Elektrische auto's binnenkort verboden op parkeerplaatsen?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par n.Chr. 44 » 10/07/21, 00:04

Geldt het risico op “spontane” brand ook voor alle andere apparaten die een lithiumbatterij bevatten?????????
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14970
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4367

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par GuyGadeboisTheBack » 10/07/21, 00:15

AD 44 schreef:Geldt het risico op “spontane” brand ook voor alle andere apparaten die een lithiumbatterij bevatten?????????

Ja.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par n.Chr. 44 » 10/07/21, 07:17

Van de telefoon tot doe-het-zelf-gereedschappen, waaronder computers, fietsen, DSLR's en andere apparaten... dus!

Weten we of bepaalde ‘lithium’-technologieën meer onderhevig zijn aan dit fenomeen?

Zijn het de lithiumelementen zelf die de brand veroorzaken of wordt deze veroorzaakt door andere apparaten (bms...enz.) en daarna onderhouden en gevoed door de batterij zelf?
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par dede2002 » 10/07/21, 10:38

Remundo schreef:...

en om dit te doen, het wordt gedwongen om een ​​grote hoeveelheid energie op te slaan in een klein volume. Als deze energie op een ongecontroleerde manier zou vrijkomen, is elke auto een kleine powerbom, of tenminste een brandapparaat.

alstublieft.


Hallo,

Theoretisch wordt er in een EV minder energie opgeslagen dan in een thermisch voertuig (80 kWh in een Tesla komt overeen met 8 liter benzine).
Maar het kan vrijkomen zonder oxidatiemiddel, vandaar de moeilijkheid bij het blussen van de brand.
1 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par dede2002 » 10/07/21, 11:22

AD 44 schreef:Van de telefoon tot doe-het-zelf-gereedschappen, waaronder computers, fietsen, DSLR's en andere apparaten... dus!

Weten we of bepaalde ‘lithium’-technologieën meer onderhevig zijn aan dit fenomeen?

Zijn het de lithiumelementen zelf die de brand veroorzaken of wordt deze veroorzaakt door andere apparaten (bms...enz.) en daarna onderhouden en gevoed door de batterij zelf?


Ik ben net zo nieuwsgierig als jij om het antwoord te weten.

Een van de invloedrijke factoren is de spanning; een continue boog van 96 V is zeer gewelddadig, terwijl deze bij 3 V onbeduidend is.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par phil59 » 10/07/21, 14:57

Nog een Buzz-effect?

Er is een journalist die een reportage wil maken over elektrische auto’s en de kostenproblemen.

Hiervoor neemt ze als voorbeeld een EV met een klein laadvermogen, en enkele bestaande snellaadstations.
En natuurlijk een rit van 500 km, een C0 of een ion.

We zijn er in ieder geval voor 99% zeker van dat deze reis een mislukking zal worden, en we kunnen stellen dat een EV niet geschikt is voor een lange reis....

Maar het maken van een rapport, waaruit blijkt dat het haalbaar is, zal slechts een paar van mijn mensen interesseren, terwijl het tegenovergestelde juist wel het geval is.

Risico 0 bestaat niet, zolang er maar een beetje "energie" is... alleen de petroleumlampen veroorzaakten veel branden....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten