anders heb je ook de oplossing om een ​​oude zuigerpomp op de boncoincoin of een verzamelaar te vinden.
zoals dit:
Bodin zuigerpomp (2) .jpg
Bodin zuigerpomp (2) .jpg (329.95 KB) 20651 keer bekeken

(merk op dat de zuigers van dit type pomp zijn gemaakt met dikke leren ringen die zich vertalen in een buis: de ene zuigt water, de andere duwt water. Misschien een pvc-buis met een diameter van 50 mm , een leren ring en 2 kleppen, de zuiger bediend door een lange staaf gemaakt van een lang betonijzer ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par Macro » 26/04/20, 16:53

Maar een eenvoudige centrifugale elektrische oppervlaktepomp doet het heel goed om het water van 5 meter te verhogen ... eenmaal gestart.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
grote kaas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 26/04/20, 11:18
x 1

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par grote kaas » 26/04/20, 18:15

De ideeën zijn aantrekkelijk, maar geen klusjesman voor een cent, ik zal oppassen dat ik niet aan een project begin dat een aantal vereisten vereist.
Ik zal eerst proberen de pomp te plaatsen, ik kom bij u terug om u op de hoogte te houden van de voortgang van het project.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Ontdekking van een put in de tuin, installatie van een handpomp




par Macro » 26/04/20, 18:49

bij negen is het niet veel duurder ... aandacht zuig alleen 6 meter
https://www.manomano.fr/p/pompe-a-bras- ... le-2040600
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten