Gele vesten: is de oproep van de November 17 gerechtvaardigd? #GiletsJaunes

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 03/01/19, 01:28

Ik ben zoals gewoonlijk een beetje een domper : Mrgreen:

Moge dit alles een MEERDERHEID vormen Beeld Beeld Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5262

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Remundo » 03/01/19, 08:59

laten we zeggen dat de GJ's lokaal de sfeer vinden die er in de plattelandsdorpen van weleer bestond.

Destijds kende iedereen iedereen, begroette elkaar, keek mee met de buurman en verleende kleine gunsten.

Juist omdat er heel weinig geld in omloop was, werd iedereen die de individualist speelde al snel geblokkeerd in zijn activiteiten en op de zwarte lijst gezet door de dorpsgemeenschap.

daarna moeten we niet te veel verfraaien, er waren ook conflicten en vijandigheden, maar de noodzaak om te overleven verzachtte de hoeken heel vaak. het CAF en het RMI/RSA destijds, het was bedoeld om met de buren overweg te kunnen.
2 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Ahmed » 03/01/19, 11:38

Wat er in de video op de vorige pagina wordt gezegd, is zeer accuraat en getuigt duidelijk van de psychische verarming van onze ‘rijke’ landen, een parameter die ontbreekt in de statistieken…
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5262

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Remundo » 03/01/19, 12:43

Ik weet niet of het woord 'psychisch' de juiste is, ik zei liever 'sociale band' of 'maatschappelijk'. Elke persoon is slechts een klein aantal dat voorbestemd is om te consumeren zonder veel interactie met zijn buren.

namelijk dat ik mezelf in de tas stop, dat doe ik ook als ik naar de supermarkt ga... en ik ga heel snel naar huis.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 03/01/19, 12:50

Dit is precies de boodschap die deze video overbrengt en die ik daarom ook naar jullie wilde overbrengen...

Samenvattend in 3 woorden: geld ontmenselijkt ons!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 03/01/19, 12:55

Remundo schreef:laten we zeggen dat de GJ's lokaal de sfeer vinden die er in de plattelandsdorpen van weleer bestond.

Destijds kende iedereen iedereen, begroette elkaar, keek mee met de buurman en verleende kleine gunsten.

Juist omdat er heel weinig geld in omloop was, werd iedereen die de individualist speelde al snel geblokkeerd in zijn activiteiten en op de zwarte lijst gezet door de dorpsgemeenschap.

daarna moeten we niet te veel verfraaien, er waren ook conflicten en vijandigheden, maar de noodzaak om te overleven verzachtte de hoeken heel vaak. het CAF en het RMI/RSA destijds, het was bedoeld om met de buren overweg te kunnen.


Ik ben er niet zeker van dat dit schilderij van het verloren paradijs ooit heeft bestaan, als het niet in de verbeelding was.

Dit gezegd zijnde dat de GJ's een beslissende rol hebben gespeeld in een geweldig datingfenomeen, daar twijfel ik niet aan.

Het mooie is dat het is gebeurd.

Maar aan de andere kant is het verontrustend of zelfs wanhopig dat mensen de GJ's nodig hadden om dit te doen.

Heb een persoonlijke anekdote
Mevrouw gaat voor de vakantie winkelen bij de plaatselijke Cocci
Er is een Engelse vrouw en haar man (arm in geld) die tegen de manager van de Cocci zeggen: als er mensen zijn die alleen zijn op oudejaarsavond, vertel ze dan dat ze het bij ons kunnen doorbrengen, dan worden we vrienden.
Mevrouw zegt tegen de proxymanager dat ze het nummer van het Engelse meisje moet noteren
Madame doet haar boodschappen en vertelt mij de anekdote.
Ze vond het Engelse meisje en haar man aardig en wij zeggen waarom niet, het is origineel
Mme keert terug naar de Cocci om te kijken of de manager het nummer van de Engelse heeft genoteerd
Natuurlijk niet
Ze probeert wat informatie te krijgen van de beheerder en we krijgen de naam van een gehucht zo'n tien kilometer verderop.
Een paar dagen voor de 31e gaan we op zoek naar ons Engels.
We komen aan het einde van een onverharde weg bij een gehucht van 5 huizen
We doen ze allemaal: leeg of onbeantwoord
Maar dat laatste is het goede
Ze verwelkomen ons met open armen
We drinken warme chocolademelk in de woonkamer zonder verwarming (ze verwarmen maar één kamer boven), en ik kan je vertellen dat het ijskoud was. Beeld, gelukkig zijn we er aan gewend.
En we spreken af ​​om de avond van de 31e samen door te brengen.
Deze 31 december was geweldig met hun vrienden, waaronder een andere Engelse.
Een generatie die het swingende Londen van binnenuit heeft meegemaakt
De heer voormalige koopvaardij en vervolgens Bobby
Mevrouw voormalig revuedanseres en hun vrienden
Pff vinyl
Muziek, glühwein, veel lekkers, meneer kookt
Vuur in de open haard in de woonkamer (OUF... maar we hadden de truien gepland Beeld
Nieuwe vrienden dus
En daar hadden we de GJ's niet voor nodig

Nog een verhaal
Hun schattige Engelse vriendin woont al veertien jaar in een ander gehucht.
Al veertien jaar lang nodigt ze elk jaar haar vier of vijf buren uit voor een grote maaltijd.
En veertien jaar lang nodigde NOOIT EEN VAN ZIJN BUREN hem uit om thuis te komen eten
En zijn buren zijn verre van rijk
Het is een mooie vriendschap in een gehucht van 5 huizen
Wat niet wil zeggen dat ze er bij een harde klap niet zouden zijn
Idem voor ons kregen we tweemaal dezelfde familie (boer niet rijk) met wie we zeer vriendschappelijke banden onderhouden: geen terugkeer
Twee aperitieven met een buurman (niet rijk met pensioen), ook best leuk, geen weg meer terug
De (nieuwe) normale, open en menselijke (geografisch) hechte vrienden hebben we hierop gevonden forum Beeld
Laten we dus niet dromen van een zogenaamde grote familie op het platteland en patali en patala


Dus ik zeg felicitaties aan de GJ's.
Terwijl het dezelfde vriendschap ZONDER de GJ's is die de regel zou moeten zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par wirbelwind262 » 03/01/19, 13:15

1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 03/01/19, 13:36

Stop met het gebruik van URL-tags, zodat YouTube-video's rechtstreeks op de forum 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par wirbelwind262 » 03/01/19, 13:41

Oké, sorry, een oude reflex : Roll:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 03/01/19, 14:26

Roooh hier is een verrassing!!! :schok: :schok: :schok:

Het bestraffen van diesel verhoogt de CO2-uitstoot!! Het wordt hier al maanden, jaren zelfs gezegd...

1 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten