Wereldwijd risico op cyberaanvallen

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Risico van wereldwijde cyberaanval




par sen-no-sen » 24/08/21, 17:59

ABC2019 schreef:dat is niet de vraag waar ik het over had. Ik vertelde je net dat de graafmachine die "werkt" minder entropie creëert dan zijn brandstof direct verbrandt, dus hij gehoorzaamt niet aan een dissipatieprincipe. maximum.


Dit is onjuist, want om het te laten werken, is het naast het verbranden van brandstof (afgezien van alle grijze energie voorafgaand aan het ontwerp) noodzakelijk om een ​​aanzienlijke hoeveelheid verbruiksartikelen (olie en diverse smeermiddelen, mechanisch onderhoud) te laten werken... en ik Ik ga niet eens in op het probleem van de machinedriver.

het "waarom" heeft een teleologische connotatie, cyclonen organiseren zich spontaan als de warmtestroom van de oceaan naar de atmosfeer te groot wordt, dat is alles :).


Nee, dat soort connotatie is er niet, het is maar een vraag, we kunnen die vervangen door hoe, maar dat doet er niet toe.
Ik herformuleer: wat is de oorsprong van deze spontane organisatie?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Risico van wereldwijde cyberaanval




par ABC2019 » 24/08/21, 18:01

humus schreef:Uit de geest van elk individu wanneer hij geen bewustzijn heeft.


In perspectief moeten worden geplaatst: om de huidige toestand van de wereld te verkrijgen, was het voor elke persoon gemiddeld voldoende om te proberen net zo goed te leven als de persoon naast hem, die slechts 1% meer inkomen had, en voor elk jaar zou er 1% meer meer mensen.

Al 200 jaar.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Risico van wereldwijde cyberaanval




par ABC2019 » 24/08/21, 18:03

sen-no-sen schreef:
ABC2019 schreef:dat is niet de vraag waar ik het over had. Ik vertelde je net dat de graafmachine die "werkt" minder entropie creëert dan zijn brandstof direct verbrandt, dus hij gehoorzaamt niet aan een dissipatieprincipe. maximum.


Dit is onjuist, want om het te laten werken, is het naast het verbranden van brandstof (afgezien van alle grijze energie voorafgaand aan het ontwerp) noodzakelijk om een ​​aanzienlijke hoeveelheid verbruiksartikelen (olie en diverse smeermiddelen, mechanisch onderhoud) te laten werken... en ik Ik ga niet eens in op het probleem van de machinedriver.

het is sowieso secundair op de balans...

Nee, dat soort connotatie is er niet, het is maar een vraag, we kunnen die vervangen door hoe, maar dat doet er niet toe.
Ik herformuleer: wat is de oorsprong van deze spontane organisatie?


een voldoende warmtestroom wanneer de watertemperatuur een bepaalde waarde overschrijdt, en de atmosferische omstandigheden gunstig zijn... en daarom?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Risico van wereldwijde cyberaanval




par sen-no-sen » 24/08/21, 18:09

ABC2019 schreef:het is sowieso secundair op de balans...


Natuurkunde is niet echt een kwestie van benadering; Maxwells voorstel werd ook ontkracht op basis van een dergelijk duivels detail.

een voldoende warmtestroom wanneer de watertemperatuur een bepaalde waarde overschrijdt, en de atmosferische omstandigheden gunstig zijn... en daarom?

En daarom een ​​dissipatieve structuur die niet het werk is van welke demiurg dan ook, maar van de strikte synergie van de krachten van de natuur, vandaar cyclonen, aardbevingen, sterren, levende wezens en menselijke samenlevingen.
http://francois-roddier.fr/pdf/Shift-Roddier-diapos.pdf
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Risico van wereldwijde cyberaanval




par humus » 24/08/21, 19:15

ABC2019 schreef:
humus schreef:Uit de geest van elk individu wanneer hij geen bewustzijn heeft.


In perspectief moeten worden geplaatst: om de huidige toestand van de wereld te verkrijgen, was het voor elke persoon gemiddeld voldoende om te proberen net zo goed te leven als de persoon naast hem, die slechts 1% meer inkomen had, en voor elk jaar zou er 1% meer meer mensen.

Al 200 jaar.

CQFD.
We bevinden ons in een tijd waarin de gevolgen van ons handelen, de gevolgen van het systeem, bekend zijn.
Eigenlijk rebelleren we niet genoeg.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Risico van wereldwijde cyberaanval




par ABC2019 » 24/08/21, 19:39

sen-no-sen schreef:
ABC2019 schreef:het is sowieso secundair op de balans...


Natuurkunde is niet echt een kwestie van benadering; Maxwells voorstel werd ook ontkracht op basis van een dergelijk duivels detail.

maar in detail is de hoeveelheid opgeslagen mechanische energie veel groter dan die nodig is voor de smeermiddelen of de hersenen die deze controleren, dus het is inderdaad een detail (wat niet het geval is voor de paradox van de demon van Maxwell)

een voldoende warmtestroom wanneer de watertemperatuur een bepaalde waarde overschrijdt, en de atmosferische omstandigheden gunstig zijn... en daarom?

En daarom een ​​dissipatieve structuur die niet het werk is van welke demiurg dan ook, maar van de strikte synergie van de krachten van de natuur, vandaar cyclonen, aardbevingen, sterren, levende wezens en menselijke samenlevingen.
http://francois-roddier.fr/pdf/Shift-Roddier-diapos.pdf

Eh, zeker, maar wat is je punt?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Risico van wereldwijde cyberaanval




par Exnihiloest » 24/08/21, 20:03

sen-no-sen schreef:...
Natuurkunde is niet echt een kwestie van benadering; Maxwells voorstel werd ook ontkracht op basis van een dergelijk duivels detail.
...

Niet correct. De demon van Maxwell werd alleen ongeldig verklaard voor bepaalde implementaties, inclusief de implementatie die door Maxwell zelf was voorgesteld. Maar er zijn talloze varianten denkbaar, en ook al is deze onverenigbaar met de tweede wet van de thermostaat (die statistisch is), er bestaat geen principiële weerlegging van Maxwells demon.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Risico van wereldwijde cyberaanval




par sen-no-sen » 24/08/21, 20:58

Exnihiloest schreef:Niet correct. De demon van Maxwell werd alleen ongeldig verklaard voor bepaalde implementaties, inclusief de implementatie die door Maxwell zelf was voorgesteld. Maar er zijn talloze varianten denkbaar, en ook al is deze onverenigbaar met de tweede wet van de thermostaat (die statistisch is), er bestaat geen principiële weerlegging van Maxwells demon.


We kunnen ons systemen voorstellen die het mogelijk zouden maken om entropie om te keren (ik heb er lang geleden over gesproken in een onderwerp over 'vrije' energie), dit is vooral het geval met modellen die zwaartekracht- of kwantumfenomenen implementeren.
Het heelal zelf zou zichzelf op deze manier kunnen "recyclen" (kwantumzwaartekracht, bageltheorie, CCC-theorie enz...).

Dit verandert niet alleen in de casus précis van de demon van Maxwell brengen we een demiurg binnen die zich buiten het veld van de natuurkunde bevindt.
Dus met een presentatie van het type "als" een demon moleculen zou kunnen sorteren op basis van hun mate van agitatie, dan zouden we dat kunnen doen enz...
Exclusief als mijn tante er een had, zouden we hem mijn oom noemen.

ABC2019 schreef:maar in detail is de hoeveelheid opgeslagen mechanische energie veel groter dan die nodig is voor de smeermiddelen of de hersenen die deze controleren, dus het is inderdaad een detail


Zoals hierboven vermeld, waar haalt u uw graafmachine vandaan???
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Risico van wereldwijde cyberaanval




par sen-no-sen » 24/08/21, 21:20

Ik merk dat het onderwerp de entropie heeft zien toenemen! Als de moderatie de uitweiding over het hoofdstuk gewijd aan thermo zou kunnen knippen en plakken, zou dat leuk zijn!
Zelfs cyberaanvallen worden gehackt, zonde! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Risico van wereldwijde cyberaanval




par izentrop » 15/02/24, 12:33

Phishing moet gevreesd worden voor degenen wiens onderlinge verzekeringen het betreft.
Volgens de CNIL worden de gezondheidsgegevens van ruim 33 miljoen Franse polishouders in het wild aangetroffen, oftewel ongeveer de helft van de Fransen. Volgens de Nationale Commissie voor Informatietechnologie en Vrijheden (CNIL) omvatten de gecompromitteerde databases de burgerlijke staat, geboortedatum, burgerservicenummer, naam van de zorgverzekeraar en de garanties van het afgesloten contract van sociaal verzekerden en hun gezinnen.

De organisatie specificeert dat medische informatie, ziektekostenvergoedingen, postgegevens, telefoonnummers, e-mailadressen en bankgegevens niet door deze overtreding worden beïnvloed.
Beeld
https://www.clubic.com/actualite-518671 ... teger.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten