Berekeningen aan de samengeperste lucht naar een motorcyclus

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par Eric DUPONT » 09/06/20, 08:44

het is eenvoudiger, efficiënter, minder vervuilend om de lucht van een persluchtmotor (of vloeibare stikstof) vóór een adiabatische expansie te verwarmen tot een temperatuur van 500° dan om de warmte van een verbrandingsmotor te gebruiken.
0 x
obelix39
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 27/05/20, 10:27
x 2

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par obelix39 » 09/06/20, 14:47

Forhorse schreef:
obelix39 schrijft:
Wat betreft het gebruik van teruggewonnen warmte zijn er niet alleen warme baden en centrale verwarming, er zijn ook industriële toepassingen.



Aan welk industrieel gebruik denk je? Omdat ik veel in de industrie heb gewerkt, op verschillende gebieden, heb ik niet veel processen gezien die tevreden waren met 70 ° C ... warm water voor wassen in de voedingsindustrie misschien, en nog steeds ...


Ook ik heb in de industrie gewerkt (onderhoud) en veel tijd gehad met het werken aan enorme ketels die warm water, hete lucht en zelfs stoom produceren uit de omgevingslucht en leidingwater of grondwater. Het water van de tafelkleden en het netwerk komt aan op een temperatuur van rond de 12° (in mijn regio). Door dit water voor te verwarmen tot 70° met de energie die wordt teruggewonnen door de compressie van de lucht, ontbreekt alleen de extra energie om dit water op de gewenste temperatuur te brengen. En natuurlijk, wat u terugkrijgt van de compressie vermindert de energie die nodig is in gas of stookolie om uw water te verwarmen.
0 x
obelix39
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 27/05/20, 10:27
x 2

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par obelix39 » 09/06/20, 15:00

Eric Dupont schreef:het is eenvoudiger, efficiënter, minder vervuilend om de lucht van een persluchtmotor (of vloeibare stikstof) vóór een adiabatische expansie te verwarmen tot een temperatuur van 500° dan om de warmte van een verbrandingsmotor te gebruiken.


En hoe krijg je dan een hitte van 500°?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par GuyGadebois » 09/06/20, 15:02

obelix39 schrijft:
Eric Dupont schreef:het is eenvoudiger, efficiënter, minder vervuilend om de lucht van een persluchtmotor (of vloeibare stikstof) vóór een adiabatische expansie te verwarmen tot een temperatuur van 500° dan om de warmte van een verbrandingsmotor te gebruiken.


En hoe krijg je dan een hitte van 500°?

Je verandert koude stikstof in heet met een kwantumomvormer die wordt bestuurd door nanobots en meneer Spock. : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par Eric DUPONT » 09/06/20, 17:01

obelix39 schrijft:
Eric Dupont schreef:het is eenvoudiger, efficiënter, minder vervuilend om de lucht van een persluchtmotor (of vloeibare stikstof) vóór een adiabatische expansie te verwarmen tot een temperatuur van 500° dan om de warmte van een verbrandingsmotor te gebruiken.


En hoe krijg je dan een hitte van 500°?


in plaats van benzine in een verbrandingsmotor te injecteren, injecteert u het in het persluchtkanaal dat uw persluchtmotor in een zodanige hoeveelheid voorziet dat de temperatuur 500° ca bereikt om te voorkomen dat u een verbrandingsmotor krijgt
0 x
obelix39
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 27/05/20, 10:27
x 2

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par obelix39 » 09/06/20, 18:14

Eric Dupont schreef:
obelix39 schrijft:
Eric Dupont schreef:het is eenvoudiger, efficiënter, minder vervuilend om de lucht van een persluchtmotor (of vloeibare stikstof) vóór een adiabatische expansie te verwarmen tot een temperatuur van 500° dan om de warmte van een verbrandingsmotor te gebruiken.


En hoe krijg je dan een hitte van 500°?


in plaats van benzine in een verbrandingsmotor te injecteren, injecteert u het in het persluchtkanaal dat uw persluchtmotor in een zodanige hoeveelheid voorziet dat de temperatuur 500° ca bereikt om te voorkomen dat u een verbrandingsmotor krijgt


Plots lijkt het vreemd genoeg op een turbomotor ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2674

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par sicetaitsimple » 09/06/20, 19:24

Eric Dupont schreef:in plaats van benzine in een verbrandingsmotor te injecteren, injecteert u het in het persluchtkanaal dat uw persluchtmotor in een zodanige hoeveelheid voorziet dat de temperatuur 500° ca bereikt om te voorkomen dat u een verbrandingsmotor krijgt


Ja, eindelijk om te zeggen dat het "" eenvoudiger, efficiënter, minder vervuilend " is, het is allemaal hetzelfde om een ​​beetje snel te gaan! Verbranding in een atmosfeer van hyperbare lucht is zeker bekend (gasturbines, luchtvaartreactoren) maar het is niet echt binnen het bereik van de eerstkomer.....
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Berekeningen van de persluchtcyclus voor een motor




par Eric DUPONT » 13/06/20, 08:28

in dit geval kunnen we met een wisselaar zelfs waterstof gebruiken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten