Elektrische auto's binnenkort verboden op parkeerplaatsen?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Elektrische auto's binnenkort verboden op parkeerplaatsen?




par Exnihiloest » 08/07/21, 17:32

 
“Naar aanleiding van meerdere incidenten waarbij elektrische auto's tijdens het opladen in brand vlogen en de garages waarin ze stonden in brand werden gestoken, is er bij onze noorderburen een actie gestart om dit type voertuig te verbieden in overdekte en/of ondergrondse parkeergarages.
“Het is ook logisch dat wie laadpalen in een parkeergarage installeert, ook investeert in extra brandslangen, sprinklers en warmtesensoren, wat natuurlijk extra kosten met zich meebrengt” en ook een ecologische kost!

https://gocar.be/fr/actu-auto/electriqu ... s-parkings

Dit is wat het is om op een geforceerde mars vooruit te willen komen in naam van de ecologie en hals over kop alternatieven voor beheerste technologieën te zoeken. Het is om halsoverkop naar ongecontroleerde alternatieven te rennen. En het voorzorgsprincipe? Dezelfde mensen die het tegen de industrie gebruiken wanneer deze van plan is ons nieuwe producten te brengen, zwijgen als het gaat om de technologieën die door hun trawanten worden bepleit.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par Ahmed » 08/07/21, 18:31

Wat een interessant onderwerp*: ik heb net vernomen dat elektrische auto's geenszins industriële fabricage zijn. Aan de andere kant, dat ze niet "ecologisch" zijn, dat wist ik al en ik ben in dit geval niet de enige!
Niet slecht van iemand die alleen maar droomt van verandering en pleit voor durf en het nemen van risico's (die ons heeft gemaakt tot wie we zijn, taa-taa)...

* Topic of metastase?
4 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par Remundo » 08/07/21, 18:39

op het gevaar af niet erg onderbouwde statistieken te hebben, vrees ik dat het vooral de Teslouilles waren die in brand vlogen...

goed maar zonder op Tesla's te willen focussen... vliegen EV's echt zo vaak in brand? bijvoorbeeld van de 10 geparkeerde EV's en 000 VT's, hoeveel vatten er tijdens hun leven vlam?

moet parkeren zelfs voor VT's verboden worden?

dat brandveiligheid vanzelfsprekend is, VT of VE of wat je maar wilt.

Ik herinner me dat het principe van een auto een AUTOMOBIEL wordt genoemd: in staat zichzelf te verplaatsen.

en om dit te doen, het wordt gedwongen om een ​​grote hoeveelheid energie op te slaan in een klein volume. Als deze energie op een ongecontroleerde manier zou vrijkomen, is elke auto een kleine powerbom, of tenminste een brandapparaat.

alstublieft.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14966
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par GuyGadeboisTheBack » 08/07/21, 18:52

Het probleem met lithiumbatterijen is dat ze "spontaan" in brand kunnen vliegen, in tegenstelling tot andere energiebronnen. Dat gezegd hebbende, ondergrondse parkeergarages zijn verboden* voor auto's op LPG, maar niet voor auto's die op CNG rijden, denk maar eens na!

*Bewerking: waren verboden toen ze geen veiligheidsklep hadden, maar het lijkt erop dat tegenwoordig alle LPG-voertuigen er een hebben.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par Exnihiloest » 08/07/21, 19:27

Ahmed schreef:Wat een interessant onderwerp*: ik heb net vernomen dat elektrische auto's geenszins industriële fabricage zijn. Aan de andere kant, dat ze niet "ecologisch" zijn, dat wist ik al en ik ben in dit geval niet de enige!
Niet slecht van iemand die alleen maar droomt van verandering en pleit voor durf en het nemen van risico's (die ons heeft gemaakt tot wie we zijn, taa-taa)...
...

Pleit voor vrijmoedigheid en het nemen van risico's, correct. Maar niet alleen. Dit alles werkt alleen met een essentieel onderdeel dat al is genoemd in de thread over contraproductieve ecologische maatregelen, namelijk de verantwoordelijkheid. We accepteren de consequenties van wat we aanbevelen, en we maken het in ieder geval goed als we falen door onvoldoende geteste dingen te promoten. Durf en het nemen van risico's zijn voorbehouden aan degenen die hun acties en de gevolgen ervan op zich nemen.

Dan is het pleiten voor vrijmoedigheid en het nemen van risico's algemeen, niet eenzijdig. Als we onze tijd besteden aan klagen over de vervuiling door auto's, als we bang zijn voor de geringste technologische innovatie zoals GGO's, en als we niet over de vereiste technische vaardigheden beschikken, staan ​​we onszelf niet toe om nieuwe technologieën te promoten, zoals de elektrische auto of methanisering, waarvan we de risico's niet kennen. Als we dat doen, betekent dit dat we ons helemaal niet in een proces van vooruitgang bevinden, maar eerder in een utopie of een proces van afbraak van het bestaande om er iets voor in de plaats te stellen.

Ten slotte blijft industriële productie natuurlijk industrieel, ook al is het om (zogenaamd) meer "groen" te bieden. Waarom zou u haar en degenen die haar financieren in dit geval regelmatig aanvallen als u haar uit de hand wilt eten zodra ze uw oplossingen vervaardigt? Nogmaals, noch eerlijkheid noch verantwoordelijkheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par Remundo » 09/07/21, 07:30

Hier is een artikel dat de zaken lijkt op te helderen.
Juli 2019

Voor het eerst bevat dit veiligheidsrapport branden in Tesla-auto's. Terwijl de fabrikant al verkondigde dat zijn elektrische auto's tien keer minder kans hadden om in brand te vliegen dan thermische auto's, ondersteunt het merk nu zijn uitspraken op basis van statistieken.

Sinds 2012 hebben Tesla's ongeveer elke 270 miljoen kilometer in brand gestoken, vergeleken met iets meer dan 30 miljoen voor de rest van het Noord-Amerikaanse wagenpark, volgens de NFPA (National Fire Protection Association). Maar nogmaals, deze cijfers zijn niet echt vergelijkbaar aangezien het wagenpark ouder is dan de gemiddelde leeftijd van Tesla's.

Het probleem met elektrische auto's die in brand vliegen, zit niet in de frequentie van deze gebeurtenissen, maar in de moeilijkheid om te voorkomen dat ze in brand vliegen. Een van de door brandweerlieden gevonden methoden is om voertuigen onder te dompelen in afvalcontainers gevuld met water, maar het is op zijn zachtst gezegd vervelend. Lithium-ion batterijen zijn immers instabiel en kunnen vlam vatten na een ongeval en zelfs vlam vatten na een interventie van de brandweer.

Als we bedenken dat de levensduur van een auto 270000 km is, zou de Tesla EV een kans van 1 op 1000 hebben om tijdens zijn carrière door te branden, en de VT een kans van 111 op XNUMX volgens deze embryonale statistiek.
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par Ahmed » 09/07/21, 08:37

Om "groene" ideeën in een industrieel stadium te laten uitkomen (oxymoron!), mogen ze op geen enkele manier groen zijn, dus verlaat de kwestie van verantwoordelijkheid en voor de hand liggend vals onderwerp, denkbeeldige deuren inbreken...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par Macro » 09/07/21, 09:07

Persoonlijk….Mijn C zero wordt nooit binnen opgeborgen, hij laadt ‘s nachts BUITEN op…. Ik had te veel kleine incidenten met de oude tijdens de aanklachten….
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par Obamot » 09/07/21, 09:47

De snelheid waarmee een batterijbrand ontstaat is indrukwekkend en onvoorspelbaar:



Maar het is noodzakelijkerwijs zeer zeldzaam, omdat we het bijna nooit zien gebeuren.
Nog een topic om de aandacht te trekken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Elektrische auto's binnenkort verboden in parkeergarages?




par Remundo » 09/07/21, 12:46

Ik heb EV's sinds 2010

Ik heb nog nooit elektrische problemen gehad tijdens het opladen.

natuurlijk kan het gebeuren.

maar je moet ook stoppen met psychotiseren.

buiten opladen is een redelijke voorzorgsmaatregel... of niet. Bij brand natuurlijk minder schade, maar ook water door slecht weer kan voor elektrische problemen zorgen. Batterijen zijn hier niet relevant.

Tenzij er onder een loods wordt geladen.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 405-gasten