Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële bubbel? Uitleg in 5 minuten chrono!

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Ahmed » 17/06/19, 19:31

De moralistische uitleg van uw voorlaatste boodschap negeert het ware psychische functioneren, waardoor een ontdekking, al dan niet toevallig, een potentieel wapen wordt.
Het door u genoemde voorbeeld van de Chinese beschaving geeft een goed voorbeeld: er zijn veel innovaties uit het klassieke China ontwikkeld, maar weinig of niet gebruikt. Dit is het geval met zwart kruit, waarvan de militaire capaciteiten de gebruikers niet waren ontgaan, maar dat pas vrij laat voor dit doel werd gebruikt, ondanks de talrijke oorlogszuchtige episoden in hun geschiedenis; een ander, minder bekend voorbeeld is dat van de klok waarvan een functioneel en zeer complex prototype bestond, maar niet werd gedupliceerd. Er bestaan ​​andere gevallen, in China, maar ook in andere beschavingen* en in alle gevallen is het de afwezigheid van samenhang of de perceptie van een gevaar voor de samenleving die deze verzaking motiveert. Ik ben het ermee eens dat het moeilijk is om het spontaan waar te nemen in ons eigen referentiesysteem, omdat het volledig gericht is op het performatieve aspect (en in deze context wordt je reflectie weer relevant), zonder rekening te houden met de mondiale consequenties.

* Hier komt het superioriteitsgevoel van de Europeanen vandaan, die in de weigering van innovatie ten koste van alles een gebrek aan intelligentie of culturele inferioriteit zien (ooit was het raciale inferioriteit!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par ENERC » 18/06/19, 21:00

Met weegschaal wil Facebook valuta's schudden

Ik heb veel gelachen...... (het voelt goed)

Laten we bij het begin beginnen: wie heeft er niet zijn Instagram- of Facebook-account gehackt? (persoonlijk ken ik veel mensen om mij heen)
Dan ja: Facebook heeft miljoenen leesbare wachtwoorden op zijn servers opgeslagen. Nou, voor foto's van je kat, je auto of je nieuwste restaurant, het maakt niet uit. Als er cryptocurrencies zijn, dan ben je er zeker van dat je ze kwijtraakt.
Omdat een Facebook-account gemakkelijk te hacken is, zal de wens van hackers vertienvoudigen als er crypto’s aan Facebook-accounts zijn gekoppeld.

Plus: de gemiddelde leeftijd van FB-gebruikers wordt elk jaar een jaar ouder. Nou ja: het zijn de 35-50-jarigen die het grootste deel van de troepen vertegenwoordigen. Er zijn maar heel weinig mensen onder de 25 op FB. En als u ouder bent dan 35, is uw creditcard waarschijnlijk al gestolen of is een internetaankoop gehackt. Na 35 jaar is het duidelijk dat we veel waakzamer zijn, vooral omdat er geen garanties zijn met cryptocurrencies: verloren is voor altijd verloren.

Ieder mens met een beetje gezond verstand zal dus geen poppen vertrouwen die niet in staat zijn een app of website te beveiligen.

Ga: als ze toch lanceren, niet meer dan een paar maanden vóór een massale hack waardoor ze voorgoed zullen verdwijnen.

Om op de serieuze zaken terug te komen, en als je mee wilt doen aan de munt van morgen:
- maak uw account offline op uw pc,
- noteer de privésleutels op papier waarop u deze plaatst
- zet uw crypto's over naar deze accounts (online)
- Kopieer/plak nooit uw wachtwoord om toegang te krijgen tot uw crypto-portemonnee
- laat uw crypto's niet achter op "beurzen" of op Facebook

Met dit minimum aan voorzorgsmaatregelen kun je op een volkomen veilige manier crypto’s verwerven en vasthouden, wat van pas zal komen als het financiële systeem voorgoed instort.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 16/01/20, 12:05

Ik noemde een paar dagen geleden de interesse in een bitcoin gebaseerd op deugdzaam gedrag voor het milieu... Nou, in feite bestaat het, het heet deEcomunt
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par GuyGadebois » 16/01/20, 12:23

Christophe schreef:Ik noemde een paar dagen geleden de interesse in een bitcoin gebaseerd op deugdzaam gedrag voor het milieu... Nou, in feite bestaat het, het heet deEcomunt

Te sterk! Ik heb zelfs de naam gevonden... (nou ja, het was niet moeilijk)
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 16/01/20, 12:31

Inderdaad...Het is moeilijker om een ​​naam te vinden!

Dus wanneer komt CoinCoin? Bitcoin voor de bescherming van webfoots! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par sen-no-sen » 16/01/20, 12:57

Ik zie nog steeds niet hoe de ecomunt zou een “ecologisch” alternatief zijn?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 16/01/20, 13:17

Nou ja, makkelijk! Oh die andere hé! Het is milieuvriendelijk omdat er staat: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Screenshot_2020-01-16 De ECO-munt Een duurzame munt voor de planeet Aarde.png
Screenshot_2020-01-16 De ECO-munt Een duurzame munt voor de planeet Aarde.png (34.23 KiB) 4103 keer bekeken


Goed doen. Betaald worden.

ECO-munten worden verdiend door duurzame acties.


: Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 16/01/20, 13:23

Nog serieuzer, hier is het ecomunt bankboek

Dus laten we de balans opmaken van mezelf:

Koop een vleesvrije lunch 0.50E
Fietsen naar het werk (1 km+) 1.00E
Zet de verwarming lager (onder het wijkgemiddelde) 3.50E
Overstappen naar een groene energieleverancier 10.00E


Controleer, controleer, controleer, controleer... voila, 15€ op zak!

Dus ik kan naar de film gaan (uh hallo ecologie?) of 0.015% van een Tesla kopen! Jawel!

Ticket voor de bioscoop 12.50E
Toegang tot een geheime bar en club 20.00E
30 minuten fietsreparatie 45.00E
50% van een Tesla Roadster 100,000E
toebehoren
5c4970105b4d237571564f43_ECOcoin_white_paper_v1.0.pdf
(780.64 KB) Downloaded keer 9425
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 20/03/20, 00:48

Mooie dag voor de bitoninen...

Bitcoins.png
Bitcoins.png (26.98 KB) 3861 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Re: Bitcoin en cryptocurrency, wat is een financiële zeepbel? Uitleg in 5 minuten chrono!




par Christophe » 28/01/21, 10:18

Crypto's kunnen zich gaan aankleden : Mrgreen: : +1500% in een paar uur voor deze (bijna) klassieke actie... en 8750% sinds begin januari!

Talloze beurshandelaren, opgesloten en werkeloos, die ervoor zorgen dat de aandelen van een verliesgevend Amerikaans videogamebedrijf omhoog exploderen. En veroorzaken miljarden dollars aan verliezen voor hedgefondsen die wedden op de achteruitgang ervan. Dit zijn de ingrediënten van het verhaal van GameStop, wiens actie woensdag 350 dollar opleverde, terwijl dat in januari nog 4 dollar waard was. Account van de laatste Wall Street-onzin, met veel emoji's erin.

0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten